آموزش تعویض بلبرینگ چرخ جلو پراید + تصاویر

25

به نام خدا

آموزش تعویض بلبرینگ چرخ جلو پراید

نشانه های خرابی بلبرینگ چرخ صدای زوزه و خره در سرعت های بالا می باشد

قیمت بلبرینگ چرخ جلو یک تیکه ۲۵۰۰۰ و دوتیکه ۲۰۰۰۰ هزار تومان هست و اجرت تعویض برای مکانیک ۳۰۰۰۰ هزارتومان

ابزار مورد نیاز

بکس ۱۰-۱۲-۱۴-۱۷-۱۹-۳۰ رابط کوتاه -دسته بکس – جغجغه – آچار یکسر ۱۷ -جک – خرک -انبردست – چکش – و تالیبر – پیچ گوشتی تخت

برای شروع کار

http://narimans.persiangig.com/image/IMG_3082.JPG

۱- پیچ های چرخ و مهره وسط پلوس را شل کنید با بکس ۱۴ و ۳۰

۲- جک زده و خرک کنید

۳-پیچ های  لاستیک  و مهره پلوس را باز کنید و بگذارید زیر ماشین

۵-با بکس ۱۷ و اچار ۱۷ دو پیچ بالایی سگ دست را باز کنید

۴- با بکس ۱۷ مهره سیبک فرمان را باز کنید و برای درآوردن سیبک باید با چکش یا دقت به بقل بازیویی سگ دست جایی که سیبک فرمان می افتد ضربه بزنید  تا سیبک آزاد شود

۶- با بکس ۱۲ دو پیچ کالیبر لنت را باز کنید و جای لنت را کامل بیرون بکشیدو با سیمی از کمک آویزان کنید

۷-با بکس ۱۰ اگر سنسور  ای بی اس دارد باز کنید

۸- با بکس ۱۴ مهره و پیچ طبق را باز کنید و پیچ را بیرون بکشید

۹ -الان سگ دست باید کاملن آزاد باشد پس به آرامی در بیاورید

http://hosseing.persiangig.com/image/overhaul/overhaul15.jpg

۱۰ -به پشت سگ دست نگاه کنید اگر خار داشت بلبرینگ یک تیکه هست و تراشکار باید عوض کند و اگر نداشت

http://ata-sanat.com/wp-content/uploads/2016/02/l2.jpg

شما باید با بکس ۳۰ و چکش بر روی بلبرینگ چرخ  از پشت ضربه بزنید تا بیرون بپرد و دیسک و صفحه سینی از هم جدا شود و با دو عدد تالیبر از بقل بلبیرنگ اهرم کرده و بلبیرنگ را بیرون بکشید

http://canadadiesel.com/Ball_bearing_11749-100.jpg

و با دو سو و چکش کنس بلبرینگ را دربیاورید و به همان روش  دوباره جا بزنید و بلبیرنگ ها را به گیرس آغشته کنید و جا بزنید و کاسه نمد های نو را نیز جا بزنید و برای جمع کردن از آخرین مراحله به اول را انجام دهید

http://www.irankharid.com/adImages/adPicsthum/64108_soqbIqZiRbjsPqT.jpg

http://igi-hd.persiangig.com/benzr/1932229/DSC00034.jpg

اگر سوال و مشکلی داشتید با ما در ارتباط باشید باتشکر

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
25 نظرات
  1. یونس می گوید

    سلام ماشین من هم این مشکلوداشت ازسه شاخ پلوس طرف گیربکس بلبرینگ سه شاخه اونها خراب میشه وباعث لرزش میشه

  2. مصطفی می گوید

    سلام من بلبورینگ عوض کردم چرخ جلو ولی وقت حرکت لرزش نسبتا شدیدی داره امکان داره بلبورینگ رو درست جا نزده باشه یا توپی چالی دار شده البته خود مکانیک هم عیبش رو نفهمیده

