مقایسه پژو ۲۰۰۸ با جک S5 / کدام یک بهتر است ؟

0

پژو ۲۰۰۸ بخریم یا جک S5 ؟

مقایسه پژو ۲۰۰۸ با جک s5 ، پژو ۲۰۰۸ ،قیمت جک اس ۵ ،مشخصات فنی جک اس ۵ ، مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ :

پژو ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۳ سه نسخه بنزینی دارد. که دو نسخه از آن پیشرانه‌ای با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی داشته و یک نسخه دیگر پیشرانه با حجم ۱۶۰۰ دارد. مدلی که قرار است در ایران با مشارکت ایران خودرویی ها و پژو تحت عنوان ایکاپ تولید گردد با موتور ۱۶۰۰ و توربو می باشد با ۱۶۳ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۴۰ نیوتن متر در دور ۱۴۰۰ که این قدرت توسط یه گیربکس ۶ سرعته به چرخهای این خودرو انتقال پیدا می کند.

http://car3.upload.ir/News/025/2519-2008-juke-captur/4.jpg

پژو ۲۰۰۸ بر روی پلت فرم پژو ۲۰۸ شکل گرفته است و این ماشین در کلاس کراس اوور های جمع و جور قرار میگیرد. اکنون ایران خودرو تصمیم گرفته است تا با مشارکت پژو فرانسه ماشین ۲۰۰۸ را تولید کند و طبق اخبار از همین ماه هم پیش فروش این ماشین آغاز میشود . طراحی پژو ۲۰۰۸  به گونه ای است که اسپرت و هیجان انگیز میباشد و در چهره این ماشین خوش تیپ فرانسوی به خوبی میتوان زبان طراحی پژو را دید که نشان از با شخصیت بودن ماشین است . یکی دیگر از نکات ظاهری پژو ۲۰۰۸  وجود چراغ ها با طراحی خشمگین و خطوط بر آمده بر روی بدنه و کاپوت است  و رینگ های ۱۷ اینچی هم به زیبایی خود نمایی میکنند . پژو ۲۰۰۸ با توجه به ابعاد بدنه فضا سازی خوبی داخل کابین انجام داده است . کیفیت ساخت و مونتاژ  پژو ۲۰۰۸ در نمونه های نشان داده شده در نمایشگاه های ماشین بالا بوده است و از لحاظ کیفیتی کاملا پژو ۲۰۰۸ ماشین راضی کننده ای میباشد . طراحی کابین پژو ۲۰۰۸ در عین سادگی و ارگونومیک بودن کاملا مدرن است و حس هیجان را به خوبی به سرنشینان ماشین منتقل میکند . از نظر کیفیت متریال هم در کابین ماشین پژو ۲۰۰۸ از پلاستیک مرغوبی استفاده شده است که کیفیت کاملا مطلوبی را دارا میباشد.

در بحث سواری و هندلینگ پژو ۲۰۰۸  در کلاس یک ماشین کراس اوور دارای عملکرد خوبی است و با توجه رینگ و لاستیک اسپرت و طراحی شاسی و سیستم تعلیق یشرفته هندلینگ و پایداری اش خوب و در سطح رو به بالا ارزیابی میشود.فرمان پژو ۲۰۰۸ نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد  و تقسیم وزن ماشین هم قابل قبول میباشد و از همه مهم تر طراحی کوچک ، اسپرت و خوش دست غربیلک فرمان پژو ۲۰۰۸ است که سطح دقت و تعادل راننده را بالا میبرد و ماشین را خوش دست تر نشان میدهد  . ترمز های پژو ۲۰۰۸  ۴ چرخ دیسک میباشد که خوب و پر قدرت عمل میکند  و مجهز به ABS و EBD هم  میباشند و سیستم های امنیتی خوبی هم در ماشین به کار رفته که امنیت و اطمینان خاطر راننده و سرنشینان ماشین را تا حد زیادی افزایش میدهد.

جک S5 :

http://www.pardiskhodro.com/root/upload/up_news/1424813076569.jpg

کرمان موتور با مونتاژ جک S5 به جایگاه خوبی در بازار ماشین های چینی دست پیدا کرد اما رنج بردن از نداشتن گیربکس اتوماتیک یک ضعف برای این ماشین به شمار میرفت . حال جک S5  اتوماتیک با چند آپشن اضافه وارد بازار شده است تا خود را ثابت کند و واقعا هم از ماشین های چینی رقیب خود بهتر است اما هر گونه که سنجیدیم پژو ۲۰۰۸ برتری محسوسی را نسبت به این ماشین دارا میباشد.جک S5  در طراحی بدنه سبک هیوندای IX-35 را دنبال میکند و یک نسخه کپی شده از آن ماشین است که کپی کاری خوبی بوده است اما هیچگاه هیجان طراحی پژو ۲۰۰۸ را در یک ماشین چون جک S5 نمیتوانید بیابید.در نسخه اتومات نیز تغییرات ظاهری ماشین تنها به تعویض رینگ ها با سایز ۱۸ اینچ و تعویض سپر و چراغ جلو ختم شده است  یک نوشته ۶DCT هم بر روی درب صندوق عقب خودنمایی میکند.

