آشنایی با سیستم های هوشمند ، BSI و آپشن های غیرفعال در پژو ۲۰۶

0

هوشمند شدن فرامین برقی و الکترونیکی در خودرو با استفاده از ارسال یک‌سری کد در شبکه، باعث می‌شود که خودروساز بتواند علاوه بر تسهیل فرایند عیب‌یابی و کمک به بخش خدمات پس از فروش، عملکردها و حالات و یا همان فیچرهای مختلف را برای رفاه، ایمنی و امنیت راننده و سرنشینان طراحی کرده و مهیا سازد. در پژو ۲۰۶ که از ابتدا تاکنون به صورت مالتی‌پلکس تولید می‌شود، ریزه‌کاری‌های فنی و الکترونیکی پیش‌بینی شده است که فعال و غیرفعال شدن آن از طریق برقراری ارتباط با BSI خودرو قابل اجراست.

http://www.cargeek.ir/images/BSI3.jpg

BSI یک واحد الکترونیکی است که ارتباط میان کلیه واحدهای الکترونیکی یا اصطلاحا ECUهای موجود در بخش‌های مختلف خودرو از قبیل موتور، گیربکس اتوماتیک، ترمز ضدقفل، تهویه مطبوع خودکار و امثالهم را برقرار و مدیریت می‌کند. تغییر در تنظیمات BSI که توسط دستگاه عیب‌یاب یا همان دیاگ صورت می‌گیرد، در تمام نمایندگی‌های ایرا‌ن‌خودرو و نیز تعمیرگاه‌های مجهز به این دستگاه قابل انجام است.لیست فیوزهای BSI پژو ۲۰۶

 آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی پژو 206 Bsi بی اس آی چیست آموزش سیم کشی خودرو آموزش باتری سازی بهترین باطری ساز تهران اجرت تعمیر سیم کشی 206 تعمیرگاه تخصصی 206 در تهران مشخصات پژو 206 تیب 2 آموزش عیب یابی ماشین فیوزهای پژو 207 فیوز فن پژو 206 فیوز پمپ بنزین 206 فیوز چراغ جلو پژو 206

یکی از مهم ترین قطعات در سیستم های مولتی پلکس میباشد. این ECU در واقع سرور شبکه میباشد و اطلاعاتی که بین ECU های ریگه رد و بدل میشه رو منتقل میکند . همچنین یکی از واسطه ها بین سیستم Van هست که برق سیستم فعال سازی و در نهایت کنترل و نظارت بر این شبکه بر عهده این ECU میباشد. همچنین وقتی شما ECU های خودرو رو عیب یابی میکنید در واقع سیستم BSI در این بین نقش واسطه رو ایفا میکند.

بصورت کلی این سیستم هوشمند ابداع و ساخت کمپانی‌های Bosch و Simens آلمان می‌باشد و به آن سیستم مالتی پلکس گفته می‌شود. استفاده از سیستم مالتی پلکس باعث کم شدن دسته سیم‌ها می‌شود و از پیچیده شدن آن‌ها می‌کاهد.

سیستمی که در پژو ۲۰۶ قرار دارد با نام bsi شناخته می‌شود. این سیستم توسط کمپانی Simens طراحی و ساخته شده و در واقع مغز اصلی آن شناخته می‌شود. هرکدام از سیستم‌های الکترونیکی این خودرو دارای کنترلرهای جداشدنی می‌باشد که از طریق دو شبکه can (ساخت Bosch) و van (ساخت گروه psa) اطلاعات به همان مغز اصلی یعنی bsi میرسانند (البته این نکته را باید گفت که سرعت انتقال اطلاعات شبکه can بیشتر ازvan است). اطلاعات توسط bsi ذخیره و محاسبه می‌شود و توسط آن دستور انجام کار صورت می‌گیرد. به عنوان مثال وقتی راننده می‌خواهد بوق بزند این دستور به مغز اصلی یعنی bsi می‌رود و پس از دستور، آن خودرو شروع به بوق زدن می‌کند.

