مکمل روغن موتور چیست و چگونه عمل می کند؟

0

مکمل روغن موتور (Oil Additives)  چیست؟آیا باید از مکمل روغن استفاده کنیم؟

مکمل روغن موتور به نوعی یک ترکیب شیمیایی با ترکیبات اصلی روغن موتور است که باعث افزایش قدرت روانکاری روغن موتور  می شود. به طور معمول بیشتر تولید کنندگان روغن موتور از مواد اولیه مکمل روغن موتور برای بهبود ساختار و عملکرد روغن موتور در محصولات خود استفاده می کنند.

مکمل روغن موتور چیست و چگونه عمل می کند؟

مطالب مرتبط

مکمل روغن موتور به گونه ایی فرمولاسیون شده است که علاوه بر بهبود قدرت روانکاری روغن موتور از اکسید شدن روغن موتور نیز جلوگیری کند.از دیگر ویژگی های مکمل روغن موتور می توان موارد زیر را نام برد:

 بهترین مکمل روغن  قیمت انواع مکمل روغن  معایب و مزایای مکمل روغن موتور  مکمل روغن اس تی پی  مکمل روغن stp  آموزش مکانیک و برق خودرو  آموزش تعمیر خودرو  آموزش نکات فنی خودرو  آموزش مکانیک خودرو

  • جلوگیری از کاهش و بخار روغن موتور
  • استارت سریع و آسان
  • محافظت در برابر زنگ زدگی
  • افزایش قدرت و عملکرد موتور
  • کاهش مصرف سوخت
  • کاهش گازهای آلاینده اگزوز
  • جلوگیری از تشکیل رسوبات
  • افزایش دهنده كارايي روغن موتور در آب و هواي نامساعد

در مكمل‌هاي روغن موتور حجم ذرات فعال  که باعث روانکاری بیشتر  و انتقال حرارت  بهتر می شود چندین برابر روغن موتورهای معمول می باشد. بنابراین با توجه به ویژگی های ذکر شده در بالا لزوم استفاده از مکمل روغن موتور برای بهبود عملکرد موتور بخصوص موتورهای مدرن با احتراق داخلی کاملا ضروری است.

بدون مکمل روغن موتور امکان آلودگی روغن موتور، شکست ساختار شیمیایی روغن موتور، نشت روغن موتور به خارج و عدم محافظت از موتور در دماهای بالا وجود دارد. همچنین گونه ای دیگر از مکمل های روغن وجود دارد که مخصوص روغن گیربکس دستی، روغن گیربکس اتوماتیک و روغن هیدرولیک است که وظیفه بهبود عملکرد روغن را دارد.

آیا استفاده از مکمل روغن موتور ضروری است؟

این موضوع  که آیا نیاز به استفاده  از مکمل ها  هست یا خیر شاید یکی از موارد مهم مورد بحث متخصصان در زمینه خودرو باشد. این که آیا خودرو شما نیاز به مکمل روغن موتور و یا هر گونه مکمل دیگری مانند مکمل روغن گیربکس و یا هیدرولیک دارد مربوط به انتظار و نوع استفاده شما  از خودرو می باشد اگر شما بیش از یک استفاده عادی از خودرو خود کار می کشید ،در ترافیک می مانید در سفر با شرایط سخت می روید یا اگر یک برنامه بلند مدت برای استفاده از خودرو خود دارید پس بهتر است از مکمل ها استفاده کنید.

جالب است بدانید هیچ کدام از روغن موتورهای درون بازار با توجه به تکنولوژی ساخت به روز و مواد مرغوبی که داخلشون به کار میرود کامل نیستند.

برای رفع نقص تمامی ها باید از مکمل روغن موتورهای مناسب همون روغن موتور استفاده کنید تا کارایی بهتری داشته باشد. برای این که بدانید باتوجه به روغن انتخابی برای خودرو خود چه مکمل روغن موتوری خریداری کنید با ما همراه باشید.