صندلی ها پوشش چرمی دارند و صندلی راننده به صورت اتوماتیک تنظیم میشود . صندلی های جلو به گرمکن مجهز هستند و علاوه بر این دوربین دید عقب ، سنسور پارک جلو و عقب ، Keyless entry / start  ، TPMS , HDC , HAC , ESP  ،سیستم صوتی مجهز به دی و دی پلیر و ۶ بلند گو و … از جمله تجهیزات جک S5 اتوماتیک هستند.

سواری  جک S5 خوب بوده و سیستم تعلیق ماشین عملکرد مناسبی را از خود نشان میدهد . در  داخل کابین نیز خبری از ضربه ، کوبش و سر و  صدای آزار دهنده نیست . جک S5  فرمانش هم خوب و دقیق عمل کرده و زاویه پیچش خوبی نیز دارد ولی پژو ۲۰۰۸ از نظر لذت رانندگی ، پایداری و … بسیار بهتر عمل میکند. در پایان باید ذکر کنیم که اگر به خودرو های چینی بد بین نیستید و به دنبال خودرویی شاسی بلند زیر ۱۰۰ میلیون تومان هستید S5جک اتوماتیک یا دنده ای گزینه مناسبی برای شما به شمار میرود که پیشرانه توربو ، گیربکس دبل کلاچ و یک بدنه قد بلند و زیبا را به شما هدیه میکند ولی اگر همه این ها را در کنار هیجان و لذت رانندگی میخواهید پژو ۲۰۰۸ را انتخاب نمایید.

مشخصات فنی جک S5 :

http://images.akhodro.com/car/1/535_JAC_J5_11.jpg

۱۹۹۷ حجم موتور (سی سی)
بنزین سوز و مجهز به سیستم پرخوران از نوع توربو شارژر نوع موتور
Euro V (یورو ۵) و مجهز به سیستم EOBD استاندارد آلایندگی
۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ DOHC تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ
۱۷۴ اسب بخار در دور موتور ۵۲۰۰ دور در دقیقه حداکثر قدرت (HP/RPM)
۲۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر گشتاور (NM/RPM)
۶ سرعته – گیربکس اتوماتیک دو کلاچه جعبه دنده
چرخ دنده شانه ای با کمک برقی سیستم فرمان
چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله) سیستم ترمز
جلو: فنر حلقوی با ستون مک فرسون عقب:سیستم تعلیق مستقل (چند بازو) سیستم تعلیق
۵۵ حجم مخزن سوخت (لیتر)
۱۸۰ حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
۲۲۵/۵۵R18 – مجهز به رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی سایز چرخها
۴۴۳۰ طول خودرو (میلی متر)
۱۸۴۰ عرض خودرو (میلی متر)
۱۶۶۰ ارتفاع خودرو (میلی متر)
۲۶۴۵ فاصله دو محور (میلی متر)
۱۵۴۵ وزن خالص (کیلوگرم)
مشکی رنگ تریم داخلی
سان روف، آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن، آینه های جانبی تا شونده برقی، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های عقب LED ،تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ راهنما روی آینه، دارای دیمر (تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر)، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، پوشش چرمی فرمان، تنظیم  ارتفاع صندلی راننده، تظیم برقی صندلی راننده، مموری صندلی راننده، مجهز به گرمکن صندلی های جلو، قفل ایمنی کودک، مجهز به سیستم ISOFIX ،سیستم ضد سرقت، سیستم ترمز ضد قفل ABS،سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA ،سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ،سیستم پایداری الکترونیکی ESC ،سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC،سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC ،ترمز پارک برقی EPB ،کیسه هوا راننده و سرنشین جلو+ کیسه هوای جانبی جلو (۴عدد)، اخطاردهنده  فشار باد چرخ ها، فرمان برقی + Servomotor ،قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب ، سیستم پخش DVD با خروجی AUX و ورودی IPOD،USB ،بلوتوث، دارای ۶ بلندگو، کلیدهای مولتی مدیا روی فرمان، خروجی پاور ۱۲ولت آنتن شیشه ای، کنسول جلو و عقب، شیشه Reflex ،چراغ  های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، سنسور باران، شیشه های جلو و عقب برقی گرمکن شیشه جلو، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید و … تجهیزات و امکانات

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.