  3. پوریا می گوید

    ای نوع خرابی می‌تونه علت های زیادی می‌تونه داشته باشه مثل،
    1_ نوع رانندگی 2_ خرابی کاسه نمد چرخ ها و ورود تمام گرد و خاک و آب به داخل توپی چرخ و خارج شدن تمامی گریس داخل بلبرینگ(توصیه میشه برای جلوگیری از این خرابی حتما زمان تعویض بلبرینگ چرخ از کاسه نمد نو و جنس با کیفیت اصلی استفاده کنید تا حداقل در صورت هر گونه خراب شدگی بلبرینگ ها مربوط به ورود آب یا گرد و خاک نباشد) 3_ بی توجهی به خرابی بلبرینگ چرخ جلو و در نتیجه این بی توجهی مالکان به صدای اضافه و غیر معمولی از سمت چرخ ها که باعث خرابی سگ دست و توپی چرخ میشه که علاوه بر این مشکل باید حتما زمان تعویض بلبرینگ ها وضعیت سگ دست و توپی از طرف مکانیک یا تراشکار و… چک بشه
    4_ تصادف شدید خودرو از قسمت جلو یا ضربه شدید به چرخ ها(در اثر برخورد و ضربه های وارده بر چرخ ها) قطعا ساچمه بلبرینگ چرخ و پلوس ها خورد میشود و باید در تعمیرات اساسی تعویض بشوند.
    5_نصب نادرست قطعات هنگام تعویض آنها از سمت تعمیرکار
    6_خرید بلبرینگ و لوازم جلوبندی بی کیفیت و برند های متفرقه که علاوه بر هزینه سنگینی که بعد از تعمیرات بر روی دوش شما می افتند ممکن است بعد از کارکردی دچار یک حادثه شود و قطعا باعث ایجاد یه خسارت مالی و جانی برای شما خواهد شد، مثل خورد شدن بلبرینگ و از جا دراومدن چرخ آن هم در حین حرکت خودرو که در بعضی اوقات شاید جبران پذیر نباشد
    7_ ترمز های ناگهانی در بحث جلوبندی خودرو بیشتر میزان خرابی را بعد از موارد بالا تا به حال داشته، و نه فقط باعث این نوع خراب میشود بلکه در خیلی از موارد موجب خرابی دیسک چرخ، لنت ها، لوازم سیستم ترمز، پلوس ها، سیبک و بوش های طبق و… شده است
    8_ورود کامل خورو(فرو بردن چرخ ها در آب های نسبتا عمیق) در آب باعث ورود آب به بلبرینگ ها میشود، این رو هم اضافه کنم که درسته بلبرینگ ها(توپی) دارای یک یا دو تا کاسه نمد هستند تا از ورود و خروج هر گونه چیزی جلوگیری کنند ولی این موضوع به این معنا نیست که شما در حال حرکت با سرعت در آب برید و در عین حال با وجود این کاسه نمد هیچ آبی وارد توپی ها نشه!
    9_خرابی رینگ های خودرو یا تاب داشتن اون ها می‌تونه یکی از دلایل دیگه این خراب باشه(علت:فشار نا مساوی بر روی مجموعه بلبرینگ و توپی در جهت های مختلف)
    10_تعمیر توپی یا سگ دست که جدیدا بعضی از تراشکار ها انجام با دستگاه حرارت و جوش کاری و… انجام میده که بعضیا زیاد خوب جواب نداده و بعد از مدتی دوباره ایراد قبلی برگشته
    نکته: در صورت جام کردن بلبرینگ(کارکردن زیاد بلبرینگ خراب بر روی ماشین) به هیچ عنوان از توپی چرخ قبلی استفاده نکنید و حتما اون رو تعویض کنید تا از پیش آمدن خرابی های بعدی جلوگیری بشه، زمان تعویض بلبرینگ به تراشکار یا مکانیک حتما یادآوری کنید که یک دست رو ساعت بزنه تا از سالم یا خراب بودن مطمئن بشید.

  4. علی می گوید

    میشه از بلبرینگ طرح قدیم به جای یک تیکه استفاده کنیم

  5. علی می گوید

    حتما بلبرینگ مخصوص میخواد ؟یا معمولی هم میشه؟

  6. مجید می گوید

    باسلام ماشینم پراید مدل ۸۶ هست چند روزی هست که از زیر ماشین صدای قرقر یا زوزه میاد البته وقتی با دنده دو به بالا راه میرم انگار چرخها گیرند به نظر شما مشکل از چی می‌دونه باشه

  7. مهدی می گوید

    سلام میشه لطفا روش شیم گیری رو کامل و واضح تر توضیح بدید ، من الان چرخم ی ذره لغه باید شیم بزرگتر بندازم یا کوچیک تر؟