آدرس تعمیرگاه های تهران روغن موتور سرامیکی چیست روغن موتور نانو چیست آموزش تعویض روغن آموزش تعویض روغن پژو 206 انتخاب روغن موتور انواع روغن موتور بهترین روغن موتور خودرو تعویض روغن گیربکس پراید آموزش تعمیر خودرو

مکمل روغن های ترمیمی

در بعضی از خودروها باتوجه به عملکرد نامناسب روغن موتور برای روانکاری اجزای داخلی موتور خودرو، گیربکس و دیفرانسیل دچار خط و خشت و حفره‌های ریز می‌شوند که باعث سر و صدا، کم شدن کیفیت کاری این قسمت‌ها و دیگر مشکلات جدی خواهند شد.

اگر این حفره‌ها و خراشیدگی‌ها سطحی باشند می‌توانید با استفاده از مکمل‌ روغن موتور سطح این حفره‌ها را پر کرده و از آسیب جدی جلوگیری کنید.

مکمل روغن موتور های ترمیمی با توجه به نوع ساختشون لایه نازکی از سرامیک را بر روی قطعات داخلی موتور ایجاد کرده تا از خط و خش ایجاد شده محافظت کنند و هم سطوح سالم دیگر را محکم تر و مقاوم تر کنند.

آموزش تعویض روغن اطلاعات فنی خودرو سایت تخصصی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو زمان تعویض روغن موتور سرویس روغن ماشین زمان تعویض روغن گیربکس

روغن فلاشینگ

در مجاری عبور روغن موتور یا حتی کارتل موتور بعد از مدتی لجن ایجاد شده و در روانکاری تداخل ایجاد می‌کند. روغن‌های فلاشینگ برای این ساخته شده‌اند که لجن‌ها و رسوبات را از بین ببرند.

عملکرد این مکمل روغن موتور ها به دو شکل است:

  • بعضی از این روغن‌ها قبل از ریختن روغن موتور باید درون موتور ریخته شده تا اول روسوبات را از بین برده و بعد همراه با رسوبات تخلیه شود. بعد از تخلیه روغن فلاشینگ، روغن موتور داخل موتور ریخته می‌شود.
  • مورد بعدی این است که بعضی از این روغن‌ها به صورت مکمل با روغن موتور ترکیب شده و داخل موتور ریخته می‌شود.

بهترین مکمل روغن قیمت مکمل روغن مکمل روغن چیست مکمل روغن اس تی پی دانستنی های فنی خودرو آموزش نکات فنی خودرو تعمیر خودرو آموزش تعویض روغن معایب و مزایای مکمل روغن موتور

افزودنی stp

روغن موتور بعد از مدتی کارکردن داخل موتور دچار واکنش‌های شیمیایی می‌شود و این روند ممکن است به موتور خودرو صدمه بزند.

روغن موتور بعد از مدتی رقیق شده و به سمت تبخیر شدن میرود. اگر روغن موتور بخار شود از حجم روغن موتور کاسته شده همچنین روانکاری به درستی انجام نمی‌شود و به موتور خودرو آسیب جدی وارد می‌شود.

ولی با استفاده از مکمل‌های روغن موجود دربازار روغن کیفیت اولیه خودش رو حفظ کرده و از حالت عادی خارج نمی‌شود.

مکمل stp مکملی است که باعث بیشتر شدن غلظت روغن، روانکاری بیشتر در فصل گرما و کم شدن تبخیر روغن موتور به هر دلیلی می‌شود.

قیمت روغن موتور بهران قیمت روغن موتور ایرانول سود سهام شرکت نفت بهران سود سهام شرکت نفت ایرانول اخبار بورس بررسی سهام شپارس بررسی سهام شبهرن بهترین شرکت های بورسی اطلاعیه جدید کدال

انواع مکمل روغن موتور

  • مکمل های پاک کننده ناخالصی‌های درون موتور خودرو
  • ممکمل های ضد سایش
  • مکمل های ضد رسوب
  • مکمل های گرانروی
  • مکمل های کاهش دهنده سایش
  • مکمل های کاهش دهنده میزان مصرف بنزین
  • مکمل های ضد خوردگی

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.