تویوتا راو ۴ بخریم یا هیوندای توسان +مقایسه دو شاسی بلند شرقی

0

اگر شما به شاسی ‌بلندهای کامپکت جدید علاقه ‌مند باشید، حتما تویوتا رَوْفور ۲۰۱۶ و هیوندای توسان ۲۰۱۶ را در لیست خرید خود گذاشته اید. هر دوی این مدل‌ ها به تازگی به‌روزرسانی شده‌ اند و هردوی آن‌ها دلایل قانع‌کننده‌ ی زیادی برای جلب کردن نظر شما دارند

مقایسه تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۶ با هیوندای توسان ۲۰۱۶

اگر شما به شاسی بلند های کامپکت جدید علاقه ‌مند باشید، حتما تویوتا رَوْفور ۲۰۱۶ و هیوندای توسان ۲۰۱۶ را در لیست خرید خود گذاشته اید. هر دوی این مدل‌ ها به تازگی به‌روزرسانی شده‌ اند و هردوی آن‌ها دلایل قانع‌کننده‌ ی زیادی برای جلب کردن نظر شما دارند. اما کدام یک از این دو در جلب نظر شما موفق‌ تر هستند؟ ما اینجا مقایسه ای بین این دو خودرو تویوتا رَو فور ۲۰۱۶ و هیوندای توسان ۲۰۱۶ انجام می دهیم ابتدا نگاهی میکنیم به گزینه ها و امکانات جدیدی که در مدل های ۲۰۱۶ هر دو خودرو گنجانده شده اند.


تویوتا رَو ۴
تویوتا رَوفور برای سال ۲۰۱۶ بسیار به روزرسانی شده است. طراحی بیرونی ماشین تغییرات زیادی پیدا کرده است و داخل ماشین هم از ظرافت های جدیدی برخوردار شده است. علاوه بر اینها تجهیزات و امکانات جدیدی را در ماشین مشاهده میکنیم که از مهم ترین آنها ابزار ایمنی جدید ماشین است. موتور هیبریدی هم جزو جدیدترین به روزرسانی‌ های ۲۰۱۶ میباشد.


هیوندای توسان
توسان برای سال ۲۰۱۶ دوباره از نو طراحی شده است. هم از داخل و هم از بیرون گزینه های جدیدی برای خریداران ارائه میکند. چه به لحاظ طراحی و زیبایی ظاهر، چه به لحاظ امکانات و تجهیزات مدرن و به روز.


قابلیت اطمینان
به لحاظ مدت زمان وارانتی، هیوندای به سبب ارائه ی وارانتی ۵ ساله یا ۹۶۰۰۰ کیلومتری تصادف سپر به سپر و ۱۰ سال یا ۱۶۰۰۰۰ کیلومتری برای محافظ موتورش برتری قابل توجهی نسبت به تویوتا دارد. وارانتیِ رَوفور فقط شامل سه سال یا ۵۷۰۰۰ کیلومتر برای تصادف سپر به سپر و ۵ سال یا ۹۶۰۰۰ کیلومتر برای محافظ موتور میشود.
با این حال نظر ما این است که این دو ماشین زمانی که حرف از قابلیت اطمینان به میان می آید، در رقابت سنگینی با هم قرار میگیرند. دلیل این رقابت نزدیک این است که تویوتا امتیاز بالاتری در قابلیت اطمینان دارد، اما توسان وارانتی طولانی تری را به شما ارائه میدهد.


 مصرف سوخت
رَوفور با دو موتور ارایه می شود. اغلب مدل ها از موتورِ ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۷۶ اسب بخار استفاده میکنند که مصرف سوختشان در شهر به ۱۰.۲ لیتر در هر صدکیلومتر و ۷.۸ لیتر در بزرگراه ها می رسد. تویوتا در مدل ۲۰۱۶ رَوفور، همین موتور را به صورت هیبریدی ارائه کرده که حداقل و حداکثرش در شهر و بزرگراه، به ترتیب ۶.۹ و ۷.۵ است.
در این میان توسان هم در این مدل جدید، دو موتور ارائه داده است. مدل های پایه ۴سیلندری و ۲ لیتری هستند که ۱۶۴ اسب بخار تولید میکنند. مصرف سوختشان در شهر به ۱۰.۲ لیتر در هر صدکیلومتر و ۷.۵ لیتر در بزرگراه ها می رسد. مدل های دیگر، موتور توربوشارژر یک و نیم لیتریِ ۴ سیلندری دارند که ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید میکند، که مصرف سوختش در شهر و بزرگراه به ترتیب ۹.۴ و ۷.۱ لیتر در هر صدکیلومتر است.
اگر به دنبال خودرویی میگردید که صرفه ی سوختش زیاد باشد، در بین کراس اوورهای کامپکت، مدلی بهتر از رَوفور هیبریدی پیدا نخواهید کرد. هرچند اگر نمیخواهید هزینه ی موتور هیبریدی درجه یک را بپردازید، موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ توسان، رجحان بیشتری به موتور مدل پایه ی رَوفور دارد.