انواع ecu نقشه ایسیو s2000 دانلود رایگان کتاب تعمیرات ecu علائم خرابی ecu تعمیرگاه ecu کامپیوتر پراید کجاست کامپیوتر پژو کجاست تعمیرات تخصصی ecu آموزش مکانیک و برق خودرو قیمت ecu پراید کتاب تعمیر ایسیو
جانمایی رله ها در BSM206

فهرست قطعات سیستم برق و محل قرار گیری در پژو ۲۰۶

۱- باطری -> داخل اتاق موتور
۲- جعبه تقسیم یا BSM -> داخل اتاق موتور سمت چپ
۳- BSI -> زیر داشبور سمت چپ
۴- COM200 -> روی میل فرمان
۵- آمپر -> روی داشبورد
۶- یونیت کیسه هوا -> روی داشبورد
۷- کیسه هوای سمت راننده -> روی فرمان
۸- کیسه هوای جانبی -> چپ داخل داشبورد سمت شاگرد
۹- کیسه هوای سمت شاگرد -> داخل داشبورد سمت شاگرد
۱۰- کیسه هوای جانبی راست -> داخل داشبورد سمت راننده
۱۱-کیسه هوای عقب چپ -> عقب خودرو سمت چپ
۱۲-کیسه هوای عقب راست -> عقب خودرو سمت راست
۱۳- پیش کشنده کمربند راننده -> سمت چپ راننده
۱۴- پیش کشنده کمربند شاگرد -> سمت راست شاگرد
۱۵-کلید خنثی کن کیسه هوای شاگرد -> دست چپ راننده روی داشبورد

حالا به معرفی امکانات و آپشن‌هایی که روی این سیستم در خودروی پژو ۲۰۶ قرار دارد می‌پردازیم:

 آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی پژو 206 Bsi بی اس آی چیست آموزش سیم کشی خودرو آموزش باتری سازی بهترین باطری ساز تهران اجرت تعمیر سیم کشی 206 تعمیرگاه تخصصی 206 در تهران مشخصات پژو 206 تیب 2 آموزش عیب یابی ماشین فیوزهای پژو 207 فیوز فن پژو 206 فیوز پمپ بنزین 206 فیوز چراغ جلو پژو 206

سیستم FOLLOW ME:

این سیستم که follow me (یا همراهی در محیط‌های تاریک) نام دارد این امکان را به سرنشینان خودرو می‌دهد که اگر در یک محیط تاریک پیاده شده به عنوان مثال قصد رفتن به خانه را داشته باشد می‌تواند در حدود ۳۰ ثانیه از چراغ‌های خودرو استفاده کند تا بتواند به مکان مناسبی برسند.
برای اینکه از این سیستم استفاده کنید کافیست اتومبیل را خاموش کنید و پس از بستن سوییچ یکبار نور بالا بدهید، چراغ‌ها روشن می‌مانند و حالا با خیال راحت پیاده شده و درب‌ها راقفل کنید. چراغ‌ها پس از ۳۰ ثانیه به صورت اتوماتیک خاموش می‌شوند.

سیستم ECO MODE:

اگر در زمانی که اتومبیل خاموش باشد و از ضبط استفاده کنید پس از ۳۰ دقیقه برای محافظت از باتری ضبط به صورت خودکار خاموش می‌شود و تا زمانی که اتومبیل روشن نشود نمی‌توان از آن استفاده کرد اما نکته‌ی جالب در مورد آن هوشمند بودن سیستم است یعنی اگر در مدتی که اتومبیل خاموش است و ضبط هم روشن باشد اگر از شیشه‌های برقی یا برف‌پاکن‌ها و هرچیز الکتریکی خودرو، کار کنید ضبط متناسب با آن زودتر خاموش می‌شود و یا اگر اتومبیل را روشن و بلافاصله خاموش کنید، مجددا سیستم برای محافظت از باطری اجازه روشن شدن ضبط را نمی‌دهد و روی صفحه نمایشگر وسط علامت eco mode به معنای حالت اقتصادی ظاهر می‌شود.

 

چراغ‌های سقفی:

اگر درب‌های اتومبیل به صورت طولانی باز باشند، برای محافظت از باتری چراغ سقفی به صورت خودکار خاموش می‌شود. نکته‌ی بعدی در مورد آن این است که زمانی که اتومبیل را خاموش می‌کنید و سوییچ را در می‌آورید، چراغ سقفی روشن می‌شود تا هم بتوانید دستگیره‌های درب را به راحتی پیدا کنید و هم بتوانید در محیط‌های تاریک وسایل مورد نیاز را در اتومبیل پیدا کنید.