    1. مدیر می گوید

      سلام /شیم بزرگتر برای اطمینان ببرید پیش تراشکار

  8. مرکز تخصصی CAR LAND می گوید

    توجه نکردن به دست انداز ها و چاله های موجود در خیابان

    مرکز تخصصی CAR LAND
    موتور گیربکس جلوبندی

  9. امیر می گوید

    علت خرابی زود هنگام بلبرینگ یکتکه چرخ جلو پراید چه چیزی میتواند باشد

  10. عباس شاروی می گوید

    با سلام واحترام
    سوال بنده اینکه پراید ۸۸ برای چرخ جلو چه بلبرینگی براش مناسبه؟دوتیکه یا یک تکه؟اصلا از چه سالی دوتکه به یک تکه تبدیل شد؟

    1. مدیر می گوید

      باسلام
      بلبرینگ دوتیکه روش تعویض آسانتر و هزینه کمتری دارد

    2. ابوالفضل می گوید

      بلبرینگ پراید

  11. سارا نیسی می گوید

    سلام تشکر می کنم اگه لطف کنید شمارتون بذارید

    1. امین می گوید

      سلام میشه شمارتون برام بفرستید کارمهمی باتون داشتم امیرف

    2. مسیب می گوید

      توی درآوردن بلبرینگ قبلی توپی دو پهن شده، توپی را هم عوض بفرمایید

    3. نقی تقی می گوید

      چیکاربه شمارش داری

  12. سعید می گوید

    سلام.من سه ماه پیش دادم بلبرینگ چرخ جلوم سمت راننده رو عوض کرد هر چی گفتم پس تراشکاری گفت نیازی نیست در صورتی که سمت شاگرد قبلش عوض کرده بودم فرستاد تراشکاری الان سه ماه نشده به صدا افتادا شدید.پراید ۷۷

    1. علی می گوید

      بلبرینگ یک تیکه رو تراشکار با دستگاه پرس فقط میتونه خارج کنه کار شما نیست

  13. حمید می گوید

    سلام با تشکر از شما .راهنماییهای شما بسیار مفید به فایده بود. ممنون و متشکر.
    در صورت امکان نحوه خارج کردن بلبرینگ یک تیکه راهم توضیح دهید .
    مرسی

  14. مهدی کمانکش می گوید

    با سلام
    واقعا سپاسگزارم از مطالب مفید سایتتون
    فقط اگر ایرادی نداشته باشه میخوام خواهش کنم تصویری یا فیلمی از ضربه زدن چکش روی بوکس ۳۰ جهت جداکردن سگ دست از شغال دست بذارین
    این تیکه از فرمایشتون و متوجه نشدم
    هم ایمیلم و هم شمارمو میذارم که اگر امکان داشت محبت کنید یا ایمیل یا تلگرام بفرمایید
    میدونم درخواستم نامعقولی دارم ولی واقعا میخوام کامل متوجه بشم
    من از بازدیدکنندگان همیشه‌گی و پروپا قرص سایتتونم
    ممنونم
    ۰۹۱۲۴۰۹۶۰۷۱
    O9124096071@gmail.com

  15. میثم دلارام می گوید

    سلام آیا خرابی بلبرینگ چرخ جلو ی پراید در سیستم ترمز تاثیری دارد(یعنی ترمز گاهی دوپا میشود)خواهشم میکنم جوابمو بدهید

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بله تاثیری دارد

  16. تراشكار می گوید

    سلام با کسب اجازه از اساتید محترم مهمترین بخش در تعویض بلبرینگ دو تکه پراید واشر تیم هست که باید طبق بلبرینگ ها تنظیم شود اگیر واشر ضخامتزادی داشت بی شک بلرینگ ها لق میشوند و اگر ضخامت کم بود بلبرینگ ها قفل میشوند و این کار به وسیله ی کولیس ساعتی یا دیجیتال امکان پذیر میباشد با ید به صورتی باشد که چرخ خیلی روان بوده و بدون یک ذره لقی باشد

    1. حامد می گوید

      با سلام و عرض ادب ببخشید من دو روز پیش بربرنگ چرخ جلو پراید با توپی را عوض کردم از همان لحظه ترمزا سفت شدن و از چهل تا به بالا کار نمیکنه مشکل چییه ممنوع میشم اگر راهنمایی کنید ببخشید سپاسگزارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.