نحوه ترمز گرفتن در سیستم ترمز ضد قفل ABS چگونه هست ؟

0

چرا در خودرویی که دارای سیستم ترمز ضدقفل ABS است، نباید بیشتر از یک بار پدال ترمز را فشار داد و آیا اگر دو یا سه مرتبه پدال ترمز را فشار دهم، برای سیستم مشکلی ایجاد می‌شود؟

معرفی ABS ABS چیست عملکرد سیستم ترمز ABS آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعمیر ABS اجزای سیستم ترمز ای بی اس تعمیرگاه ترمز ای بی اس قیمت ای بی اس پراید پمپ ای بی اس پژو 206 قیمت یونیت ای بی اس پراید تعمیرگاه تخصصی ترمز abs تهران تعمیرگاه تخصصی ترمز abs اصفهان معایب ترمز ای بی اس

کارستان ،چند مرتبه فشردن پدال ترمز تبدیل به‌یک فرهنگ یا عادت در بین رانندگان شده است و اغلب رانندگان که با خودروهای مجهز به‌ترمز ABS رانندگی می‌کنند هنگام ترمزگیری چندمرتبه پدال ترمز را فشار می‌دهند که این عمل اشتباه است.

بله؛ اگر در خودروهای قدیمی که فاقد سیستم ترمز ضدقفل ABS هستند، چندمرتبه اقدام به‌ترمزگیری شود، مشکلی ایجاد نمی‌شود. از طرفی اگر خودرویی از سیستم ABS بهره‌مند نباشد، درسطوح لغزنده با مشکل مواجه شده و پایداری آن بسیار کاهش می‌یابد. براین اساس سیستم ترمز ABS برای افزایش ایمنی خودرو و جلوگیری از لغزندگی تایر روی سطح جاده تعبیه شده است.


چند مرتبه فشردن پدال ترمز تبدیل به‌یک فرهنگ یا عادت در بین رانندگان شده است و اغلب رانندگان که با خودروهای مجهز به‌ترمز ABS رانندگی می‌کنند هنگام ترمزگیری چندمرتبه پدال ترمز را فشار می‌دهند که این عمل اشتباه است.
درسیستم ABS در زمان ترمزگیری به‌عنوان مثال در یک ثانیه حداقل 10 بار ترمز گرفته و چرخ‌ها را رها می‌کند. این عمل سبب می‌شود خودرو نلغزد. اما زمانی که راننده پدال ترمز را مرتب گرفته و رها می‌کند، اختلال در سیستم ABS به‌وجود می‌آید که سبب می‌شود خودرو به‌درستی ترمز نگیرد و سیستم کار نکند.

آموزش مکانیک خودرو تعمیرات تخصصی abs تعمیرات تخصصی تیبا تعمیرگاه تخصصی ترمز abs تهران عیب یابی ترمز abs علت داغ کردن دیسک ترمز گیر کردن چرخ موقع ترمز گرفتن روشن شدن چراغ ای بی اس مدولاتور ABS تعمیر مدولاتور ABS قطع abs پراید
همچنین بد نیست بدانید که در خودروهایی که دارای سیستم ترمز ABS هستند، اگر سایز تایر نیز تغییر کند، عملکرد سیستم با اختلال مواجه می‌شود. به‌بیان دیگر اگر خودرویی دارای رینگ 15 اینچی با سایز 55/205 برای تایرها باشد و رینگ به 16 اینچی و سایز تایر به 60/235 تغییر کند، ECU قادر به‌تشخیص درست سرعت نخواهد بود و در عملکرد سیستم ترمز اختلال ایجاد می‌شود. درحقیقت هرگونه تغییر غیراصولی می‌تواند در عملکرد سیستم ترمز خودرو تاثیرگذار باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.