برف‌پاکن‌ها:

برف‌پاکن‌های پژو ۲۰۶ به صورت خودکار و متناسب با سرعت اتومبیل، سرعت ‌آن‌ها نیز تغییر می‌کند. یعنی اگر به طور مثال در ترافیک باشید یا اتومبیل متوقف باشد، سیستم برای جلوگیری از آسیب دیدن تیغه‌های برف پاکن، سرعت آن‌ها را کم می‌کند و فاصله بین هر بار حرکت کردن برف پاکن ها را زیاد می‌کند.

چراغ‌های اتومبیل:

اگر زمانی که چراغ‌های بزرگ اتومبیل روشن هستند، اتومبیل را خاموش کنید، چراغ‌ها به صورت خودکار خاموش شده و با روشن کردن مجدد اتومبیل آن‌ها نیز روشن می‌شوند.

سیستم تهویه اتوماتیک:

این سیستم که توسط بوش برای ۲۰۶ طراحی شده دارای برنامه‌ای می‌باشد که اگر شیشه‌های جلو و کنار بخار گرفته باشند، با زدن دکمه‌ی آن در عرض ۱۰ ثانیه تمام بخارهای شیشه‌های جلو و کنار از بین می‌روند.

قفل مرکزی و فلاشرها:

درب‌های پژو ۲۰۶ در سرعت‌های بالای ۱۰ کیلومتر به صورت خودکار قفل می‌شوند که می‌توان این عمل را فعال یا غیر فعال کرد که برای انجام آن کافیست تا به مدت ۵ ثانیه کلید قفل مرکزی را نگه دارید. فلاشرها نیز به صورت خودکار در صورت ترمزهای شدید به کار می‌افتند، در صورت پارک کردن اتومبیل در مکان‌های شلوغ مانند پارکینگ‌های عمومی برای پیدا کردن راحت‌تر اتومبیل با زدن کلید قفل روی ریموت چراغ سقفی اتومبیل روشن می‌شود و خودرو شروع به فلاشر زدن می‌کند.

صفحه نمایشگر چند منظوره در داخل کیلومتر شمار:

خیلی‌ها تصور می‌کنند صفحه نمایشگر ۲۰۶ فقظ مقدار مسافت طی شده را نمایش می‌دهد در حالی که علاوه بر آن سطح روغن موتور و سرویس‌های دوره‌ای اتومبیل را نیز نشان می‌دهد. نکته‌ی آن هوشمند بودن اتومبیل در قبال سرویس‌های دوره‌ای است مثلا برای تعویض روغن موتور سیستم فاکتورهایی نظیر چند بار روشن و خاموش کردن خودرو در روز و فاصله‌ی هر بار روشن و خاموش کردن اتومبیل را در نظر می‌گیرد و محاسبه‌ی آن سیستم تشخیص می‌دهد که اتومبیل در مسیرهای کوتاه یا طولانی مورد استفاده قرار گرفته است و با توجه به آن میزان سرویس‌های دوره‌ای را زیاد یا کم می‌کند (البته به صورت پیش فرض برای آن ۲۰ هزار کیلومتر در نظر گرفته‌اند).

آپشن‌های غیر فعال:

منظور از این آپشن‌ها این است که آنها در ECU اتومبیل تعریف شده‌اند اما غیر فعال می‌باشند و بعضی از آن ها را بدون هزینه و با استفاده از دستگاه دیاگ می‌توان فعال کرد و برخی دیگر نیازمند آن هستند که قطعه آن‌ها در اتومبیل نصب شوند. آپشن‌هایی که می‌توان روی ۲۰۶ نصب کرد عبارتند از: بوق سرعت اتومبیل را با استفاده از دستگاه دیاگ می‌توان روی هر سرعتی تنظیم کرد، نصب کروز کنترل و لیمیتد سرعت (تمام سیم‌کشی‌های آن در خودروی ۲۰۶ نصب شده است)، نصب سیستم کنترل وپایداری ESP و سیستم ضدلغزش ASR (که درECU و سیستم ترمز ۲۰۶ تعریف شده است)، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور عقب به صورت فابریک حتی سیم‌کشی‌ها و فیوز آن نصب است، سنسور نور و باران، شیشه‌شوی چراغ‌های جلو. البته برای نصب هر کدام از این سیستم‌ها مکانیک ماهر نیاز است وگرنه ممکن است به سیستم الکترونیکی خودروی شما به شدت آسیب برسد.

