گردگیر پلوس چیست و چه کاربردی دارد؟

دلایل و علائم خرابی پلوس خودرو

0

خودروهای قدیمی، پلوس ­هایی دارند که انتقال قدرت را به وسیله تعداد زیادی ساچمه انجام می دهند، اما در خودروهای جدید، نیرو از طریق یک سه­ شاخه منتقل می‌شود که درون سرپلوس قرار دارد.

قیمت پلوس 206 پلوس چیست ساخت قطعات خودرو بومی سازی ساخت خودرو شرکت های دانش بنیان ایران دانش و فناوری پیشرفت تکنولوژی در ایران اخبار وزارت صنعت معدن و تجارت هزینه ساخت خودرو هزینه تولید پراید

به گزارش کارستان به نقل از ساعد نیوز،پلوس یکی از اجزای جلوبندی خودرو پلوس است. وظیفه آن در خودروها انتقال قدرت از گیربکس به چرخ ها و نهایتاً به حرکت در آوردن خودرو است. از آن جا که خودرو می بایست در شرایط مختلف پیچ و خم جاده ها حرکت کند. ضروری است که قطعه پلوس از ناحیه سر چرخ ها متحرک باشد تا در هنگام پیچیدن و دور زدن ها دچار تنش و شکستگی نشود.

آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی ماشین دلایل لرزش فرمان موقع ترمز گرفتن دلایل لرزش اتاق 206 دلایل لرزش موتور خودرو دلایل تکان های ناگهانی خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران بهترین جلوبندی ساز تهران

تفاوت پلوس خودروهای قدیمی با خودروهای جدید

شکل عملکردی پلوس ­ها در خودروهای قدیمی با خودروهای جدید تفاوت دارد. خودروهای قدیمی، پلوس ­هایی دارند که انتقال قدرت را به وسیله تعداد زیادی ساچمه انجام می دهند، اما در خودروهای جدید، نیرو از طریق یک سه­ شاخه منتقل می شود که درون سرپلوس قرار دارد. ضریب انتقال نیروی بالاتر در خودروهای جدید، مشخصه این سیستم جدید است. طبق این گفته ها در حالت استفاده از دو چرخ، نیرو فقط به همین دو چرخ وارد می شود ولی در لحظه استفاده از ۴ چرخ، مصرف سوخت بالا می ­رود و اصطکاک بیشتر می شود. به همین منظور، پلوس خلاص­ کن خودرو برای جلوگیری و کم کردن استهلاک بی جا استفاده می شود.

پلوس خلاص­ کن

خودروهایی که از سیستم درگیری همیشگی ۴ چرخ استفاده می کنند، نیازی به استفاده از سیستم پلوس خلاص­ کن ندارند. باید پلوس ­های خودروهایی که پلوس خلاص­ کن دستی دارند، قبل از ورودشان به مسیرهای سخت، مانند برف و صحرا قفل شود چرا که در صورت ایستادن و فعال کردن دنده کمک، ممکن است خودرو در مکان های سخت، گیر کند. در بعضی از خودروها مثل تویوتا لندکروز، پلوس خلاص­ کن خودکار تعبیه شده است و زمانی که دنده ی کمک را فعال می کنید، آن ها قفل می شوند و در زمان برگشت به حالت دو چرخ، آزاد می گردند. زمانی که پلوس خلاص­ کن در حالت قفل است و هرچه تلاش می کنیم از حالت قفل خارج نمی شود، کافی است کمی خودرو را به عقب و جلو حرکت دهیم و نباید به آن ضربه بزنیم.

آموزش عیب یابی ماشین آموش عیب یابی جلوبندی خودرو علائم خراب شدن پلوس آموزش تعویض پلوس پراید آموزش مکانیک خودرو

علائم خرابی پلوس

راحت ترین راه فهمیدن و پی بردن به خرابی پلوس­ ها، شنیدن صدای تق تق از سمت چرخ هاست. اگر می خواهید بفهمید که سرپلوس کدام سمت خراب شده است، باید فرمان را تا آخر به یک سمت بچرخانید، همان سمتی که صدای تق تق را شنیدید، همان سمت خراب شده است.

علل خرابی پلوس

  1. پاره شدن گردگیرها را می توان به عنوان مهم ترین علت خرابی پلوس شمرد.
  2. رانندگی با دنده اشتباه
  3. چک نکردن اتصالات سرپلوس
  4. ترمزهای بی جا و استفاده ناصحیح از ترمز دستی
  5. رها کردن ناصحیح کلاچ و ضربه های ناگهانی به خودرو
  6. بکسل کردن وسیله ای که وزن بیشتری نسبت به خودرو دارد.
  7. روشن کردن خودرو با هل دادن
  8. نگهداری خودروبه شکل ناصحیح

تعمیرات تخصصی جلوبندی آموزش تعمیر جلوبندی پراید آموزش جلوبندی خودرو آموزش تعویض گردگیر پلوس 405 دلایل لاستیک سابی چیست رفع لاستیک سابی بهترین جلوبندی ساز تهران علت بریدن پلوس چیست میل گاردن چیست ماشین های دیفرانسیل جلو

گردگیر پلوس چیست؟

قطعه ای قیف­ مانند که در انتهای پلوس قرار دارد و از برخورد گرد و خاک با آن جلوگیری می کند. اگر هنگام سرویس خودرو، گردگیرها را همیشه چک کنید، در صورت داشتن پارگی، می توانید با تعویض آن ها از خرابی سرپلوس و اعمال هزینه اضافی در مورد جلوبندی جلوگیری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.