معرفی اولین کراس‌اور با رابط کاربری اختصاصی هواوی + عکس

هواوی AITO M5 رونمایی شد

0

شرکت هواوی به عنوان یکی از غول­‌های فناوری چین، در حال عبور از تاثیرات ناخوشایند تحریم‌های ایالات متحده بوده و قصد دارد دامنه فعالیت خود در حوزه­‌های گوناگون را گسترش دهد.

هواوی برای ورود به صنعت خودروسازی، دست یاری به سوی شرکت سِرِس دراز کرده که زیرمجموعه‌ای از گروه صنعتی SOKON بوده و یکی از مدیران ارشد آن یعنی مارتین ایبرهارد قبلاً در شرکت تسلا حضور داشته است. این دو شرکت مدتی پیش از کراس‌اور برقی SF5 پرده‌­برداری کردند، اما همکاری این دو شرکت اکنون وارد سطح تازه‌­ای شده است.

شرکت هواوی محصولات جدید هواوی تازه های خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو

در رویدادی که 23 دسامبر و با اجرای مدیرعامل هواوی یعنی ریچارد یو برای معرفی محصولات جدید این برند برگزار شد، یک کراس‌­اور با نام Aito M5 به عنوان نخستین خودروی مجهز به رابط کاربری انحصاری هواوی یعنی هارمونی اُ اِس (HarmonyOS) رونمایی شد. Aito M5 نخستین عضو از سری محصولات Aito است، که نام خود را از عبارت adding intelligence to auto با افزودن هوش به خودرو می­‌گیرد.
هواوی AITO M5

نرم­‌افزار هارمونی اُ اِس یک پل ارتباطی میان خودرو با سایر دستگاه­‌ها همچون خودروهای دیگر، خانه­‌های هوشمند و تلفن همراه برقرار می­‌کند. مثلاً به یاری یکی از ساعت‌­های هوشمند ساخت هواوی می­‌توان درهای این خودرو را باز کرد.
طراحی بدنه هواوی Aito M5

این محصول براساس زیرساخت مشترک با SF5 ساخته شده، ولی طراحی بدنه، کابین و تجهیزات الکترونیکی آن با همکاری مستقیم هواوی مورد بازنگری اساسی قرار گرفته است.
هواوی AITO M5

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای هواوی Aito M5 به ترتیب 4.77، 1.93، 1.625 و 2.88 متر اعلام شده است، که این خودرو را در رده جگوار اف‌پِیس و جنسیس GV70 قرار می‌­دهد.


کابین و امکانات هواوی Aito M5

در فضای کابین هواوی Aito M5 با نمایشگر 10.4 اینچی پشت آمپر و 15.6 اینچی اطلاعات سرگرمی با رابط کاربری هارمونی اُ اِس مواجه هستیم، که حال و هوایی مدرن پدید آورده است. جایگاه شارژ بی‌سیم، سقف شیشه‌­ای به مساحت 2 متر مربع، چراغ‌های LED تطبیق‌­پذیر جلو، تهویه و ماساژور صندلی­‌های جلو، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، خروجی USB در نقاط مختلف خودرو از جمله رودری‌­ها، سامانه صوتی HUAWEI SOUND هماهنگ با سرویس‌های HUAWEI Music و HUAWEI Video و فروشگاه نرم‌­افزاری اختصاصی هواوی یعنی HUAWEI AppGallery، مهمترین امکانات رفاهی AITO M5 است.
هواوی AITO M5

این خودرو به سطح 2 سامانه خودران مجهز شده است، که به یاری 8 دوربین، 12 رادار فراصوت و سه رادار موج میلی‌متری فعالیت می‌­کند. علاوه بر این‌ها، دستیار حرکت بین خطوط، هشدار نقطه کور و دوربین 360 درجه هم برای هواوی Aito M5 پیش‌­بینی شده است.

سامانه ICAS یا تصفیه هوشمند هوا نیز کیفیت هوای داخل کابین را رصد می‌کند، درحالی‌که یک دوربین روی ستون جلو برای ثبت تصویر از راننده نصب شده است.
هواوی AITO M5

رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی، ضریب درگ 0.32، سیستم ترمز هوشمند iBooster ساخت بوش و شیشه­‌های دولایه عایق صدا که صدای ورودی به کابین را به 56.9 دسی‌بل محدود کرده، سایر ویژگی‌­های جالب M5 است.

شش رنگ متالیک برای بدنه و سه رنگ برای تریم داخلی هواوی Aito M5 قابل سفارش است، که مجموع ترکیب‌های قابل سفارش را به 18 می‌­رساند.


مشخصات فنی هواوی Aito M5

پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزین‌­سوز M5 با قدرت 125 اسب­‌بخار، تنها به عنوان پشتیبان برای تولید جریان الکتریسیته برای باتری 40 کیلووات ساعتی این خودرو عمل خواهد کرد. نصب موتورهای برقی AC روی محور جلو و موتور سنکرون الکترومغناطیسی برای چرخ‌های عقب، سامانه چهارچرخ محرک را نیز برای تریم پرمیوم ادیشن به ارمغان آورده است.
هواوی AITO M5

خروجی این مجموعه در دو نسخه استاندارد و پرمیوم ادیشن به ترتیب 428 و 496 اسب‌­بخار است، که براساس اعلام سازنده، شتاب صفر تا صد 4.8 و 4.4 ثانیه‌­ای برای نسخه­‌های استاندارد و پرمیوم ادیشن M5 را به همراه دارد. مصرف سوخت متوسط براساس WLTC برابر با 0.8 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده درحالی‌که شعاع حرکتی Aito M5 براساس استانداردهای NEDC و WLTP و CLTC به ترتیب 1195، 1100 و 1242 کیلومتر خواهد بود.


قیمت و برنامه تولید هواوی Aito M5

کراس‌اور جدید هواوی در سه تریم و با قیمت پایه 250 هزار یوان (39,261 دلار) عرضه خواهد شد، که بسیار ارزان‌تر از قیمت تریم پایه تسلا مدل Y یعنی 281 هزار یوان (44,129 دلار) به نظر می­‌رسد. البته محصول تسلا یک خودروی کاملاً برقی است. قیمت کامل‌ترین نسخه هواوی Aito M5 نیز به 320 هزار یوان (50.254 دلار) می‌­رسد.

تست رانندگی برای مشتریان از 20 ژانویه آغاز خواهد شد، درحالی‌که تحویل خودروها به سال جدید چینی موکول شده است. هواوی ضمن ارائه سرویس رایگان به ده هزار مشتری نخست، به دارندگان هواوی کارت هم تسهیلاتی همچون تخفیف خرید سوخت، امداد جاده‌ای، بیمه و غیره را ارائه می­‌کند.

بد نیست بدانید هواوی برای معرفی یک کراس‌­اور بزرگ برقی در سال 2023 برنامه‌­ریزی کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.