مقایسه ۵ وانت زیر‌ ۴۰‌ میلیون تومان در ایران + عکس و مشخصات

0

مقایسه ۵ وانت زیر‌ ۴۰‌ میلیون تومان در ایران

محمد حقگو- بازار خودروهای وانت چند سالی است که تنوع بیشتری به خود دیده و شرکت های بزرگ خودروسازی کشور تاکنون توانسته اند حدود ۱۰ نوع خودرو را در سال های اخیر به بازار عرضه کنند. با این حال، روند تیراژ این خودروها نشان می دهد که خودروسازان کماکان خودروهای قدیمی تر و ارزان تر، را در برنامه تولید خود قرار داده اند که طبعاً بیانگر اقبال مشتریان به این خودروهاست. هم اکنون ارزان ترین وانت های بازار سایپا ۱۵۱ (وانت پراید)، آریسان، نسل جدید مزدا (کارا)، زامیاد و تندر پیکاپ هستند که اتفاقاً پرتیراژترین خودروهای بازار (طبق آمار شش ماهه انجمن خودروسازان) به حساب می آیند. بنابراین در گزارش امروز این پنج خودروی پرطرفدار و ارزان زیر ۴۰ میلیون تومان را بررسی می کنیم.

سایپا ۱۵۱؛ جمع و جور و مناسب برای بازاریابی

نتیجه تصویری برای سایپا 151 ایران جیب

ارزان ترین وانت موجود در بازار، سایپا ۱۵۱ یا همان پراید وانت با قیمتی در حدود ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. خودرویی که قسمت جلوی آن تفاوتی با پراید ۱۳۱ ندارد. اگر چه وزن بار مجاز این خودرو ۵۰۰ کیلوگرم عنوان شده، اما طبق گفته های خریداران این خودرو باید مواظب بود که وزن بار آن بیش از ۳۰۰ کیلوگرم نشود. چرا که هنگام رد شدن از پیچ ها و سربالایی ها به دلیل دیفرانسیل جلو بودن این خودرو، سیستم تعلیق و سیستم ترمز این خودرو دچار اختلال می شود.

همچنین به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد.

بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند . با این حال، این خودرو برای فعالیت های تجاری درون شهری از قبیل بازاریابی محصولات بسیار مناسب است. این خودرو در تابستان امسال موفق به کسب دو ستاره کیفیت شد که به نسبت قیمت و رقبای خود، بسیار قابل توجه است.

آریسان، چند منظوره با قلب تپنده پیکان

نتیجه تصویری برای آریسان ایران جیب

آریسان هم اکنون تنها وانت بار اختصاصی شرکت ایران خودرو است که از آن به عنوان جانشین وانت باردو (وانت پیکان) یاد می شود. این وانت حدود ۲۹ میلیون تومانی، از پلتفرم ۴۰۵ بهره می‌برد و در ظاهر چیزی شبیه پژو پارس طراحی شده است. آریسان، وانت بار بنزینی دوگانه سوز با پیشرانه مشترک با پیکان وانت سابق است که از حجم موتور ۱۷۰۰ سی سی با نهایت توان ۸۶ اسب بخار بهره می‌برد.

همچنین فضای داخلی این خودرو با دکوراسیونی شبیه پژو پارس (داشبورد جدید)، ولی با کیفیت ساخت پایین‌تر نسبت به دیگر محصولات ایران خودرو است. ایمنی بهتر در هنگام تصادف، فضای جادار و آسایش سرنشینان از دیگر ویژگی های اتاق آریسان است. اما بارزترین مزیت بدنه آریسان طراحی مناسب فضای بار است. جانمایی مخزن گاز در زیر کفی بار، عمق بیشتر دیواره فضای بار، کوچک بودن برجستگی های دو چرخ عقب در اتاقک بار و بارگیری آسان، قابلیت حمل بار این خودرو را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش داده است. قابلیت نصب اتاق های مختلف برای کاربری های متفاوت نیز از دیگر ویژگی های آریسان است.