برخی گزینه های قابل فعال شدن :

۱- هشدار سرعت، با قابلیت انتخاب سرعت مورد نظر به منظور هشدار به راننده مبنی بر تخطی از سرعت تعیین‌شده.توسط دستگاه عیب‌یاب می توان هشدار مربوط به سرعت را در خودرو فعال کرد؛ مسیر فعال‌سازی در منوی سیستم به این شرح است.
BSI—->Configuration—-> Customer Option —-> Warnings

گزینه Excess speed function present

در این قسمت می‌توان سرعت مورد نظر را وارد کرده و هشدار سرعت را فعال کرد. توجه داشته باشید غیر فعال بودن با وارد کردن عدد ۲۵۵ تنظیم می شود، سرعتی که در واقع خودرو هیچ‌گاه به آن نخواهد رسید.

۲- روشن شدن خودکار فلاشر در زمان ترمز شدید در هنگام ترمزهای ناگهانی و شدید، روشن شدن فلاشر خودرو با هشدار به رانندگان پشت‌سری مانع بروز تصادف می شود، به همین منظور توسط دستگاه عیب‌یاب می توان فلاشر خودکار را در خودرو فعال کرد.

BSI—->Configuration—-> Customer Option —->Lighting and Signaling
گزینه:switching on of the hazard warning on sharp deceleration
برای فعال کردن به present تغییر دهید.

۳- روشن شدن نور بالا و نور پایین به صورت هم‌زمان در هنگام استفاده از نور بالای دائم

در خودروهای عادی، وقتی نور بالای موقت را با نگه‌داشتن اهرم فعال می‌کنید، هر دو فیلامان نورپایین و نور بالا روشن می‌شوند، اما وقتی حالت نور بالای دائم را انتخاب کرده و دست‌تان را از روی اهرم بر می‌دارید، فیلامان نور پایین لامپ خاموش شده و فقط رشته مربوط به نور بالا روشن می‌ماند، اما در ۲۰۶ این امکان وجود دارد که در هنگام نور بالای دائم هم نور پایین روشن بماند. برای فعال کردن این حالت، مسیر زیر را در BSI دنبال کنید.

BSI—->Configuration—-> Customer Option —->Lighting and Signaling
گزینه :type of headlamps

برای فعال کردن، آن را روی حالت double reflector قرار دهید. توجه داشته باشید این گزینه برای چراغ های کریستالی با دو لامپ در هر چراغ مناسب است و در چراغ های مات که دارای لامپ های دوکنتاکت یک‌پارچه هستند توصیه نمی‌شود زیرا احتمال آسیب وجود دارد. ضمنا باید به این نکته هم توجه داشت که هنگامی که از نور بالا و پایین در چراغ‌های کریستالی به صورت هم‌زمان استفاده می‌کنید اگر چراغ‌های مه شکن جلو را نیز فعال کنید به صورت اتوماتیک نور بالا خاموش خواهد شد زیرا انعکاس نور بالا در هوای مه آلود به شدت برای چشم راننده مضر است و علاوه بر این، بار سیستم برق را نیز افزایش می‌دهد. بدیهی است با خاموش کردن چراغ‌های مه شکن جلو مجددا حالت نوربالای چراغ‌های کریستالی جلو فعال خواهد شد.

۴- قفل شدن خودکار قفل درها با افزایش سرعت به بیش از ۱۰ کیلومتر در ساعت. برای افزایش سطح ایمنی و امنیت خودرو و جلوگیری از ورود به عنف سارقان به داخل خودرو ، بهتر است این گزینه فعال باشد تا به محض حرکت خودرو، درها به صورت خودکار قفل شوند:

BSI—->Configuration—-> Customer Option —-> Locking / Unlocking

گزینه :lock doors while drive

به منظور فعال‌سازی،آن را روی present قرار دهید. (در مدل های جدید عموما فعال است.) توجه داشته باشید در مدل هایی که کلید فلاشر به صورت دوتکه است، با نگه‌داشتن چندثانیه‌ای کلید قفل‌کن درها در زمان باز بودن سوییچ، این گزینه همراه با صدایی دینگ‌مانند، فعال یا غیرفعال می شود.