ایمنی
در تست انجام شده ، توسان و رَفوفور هر دو بهترین امتیاز کلی یعنی ۵ ستاره را دریافت کرده بودند. در کنار این، هر دو ماشین نشانِ تاپ سِیفتی پیک (top safety pick ) را برای بهترین محافظ ضربه در هنگام تصادف دریافت کرده اند.
اگر بخواهیم در مورد نقاط قوتشان صحبت کنیم، توسان و رَوفور هردو در بین بهترین ها هستند. بعلاوه ی اینکه تجهیزات استاندارد معمول، از جمله ایربگ، پرده ی پنجره، دوربین بکاپ، ترمزهای ضدقفل و کنترل اصطحکاک را دارا هستند، هردو طیف جدیدی از تجهیزات را هم ارائه میدهند؛ از جمله هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز اتوماتیک، هشداردهنده ی خروج از مسیر، سنسورهای پارک، دوربین نقاط کور و هشدارِ انحراف از ترافیکِ در پشت.
روی هم رفته، نظر ما این است که رَوفور، مزایای بیشتری به توسان دارد. تجهیزاتی از جمله نوربالای اتوماتیک و کمک کننده ی عدم انحراف از مسیر فقط برای تویوتا موجود است. اما به طور کل این دو مدل جزو بهترین، ایمن ترین و مجهزترین ماشین های شاسی بلندِ کامپکت در بازار هستند.


تکنولوژی
در بخش ایمنی ماشین، توسان و رَوفور، هردو جزو پیشرفته ترین مدل های این بخش هستند. هرچند که بد نیست دوباره ذکر کنیم در این زمینه، تویوتا برتری کمی نسبت به هیوندای دارد. برای مثال، درحالیکه هردو شاسی بلندها، دارای سنسور پارکینگ هستند، فقط رَوفور این سنسور را هم در جلو و هم در عقب خود دارد. هردوی این خودروها، دوربین ها بکاپ دارند، اما فقط دوربین رَوفور است که دوربینش ۳۶۰ درجه گردش دارد و فقط این خودرو سیستم صوتی با ۱۱ بلندگو ( درحالیکه بهترین رکورد توسان ۸ بلندگو است)، کروز کنترل منعطف و سیستم فوق العاده ی سرگرمی اِنتون را دارد که به سیستم بلولینکِ هیوندای ارجحیت دارد.
منظور ما را اشتباه متوجه نشوید. توسان خودش تکنولوژی های فراوانی در دست ارائه دارد، مانند چراغ های زنون، گرمایش صندلی های جلو، صفحه لمسیِ ۸ اینچی و غیره. باز هم در کل رَوفور کمی نسبت به توسان برتری دارد.


قیمت
هرچند رَوفور و توسان تا اینجا شانه به شانه در کنار هم حرکت کرده اند، اما وقتی کار به قیمت میرسد، هیوندای برنده ی بلامنازع این رقابت است. در حالی که هردوی این شاسی بلندها تجهیزات استاندارد مشابه و حتی یکسانی به ما ارائه میدهند، هیوندای با قیمت پایه ی ۲۳۷۰۰ دلار خیلی ارزان تر از تویوتای ۲۵۳۰۰ دلاری است. زمانی که به سمت مدلهای بالاتر با تجهیزات بیشتر این دو خودرو میرسیم، این اختلاف قیمت همچنان ادامه دارد. قیمت توسان فول آپشن از  ۳۰۹۰۰ دلار شروع می شود از سوی دیگر رقیب آن رَوفور با قیمت پایه۳۲۵۰۰ دلار عرضه گردیده است .
رأی ما: رَوفور، ممکن است در چند زمینه، مانند تجهیزات ایمنی و تکنولوژی برتری داشته باشد، اما هیوندای به نسبت قیمت ارزش بیشتری برای خرید دارد.

نتیجه گیری نهایی:
بین تویوتا رَوفور ۲۰۱۶ و هیوندا توسان ۲۰۱۶ نمی توان به راحتی خودروی برتر را تعیین کرد. این امر بیشتر از این نشئت می گیرد که این دو در میان خودروهای کامپکت کراس اور پیشرو هستند.اما در نهایت بایست به یکی از این دو خودرو عنوان قهرمانی را اختصاص دهیم.
اگر گجت های خودرو برای شما جذابیت دارند، تویوتا را انتخاب کنید. چرا که تویوتا تجهیزات ایمنی بهتر و امکانات کاربردی بیشتری عرضه می کند. اگر بهینه سازی مصرف سوخت برای شما از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد و مایل باشید برای رسیدن به این مقصود هزینه بیشتری صرف کنید شرایط یکسانی صادق است و انتخاب شما رَوفور هیبریدی خواهد بود. اگر به دنبال ماشینی هستید که از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد هیوندا بهترین گزینه است،چرا که در تمامی موارد فوق تنها کمی از رَوفور عقب تر است و اختلاف قیمت قابل توجهی با رَوفور نیز دارد. به طور کلی انتخاب شما هر کدام از این دو خودروی شاسی بلند باشد از تصمیم خود پشیمان نخواهید شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.