زامیاد ۲۴؛ کارها بر زمین نمی ماند

92mnblwm09epzj5l7ys.jpg

این خودروی نوستالژیک (با قدمت پنج دهه) که قبلا با برند نیسان در بازار عرضه می شد، ترسناک، نا ایمن، با ظاهر قدیمی، اما در عین حال با استخوان بندی مستحکم، خودرویی است که بیشترین تیراژ تولید در نیم سال اول ۹۶ را به خود اختصاص داده است. زامیاد اگر چه به نسبت موتور خود، قدرت زیادی ندارد، اما به دلیل توان بارگیری بالا که حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم تا ۳۰۰۰ کیلوگرم را می توان با آن جا به جا کرد، هزینه نگهداری کم و پیچیدگی فنی ساده که تعمیر آن را آسان می کند، بیشترین توجه را برای حوزه های مختلف حمل ونقل داشته است . به طوری که تاکنون این خودرو به عنوان خودروی باری، میکسر بتن، جرثقیل، خودروی یخچال دار، یدک کش، خودروی حمل مایعات، خودروی نظافت شهری و حمل زباله، آتش نشانی و … به کار گرفته شده است. با همه این اوصاف هم اکنون به دلیل کارایی ضعیف، صحبت ها برای از رده خارج کردن آن تا سال آینده وجود دارد. قیمت این خودرو بسته به گازسوز یا بنزین سوز بودن آن، حدود ۳۴، ۳۸ و ۴۰ میلیون تومان است.

مزدا؛ کارای پرتوان

نتیجه تصویری برای کارا ایران جیب

وانت های نسل مزدای ژاپنی که تولیدشان از وانت سه چرخ شروع شد و بعد ۱۰۰۰ و ۱۶۰۰ و در نهایت ۲۰۰۰ آن به بازار آمد، قدمتی طولانی (در حدود شش دهه) دارد.
با این حال از حدود چهار سال قبل که بخش مربوط به تولید موتورهای وانت مزدای ژاپن به فورد آمریکا واگذار شد، تولید موتور آن به شرکت DAE چین (شریک تجاری میتسوبیشی) واگذار شد.

از آن زمان این خودرو با حجم دو لیتری تحت عنوان کارا تولید می شود. کارا در مقایسه با نسل قبلی خود ارتقای فنی قابل توجهی یافته است که از جمله آن می توان به ۲۰ درصد توان بیشتر و ۲۰ درصد مصرف سوخت کمتر اشاره کرد. این خودرو در دو مدل تک و دو کابین خود که با قیمت های ۳۵ میلیون و پانصد هزار تومان و ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه می شود، از ابتدای امسال، دومین وانت پرتیراژ داخل کشور بوده است. البته بهمن موتور این خودرو را با حجم ۱۷۰۰ سی سی هم تولید می کند. در مقایسه با دیگر خودروهای رقیب قیمتی، توان ۱۱۹ اسب بخاری این خودرو بیشترین است.

تندر پیکاپ، با کیفیت

این خودرو، تنها وانت سه ستاره است که در نوع خود، باکیفیت ترین وانت تولید داخل به شمار می آید. تندر۹۰ پیکاپ، میراث دار خودروی اقتصادی و با کیفیت تندر ۹۰ بوده و بسیار ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال یک خودروی کار، ولی مناسب به منظور استفاده روزمره هستند. این محصول از پیشرانه مشترک با تندر۹۰ ساده با ۱۰۵اسب بخار قدرت بهره می‌برد و همچنین جعبه دنده آن نیز مشابه تندر۹۰ است. بنابراین با توجه به وزن خالص کمتر این خودرو نسبت به تندر ۹۰ سواری، شتاب بسیار خوبی در این خودرو حس خواهید کرد. گنجایش فضای بار این خودرو ۸۰۰ کیلوگرم اعلام شده، اما به لطف شاسی مستحکم و پیشرانه قدرتمند، حمل بارهای سنگین‌تر از این وزن هم چندان دور از ذهن نیست. هرچند باید به این موضوع توجه کرد که قرار دادن وزنه سنگین در فضای بار این خودرو، همانند سایپا ۱۵۱، با توجه به دیفرانسیل جلو بودنش ممکن است کنترل خودرو را کمی دشوار کند. قیمت کارخانه تندر ۹۰ پیکاپ ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.