۵-قفل شدن خودکار درها در صورتی که بعد از باز کردن قفل مرکزی، به مدت ۳۰ ثانیه هیچ یک از درها باز نشود.

گاهی اوقات دکمه‌های روی سوییچ خودرو که مربوط به قفل مرکزی است، سهوا یا توسط کودکان فشرده می‌شود که اگر خودرو در محدوده موثر بُرد قرار داشته باشد قطعا در باز خواهد شد. برای همین و به منظور جلوگیری از سرقت خودرو یا اشیای داخلی آن، اگر هر یک از درها تا ۳۰ ثانیه باز نشود، مجددا به صورت خودکار به حالت قفل در می‌آید.

BSI—->Configuration—-> Customer Option —-> Locking / Unlocking
گزینه Automatic Re-Locking:

به منظور فعال‌سازی این آپشن، حالت را از Absent روی Present قرار دهید. توجه داشته باشید برای فعال‌سازی این گزینه، باید تعریف شکل اتاق را در BSI تغییر دهید و از حالت پنج‌در (هاچ بک) به Estate یا استیشن تغییر بدهید. به منظور انجام این کار به نشانیBSI—->Configuration—-> Customer Option —-> Miscellaneous
رفته و گزینه Body Work را به Estate تغییر دهید. در صورت عدم تغییر این گزینه، قابلیت قفل اتوماتیک بعد از ۳۰ ثانیه، فعال نخواهد شد.

۶-روشن ماندان چراغ های جلو به مدت ۳۰ ثانیه پس از خاموش کردن خودرو: در مکان‌های تاریک مانند پارکینگ‌ها، ورودی ویلا‌ها و مکان‌هایی که در آن‌ها نیاز به نوردارید با یک بار فشار دادن دسته راهنما به سمت بالا می‌توانید از نورچراغهای جلو به مدت ۳۰ ثانیه بهره ببرید. این گزینه که به «چراغ همراهی تا منزل» معروف است با نشانی زیر قابل فعال شدن است.

BSI—->Configuration—-> Customer Option —->Lighting and Signaling
گزینه Follow Me Home را به present تغییر دهید تا فعال شود. با فعال‌سازی این سیستم، پس از خاموش کردن موتور و در آوردن سوییچ، یک بار اهرم چراغ جلو را به سمت خود بکشید (نور بالا بزنید)؛ در این حالت چراغ های بزرگ خودرو روشن خواهند ماند. حال می‌توانید از خودرو پیاده شده و درها را قفل کنید. پس از ۳۰ ثانیه، چراغ ها به صورت خودکار خاموش می شوند.

۷- تهویه مطبوع خودکار (غیر از تیپ دو و تیپ‌های پایین ۲۰۶ اس‌دی): یکی از برنامه های تعریف شده برای تهویه مطبوع خودکار در تیپ‌های ۳، ۵، ۶، وی۸ و وی۹، دکمه بخارگیر شیشه هاست. با فشردن این دکمه، پنکه تهویه هوا را با حداکثر دور به دریچه های زیر شیشه جلو هدایت می کند، کولر روشن و دریچه هوای بیرون باز می شود. در این حالت شاهد خواهید بود که پس از چند ثانیه بخار شیشه‌ها زدوده شده و با فشردن دوباره کلید بخار گیر، سیستم به تنظیمات قبلی خود باز خواهد گشت.

۸-جلوگیری از آسیب به تیغه‌های برف‌پاک‌کن: چنان‌چه در هوای بارانی قبل از خاموش کردن موتور، فراموش کنید برف پاک‌کن را خاموش کنید، یا در حالت سوییچ بسته، وضعیت دسته برف پاک‌کن سهوا یا به دلیل بازیگوشی کودک تغییر کند، پس از باز کردن مجدد سوییچ و روشن کردن موتور، برای جلو‌گیری از آسیب به تیغه‌ها، برف پاک‌کن به حرکت در نخواهد آمد، مگر این‌که در حالت موتور روشن،‌مجددا وضعیت دسته برف پاک‌کن را تغییر دهید.

