تک کار کردن خودرو یعنی چه؟

0

مهمترین عوامل بد کارکردن موتور خودرو را بشناسید

چندین و چند حالت مختلف وجود دارد که موتور خودرو از حالت استاندارد خارج شده و نرمال کار نخواهد کرد ، انچه که مردم از بد کار کردن خودرو در ذهن دارند همان تک کار کردن خودرو است.

تک کار کردن خودرو یعنی چه؟

اول باید راجع به ساختار موتور خیلی کم آشنایی پیدا کنیم، موتور وسیله ای است که بنزین را می سوزاند و از انفجار آن نیرو تولید میکند. برای انفجار بنزین نیاز به بنزین و هوا و جرقه است. انفجار بنزین در محلی به نام محفظه احتراق یعنی بین سیلندر و سر سیلندر انجام می شود.

در خودروهای وارداتی و به زبان دیگر خودروهای استاندارد جهانی، مکانیزم های مختلفی برای انجام اینکار در موتور تعبیه شده، در واقع همه آنچه در موتور و اطراف موتور وجود دارد برای کنترل همین انفجار بنزین تعبیه شده است.

حال بر می گردیم به تک کار کردن موتور، تک کار کردن موتور یعنی حالتی که موتور به زبان عامیانه پت پت میکند، در این حالت موتور دچار لرزش می شود، صدای آن در زمان روشن بودن نرمال نیست و صدای صاف و یکنواخت نخواهید شنید و قدرت موتور نیز به شدت افت پیدا میکند و این اتفاق زمانی که در یکی یا بیشتر از یکی از سیلندر های موتور، انفجار بنزین انجام نشود و یا درست انجام نشود ایجاد می شود.

مهمترین عوامل تک کار کردن موتور

فیلم آموزش تعمیر خودرو فیلم آموزش مکانیکی فیلم و کلیپ آموزش مکانیک خودرو آموزش تایم گیری خودرو تایم گیری خودرو آموزش تایم کاپرا آموزش تعویض تسمه تایم آموزش تایم گیری نیسان پیکاب تعمیرات کاپرا مشخصات کاپرا

مهم ترین عواملی که در تک کار کردن موتور دخیل هستند عبارت اند از سوزن انژکتور ، شمع ها، وایر شمع، کویل، حالت خاصی از معیوب بودن واشر سر سیلندر، ترک خوردن سر سیلندر از داخل، خرابی سیت سوپاپ و عدم آب بندی، خرابی رینگ های کمپرس پیستون، تایم نا صحیح موتور، مشکل در سیستم تایمینگ متغیر میل سوپاپ ( VVT,CVT, VANUS,) و عوامل مختلف دیگر.

چرا زمانی که موتور خودرو تک شده است باید به یک مرکز تخصصی برای تعمیرات موتور مراجعه کنیم؟عموما زمانی که موتور ماشین ما تک می شود ابتدا ما به تعمیرگاه سر کوچه خود مراجعه می کنیم و همین کار سبب می شود عیب موتور در بین عیوبی که مکانیک غیر تخصصی بر روی موتور می گذارد گم شود. تعمیرکاران نا وارد با آسیب زدن به سیم کشی موتور، جا بجایی سنسور ها و سوزن های انژکتور و کویل ها، با تعویض قطعات نا به جا، و … سبب می شوند موتور دیگر تحت موارد اصولی عیب شناسی خود نباشد.

رفع روغن سوزی بدون باز کردن موتور رفع روغن سوزی موتور رنگ دود روغن سوزی چطوریه علائم روغن سوزی علت روغن سوزی پراید علت روغن سوزی خودرو چیست علت روغن سوزی ماشین علت روغن سوزی سمند مکمل رفع روغن سوزی هزینه تعمیر روغن سوزی 405 هزینه تعمیر روغن سوزی 206 هزینه تعمیر روغن سوزی پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

همانطور که می دانید خودروهای اصولی، سیستم های تخصصی برای عیب یابی خود دارند که طبق الگوریتم های خاصی بنا نهاده شده. به عنوان مثال فردی با خودروی لکسوس خود به ما مراجعه نمود و با بررسی هایی که انجام شد و وقت و انرژی ما را تلف نمود متوجه شدیم قبلا به تعمیرگاه دیگری مراجعه کرده و ایشان تشخیص دادند ایراد از کاتالیزور های موتور بوده و به جای درمان درد، اقدام به تخلیه مونولیت داخل کاتالیزور کرده بود.

یا شخص دیگری که سه بار کویل خریده بود و باز ایراد جود داشت چون تعمیرکار کویل شماره C را نتوانسته بود پیدا کند و در عمل کویل شماره E را عوض میکرد و آن فرد متحمل هزینه سه بار تعویض کویل شد. از این دست مثال ها فراوان هستند.

مجله مکانیک مجله خودرو کارستان مجله خودرو سایت تخصصی خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های جالب خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش مکانیک خودرو

موتوری که بد کار میکند صرفا نباید تک کار کند.

نشانه غیر استاندارد بودن موتور عوامل بسیاری می تواند باشد که این عوامل صرفا باعث تک شدن موتور نمی شوند. یعنی شما در ذهن خود تداعی نکنید تا وقتی موتور تک نشود نرمال خواهد بود. در واقع تک شدن موتور یکی از نشانه های معیوب بودن موتور است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.