طرز تهیه کلوچه خونگی با فر چیست؟

0

سلام دوستان واستون کلوچه نرم ، نرم ، معطر ، خوشمزه برای کنار چای ، قهوه با شیر آوردم 😍😍


تعداد کلوچه 8 عدد

موادلازم برای عمل تخمیر :

آب 140 میلی لیتر

آرد 180 گرم

خمیر مایه تازه 20 گرم ( یا خمیر مایه خشک 7 گرم )

موادلازم برای خمیر :

آرد 320 گرم

شکر 75 گرم

نمک 5 گرم

کره 75 گرم

خامه ترش 100 گرم ( فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی دارن )

برای تخمیر خمیر مایه : خمیر مایه را در آب کمی گرم حل کنید ، آرد الک شده را اضافه کنید و هم بزنید . روی ظرف را با پلاستیک محکم کنید ، در محل گرم بگذارید تا عمل تخمیر انجام شود .

خمیر ابتدا بالا میاد و سپس شروع به ته نشینی میکند ، این نشان دهنده آمادگی استفاده از خمیر مایه است . تهیه خمیر : آرد را در یک کاسه الک کنید ، نمک ، شکر ، کره نرم شده در دمای محیط ، خامه ترش را اضافه کنید و همه را هم بزنید ، خمیر مایه آماده شده را اضافه کنید و ورز بدید تا خمیر نرم ولطیفی بدست بیاد .

از آنجا که بافت آردها با هم متفاوت است ، ممکن است لازم بشه در حین ورز دادن کمی آب یا آرد اضافه کنید . پس از ورز دادن روی کاسه خمیر سلفون بکشید و 30 دقیقه استراحت بدید . خمیر استراحت شده را به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا یکدست و کشدارشود سپس خمیر را در یک کاسه قرار دهید و روی آنرا با سلفون بپوشانید و بزارید حجم خمیر دو تا سه برابر شود .

خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید . هر قسمت از خمیر را گرد کنید و روی آنرا با سلفون بپوشانید و 10 دقیقه دیگر استراحت بدید . سپس هر چونه از خمیر را به شکل گرد با قطر 14 سانتی متر و ضخامت 1 سانتی متر با وردنه باز کنید و با فاصله بچینید در سینی فر که کاغذروغنی انداخته شده و روی سینی را با سلفون بپوشانید و بزارید 10 تا 15 دقیقه ای استراحت داده شود ، سپس با خلال دندان روی کیک ها را سوراخ کنید و با زرده تخم مرغ رومال بزنید و بگذارید 5 تا 7 دقیقه بماند تا خشک شود . سینی را بزارید در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه ، حدود 20 دقیقه تا بپزد و قهوه ای طلایی شود.

نوش جان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.