ضمنا بدلیل بلند بودن یکی از بازوهای برف پاک‌کن، تعویض تیغه‌ها در وضعیتی که تیغه‌های برف ‌پاک‌کن در وضعیت نقطه مرگ پایین (حالت پارک) قرار دارند به سختی امکان‌پذیر است، به همین منظور برای تعویض تیغه‌ها لازم است پس از خاموش کردن موتور، یک بار دسته برف پاک‌کن را تحریک کنید تا برف پاک‌کن به آخرین حد بالایی برسد؛ در این هنگام به راحتی می توانید نسبت تعویض تیغه ها اقدام کنید.

۹-برف‌پاک کن هوشمند حساس به سرعت: در هنگام رانندگی با سرعت بالا اگر از برف پاک‌کن با دور بالا استفاده کنید، متناسب با کاهش سرعت خودرو، دور برف پاک‌کن نیز کاهش یافته و با سرعت‌گیری مجدد، دور برف پاک‌کن نیز به حالت قبل باز می گردد. چنان‌چه سرعت خودرو به کمتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد، به صورت خودکار مقداری مکث بین هر بار عمل کردن برف پاک‌کن به وجود می آید (اصطلاحا به حالت بهاره می‌رود). در این حالت در صورتی که حالت لحظه ای دسته برف پاک‌‌کن تحریک شود، تیغه برف پاک‌کن نیمی از مسیر خود را طی کرده و با تحریک دوباره به جای خود باز می گردد.

۱۰-روشن شدن خودکار برف‌پاک‌کن عقب در زمان استفاده از دنده عقب: در مدل هاچ‌بک در روزهای بارانی وقتی از برف پاک‌کن استفاده می‌کنید، به محض این‌که خودرو را در دنده عقب قرار می دهید، برف پاک‌کن عقب نیز خودرو به منظور فراهم ساختن دید بهتر برای راننده، به صورت خودکار اقدام به پاک کردن شیشه عقب می‌کند.

BSI—->Configuration—-> Customer Option —-> Visibility
گزینه:Automatic Rear Wiping

به منظور فعال‌سازی present شود. با فعال‌سازی گزینه برف پاک‌کن شیشه عقب در دنده عقب، توسط دستگاه، در صورت روشن بودن برف پاک‌کن جلو به محض درگیر شدن دنده عقب، برف پاک‌کن عقب نیز به جهت کمک به دید بهتر در بارندگی، به صورت خودکار فعال خواهد شددر صورتی که مدت زمانی کوتاه از خاموش کردن برف پاک کن جلو گذشته باشد و دنده عقب درگیر شود، برف پاکن عقب فقط یک بار عمل می کند.

۱۱-استفاده از شیشه بالابر ها و آیینه های برقی به مدت ۴۵ ثانیه و برف پاک کن ها تا ۶۰ ثانیه: پس از بستن سوییچ و خارج کردن آن، قبل از باز شدن حداقل یکی از درهای جلو، تا ۴۵ ثانیه می توان از شیشه بالابر ها و آیینه های برقی و تا ۶۰ ثانیه از برف پاک‌کن ها استفاده کرد.

۱۲-استفاده از سیستم صوتی تا ۳۰ دقیقه بعد از خاموش شدن خودرو : بعد از خاموش کردن موتور و بستن سوئیچ، امکان استفاده از سیستم صوتی خودرو، حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه (بر اساس میزان شارژر باتری) وجود دارد.

۱۳-بعد از این مدت سیستم برقی خودرو جهت محافظت از شارژ باتری وارد حالت اقتصادی (eco mode) می شود. جهت ادامه استفاده از این ادوات باید موتور را یک بار روشن کنید.

۱۴- امکان انتخاب قطر چرخ: تعداد سه گزینه جهت انتخاب قطر کلی چرخ را می توان توسط دستگاه عیب یاب انتخاب کرد این ویژگی فقط در مدل های مجهز به سیستم ضد قفل ABS قابلیت فعال سازی دارد.در صورت تمایل به تغییر سایز رینگ چرخ، سعی کنید یکی از مشخصات ذکر شده در این فهرست را انتخاب کرده تا از بروز خطا و اختلال در محاسبات سرعت خودرو و عملکرد سیستم ترمز ضد قفل جلو‌گیری شود.

