معرفی فورد فوکوس ۲۰۲۲ + عکس و مشخصات

0

پس از معرفی نسخه بروزرسانی شده از مدل ف­یستا در ماه گذشته، اکنون نوبت به هاچ‌بک دیگر ساخت فورد یعنی فوکوس رسیده تا در ظاهر و باطن نو نوار شود.

مشخصات فورد فوکوس قیمت فورد فوکوس ۲۰۱۹ مشخصات فورد فوکوس RS فورد فوکوس RS محصولات جدید فورد شرکت فورد موستانگ معرفی خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند دنیای خودرو

”فورد فوکوس ST هم به رینگ‌های جدید و البته رنگ جدید سبز Mean Green مزین شده است.“چراغ‌های مه‌­شکن به داخل چراغ‌های LED جلو منتقل شده است، تا از شلوغی طرح نمای جلو پرهیز شود. با پرداخت مبلغ بیشتر، می­‌توان چراغ‌های LED جلو را با چیدمان پیکسلی سفارش داد که به یاری دوربین نصب شده در آن، پیچ‌های جاده را روشن کرده و در هنگام روبرو شدن با سایر خودروها بخشی از واحدهای نورپردازی را خاموش می‌­کند. زمینه چراغ‌های عقب تیره شده ضمن ­این‌که امکان سفارش نمونه LED با گرافیک متفاوت نیز فراهم است.

فورد فوکوس ST هم به رینگ‌های جدید و البته رنگ جدید سبز Mean Green مزین شده، که قبلاً در نسخه ST از مدل‌های پوما و ف­یستا هم استفاده شده است.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/ecfae0ab-89e7-4e80-b3ea-b6ab2b3b445f/Content/04637699958626223050.jpg
فورد فوکوس ۲۰۲۲

یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده در کابین فورد فوکوس ۲۰۲۲ را باید رابط کاربری SYNC 4 در سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو دانست، که در کنار نمایشگر ۱۳.۲ اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو قرار گرفته است. با توجه به افزایش ابعاد نمایشگر در مدل جدید، بسیاری از دکمه‌­ها همچون کنترل سیستم تهویه از روی داشبورد حذف شده است.

پیشرانه ۳ سیلندر یک لیتری مجهز به توربوشارژر در دو نسخه با قدرت ۱۲۵ یا ۱۵۵ اسب­‌بخار روی این خودرو نصب شده که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می­‌کند. سامانه کمکی اکوبوست از فناوری هیبرید-خفیف ۴۸ ولتی برای تولید نیروی کمکی استفاده کرده است، تا آلایندگی دی‌اکسید کربن را کاهش دهد. در صورت سفارش پیشرانه این خودرو بدون سیستم اکوبوست، نیروی خروجی در دو نسخه متفاوت به ۱۰۰ یا ۱۲۵ اسب­‌بخار کاهش خواهد یافت، ضمن ­این‌که جعبه‌دنده اتوماتیک برای این مدل‌ها قابل انتخاب نیست.

فورد طرفداران پیشرانه‌­های دیزل را فراموش نکرده و نسخه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری اکوبلو در دو نسخه به قدرت ۹۵ یا ۱۲۰ اسب­‌بخار را برای نصب در این مدل پیشنهاد نموده که به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک قابل انتخاب است.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/ecfae0ab-89e7-4e80-b3ea-b6ab2b3b445f/article_637699957740256817_thumb_960_542.jpg
فورد فوکوس ۲۰۲۲

پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز با ۲۸۰ اسب­‌بخار قدرت همچنان برای فوکوس ST قابل سفارش است، ولی به نظر می‌­رسد این نسخه از فوکوس با پیشرانه دیزل عرضه نخواهد شد. در کابین این مدل، نسل جدیدی از صندلی‌های اسپرت نصب شده که محصولی از بخش خودروهای مسابقه­‌ای فورد است.

نسخه استیشن‌واگن از فورد فوکوس نیز همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد و با توجه به فضای بار بیشتر در محفظه صندوق و سایر نقاط کابین و همچنین استفاده از متریال با قابلیت تمیزشوندگی آسان، می­‌تواند نظر مشتریان این رده را به سوی خود جلب کند.

مترجم : باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.