آزمایش استحکام خودروی زرهی ارتش روسیه به نام بورلاک + تصاویر

0

معرفی خودروی زرهی ارتش روسیه با نام “بورلاک”

 

اتومبیل پرقدرت و همه جا رو “بورلاک” بر اساس نفربر زرهی نظامی ارتش روسیه بی تی ار-۶۰ طراحی و ساخته شده است که بتواند براحتی در مناطق سرد و غیر قابل تردد شمالی روسیه و قطب شمال حرکت و جابجاء شود، آزمایش و تست این اتومبیل توسط کارشناسان روسی با طی مسافت ۲۸۰۰ کیلومتر در مناطق توندرای سیبری شمالی و اورال انجام گرفته است که بدون هیچ مشکل جدی و یک هفته زودتر از موعد مقرر و برنامه ریزی شده به مقصد نهائی رسید و کارکرد آن مورد رضایت کارشناسان سازنده قرار گرفته است.

7

حرکت اتومبیل بورلاک در مسیرهای انجام گرفته است که ارتفاع برف بسیار چشمگیر بوده و بخصوص در مناطق کوهستانی که ارتفاع برف به ۴ تا ۵ متر می رسیده است و در این مناطق کوهستانی با شیب ۳۰ درجه اتومبیل بورلاک براحتی پایین می آید. در مناطق شمالی کره زمین و در ارتفاعات بیش از ۱۸۰۰ متر از سطح زمین غلظت هوا بسیار کم می باشد اما موتور اتومبیل همه جاروی بورلاک براحتی با حداکثر توانش کار میکند. کارشناسان روس برای راحتی سرنشینان داخل اتاق اتومبیل تلاش خود را کرده اند و زندگی راحتی برای آنان در طول سفر در نظر گرفته اند ،آنان محلی برای خوابید چهار نفر در روی تخت ، آشپزخانه کوچکی که از سیستم گاز پروپان استفاده می شود و سرویس بهداشتی و دوش در طراحیشان استفاده کرده اند.

4

کارشناسان روس بدنه آلمینیومی بورلاک را از مواد عایق ساخته و با پنبه نسوز عایق بندی کرده اند تا از ورود و خروج هوائی سرد و گرم به داخل اتاق و بیرون جلوگیری شود و حداکثر گرمائی بوجود آمده از موتور اتومبیل را ساعتها در اتاق خود نگه داشته باشد.کارشناسان روسی که تست این اتومبیل را انجام داده اند در حین حرکت و یا توقف در داخل آن می خوابیدند و پخت پز و خورد خوراک را هم در داخل آن انجام میدادند برای مصرف روزانه آنها ۳۰ لیتر آب گرم از برفهای موجود استفاده میکردند بطوریکه وضعیت سرنشینان در داخل اتاق بورلاک برای استفاده در مناطق سرد نیم کره شمالی مناسب و راحت گردیده است.

2

مشخصات فنی بورلاک جالب توجه می باشد برای راحتی حرکت در مناطق صعب العبور خشکی و حرکت در روی آب شش چرخ برای حرکت وی در نظر گرفته اند. تا افراد داخل آن بتوانند بدون خروج از آن در روی یخها و در میان آبراهه های بوجود آمده در میان یخها حرکت کنند برای این منظور طراحان و مهندسان روس برای اتومبیل بورلاک از لاستیکهای کم فشار و به قطر۱.۷۵ متر و عرض ۷۲ سانتی متر استفاده کرده اند که در مناطق سرد و ناهموار توندرا به سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند بطوریکه حرکت از روی لایه یخی به قطر ۴۰ سانتی متر بخوبی وزن ۴ تنی اتومبیل را تحمل کرده است و این باعث گردیده که در مناطقی که هنوز آب بطور کامل یخ نزده بود بورلاک براحتی عبور کند.

8

ابعاد این اتومبیل جالب توجه و بزرگ میباشد، طول کلی آن ۶.۶ متر و عرض ۲.۹ متر و ارتفاع ۳.۲ متر است و وزن خالص آن ۴ تن می باشد. از مسافت کل طی شده۲۸۰۰ کیلومتری که برای تست و امتحان اتومبیل بورلاک در نظر گرفته شده بود ۱۲۰ کیلومتر را در روی آب حرکت کرده است که رکورد جالبی برای ماشینهای آبی و خاکی می باشد.

1

ساخت این اتومبیل برای استفاده در مناطق شمالی کره زمین و قطب می باشد و برای این منظور سیستم پیشرانه گیربکس و سیستم تعلیق آن همگی در داخل اتاق بورلاک جای گرفته اند تا دسترسی و تعمیر به قسمتهای مهم اتومبیل از داخل سالن آن توسط تعمیرکاران صورت گیرد و نیازی به بیرون آمدن از اتاق آن نباشد تا بتوانند در فضائی مناسب دور از گزند هوائی سرد طاقت فرسایی مناطق شمالی کره زمین تعمیرات اتومیبل بورلاک را انجام دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.