۱۵-یافتن خودرو در پارکینگ ها : هنگامی که خودرو در مکانی پارک شده باشد با فشردن کلید قفل بر روی ریموت قفل مرکزی فلاشر خودرو به مدت پنج ثانیه و با ضرب آهنگ تندی شروع به روشن شدن می کند. این قابلیت باعث می شود راننده در مکان های تاریک مانند پارکینگ های عمومی به راحتی محل پارک خودرو را بیابد.

۱۶-ضد سرقت بودن رادیو پخش: با توجه به این‌که رادیو پخش ۲۰۶ حتما باید توسط دستگاه دیاگ برای خودرو معرفی شود در صورتی که به هر دلیل سوکت برقی آن جدا شود در هنگام استفاده صدای گوش خراشی هر ۱۰ ثانیه یک‌بار از طریق بلندگو ها پخش خواهد شد و برای رفع آن حتما باید کد مربوطه مجددا برای خودرو و رادیو پخش تعریف شود. این کد غالبا همان شماره VIN خودرو است.

۱۷-روشن ماندن چراغ سقف: پس از خاموش کردن موتور و خروج کلید از داخل مغزی سوییچ، چراغ سقفی خودرو بمدت ۳۰ ثانیه روشن می‌ماند. این ویژگی باعث می‌شود براحتی بتوانید در هنگام شب وسایل و لوازم خود را جمع آوری کرده و سپس از خودرو پیاده شوید.

۱۸-فعال شدن هشدار درها: هنگامی که خودرو روشن است با باز شدن هر یک از درها زنگ یا صدای هشدار گونه‌ای به صدا در آمده و چراغ سقفی نیز اگر در حالت در باشد روشن و خاموش می‌شود. همچنین هنگامی که پیشرانه را خاموش کرده و قصد پیاده شدن از آن‌را داشته باشید ولی چراغ‌ها روشن باشند هشدار مشابهی به هنگام باز شدن در راننده بصدا در می‌آید. این ویژگی در مورد جا ماندن کلید خودرو در داخل مغزی سوییچ نیز صدق می کند، یعنی اگر کلید را از مغزی سوییچ خارج نکرده باشید به هنگام باز شدن در راننده هشدار به صدا در می آید.

۱۹-بی‌صدا کردن رادیو پخش:گر در هنگام گوش کردن به صدای رادیو‌پخش، نیاز فوری به بی‌صدا کردن آن داشته باشید می‌توانید با نگه داشتن همزمان دکمه‌های بالا و پایین ولوم رادیو پخش که در پشت دسته کنترلی آن و در زیر دسته برف پاک کن قرار دارد نسبت به بی‌صدا کردن رادیو اقدام کنید. برای فعال کردن مجدد آن کافی است یکی از دکمه های بالا و یا پایین را مجددا فشار دهید.

۲۰-مودهای شبکه برق ۲۰۶ و ۲۰۷ مولتی پلکس:حالت آماده‌باششبکه برق پس از خاموش کردن خودرو و عدم استفاده از تجهیزاتی مثل ریموت قفل مرکزی، باز کردن درها، بوق، چراغ‌ها و… به خواب می‌رود. بنابراین انجام هرگونه عملیات روی سیستم برقی، جداکردن کانکتورهای ECU یا BSI و موارد مشابه، باید پس از به خواب رفتن سیستم باشد تا از وارد آمدن آسیب به قسمت‌های مختلف جلوگیری شود. برای این منظور، پس از خاموش کردن خودرو، ابتدا در موتور را باز کنید، سپس درهای خودرو را بسته و سه تا پنج دقیقه صبر کنید و در نهایت کابل مثبت باتری را جدا کنید.

پس از خاموش شدن خودرو تغذیه شبکه به مدت ۶۵ ثانیه در حالت آماده‌باش یا استندبای باقی می‌ماند. البته در صورتی که در سمت راننده باز شود، همراه شنیدن صدای یک رله در BSI تغذیه قطع می‌شود و چراغ روی کلیدهای شیشه بالابرها خاموش و شبکه آماده برای به خواب رفتن می شود. به خواب رفتن شبکه، همراه با خاموش شدن نمایشگر کیلومتر و به دنبال آن بعد از حدودا سه دقیقه پایین آمدن کامل عقربه نمایشگر هاست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.