کسب و کاری که از فقر نجاتم داد

0

بنده نیز مانند خیلی از افراد دیگر با تمام تلاشی که می کردم اما همچنان میزان حقوق دریافتی ام باعث می شد که زیر خط فقر باقی بمانم، تا اینکه تصمیم گرفتم با تولید و فروش انواع شیره یک کسب و کار برای خود راه اندازی کنم که موفق هم شدم.

شیره انگور خانگی

در تهیه شیره انگور خانگی به روش صنعتی برای له کردن، آبگیری، اضافه نمودن خاک و غیره، از ماشین‌آلات مخصوص استفاده می کنند.

در این روش عموما، از انگورها به صورت خوشه‌ای استفاده کرده و آن‌ها را دانه‌ دانه نمی‌نمایند؛ ولی با این‌ حال طعم و خاصیت شیره انگور خانگی و صنعتی تفاوت چشمگیری باهم نخواهد داشت، ولی ماندگاری شیره انگور صنعتی، به دلیل مواد افزدونی معمولاً بیشتر می باشد.

به نوشیدنی‌هایی، که در تهیه آن‌ها از شیره انگور استفاده می‌کنند، شربت شیره انگور گفته می شود و این شربت را می‌توان با روش‌های مختلف و انواع متنوع مواد افزودنی‌ تهیه نمود، که به دلیل خاصیت ها و میزان کالری بالای شیره انگور، شربت شیره انگور یکی از نوشیدنی‌های سالم و مغذی محسوب‌ می شود.

شما می توانید آب انگور را در ظرفی ریخته و به آن خاک با رنگ سفید اضافه نمایید و یک شب آن را نگه‌ داشته و پس از آن از صافی عبور دهید، تا خاک آن جدا گردد و سپس این مایع را بر روی شعله گاز یا آتش به مدت دو ساعت قرار داده و بجوشانید تا غلیظ‌ شده و قوام‌ خوبی پیدا کند و کشدار گردد و به رنگ قهوه‌ای روشن دست یابید.

شیره انگور سیاه

برای تهیه شیره انگور سیاه 4 قاشق غذاخوری خاکستر چوب را به یک گالن آب اضافه کنید، هم بزنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. کف ایجاد خواهد کرد. آب را از لای توری داخل کاسه ای صاف کنید و دانه ها و خاکستر جمع شده را دور بریزید.

پتیمزی را در دسته های 1 یا 2 لیتری آماده کنید. آب را به جوش بیاورید و حرارت را به کمترین حد ممکن کاهش دهید و به مدت 1 ساعت بدون درب بپزید. هر کفی که بلند می شود را حذف کنید. شربت به دست آمده باید به قوام شربت افرا نازک باشد.

رنگ آن قرمز مایل به قهوه ای تیره خواهد بود. اگر با انگور باید شروع کنید مواد را جمع کنید. دلمه را حداقل 1 ساعت بجوشانید تا به اندازه ای غلیظ شود که یک قاشق را بپوشاند (آهسته قطره).

در شیشه های تمیز همراه با یک برگ پلارگونیوم با عطر گل رز یا یک برگ بو (برای طعم کمتر شیرین)، دور از نور نگهداری کنید. پس از خنک شدن کامل شربت در شیشه ها را ببندید. در یخچال قرار ندهید.

به دلیل داشتن قند زیاد منبع خوبی از انرژی و کربوهیدرات است. بیشتر نیاز روزانه به منیزیم، کلسیم، پتاسیم و آهن را که برای بدن انسان ضروری هستند، تامین می کند. ملاس انگور توسط بدن برای خون سازی استفاده می شود.

شیره انگور ملایر

یکی از مهدهای تولید شیره انگور ملایر مرغوب،زرد رنگ و با کیفیت ایران، شهر ملایر می باشد که یکی از سنت های دیرین مردم این شهر و روستاهای آن، تهیه شیره انگور می باشد.

برای پخت شیره انگور اصیل و سنتی ملایر پس از شستشوی انگورها آنها را آبگیری نموده و در یکسری ظرف پلاستیکی مخصوص ریخته و بعد خاک مخصوصی به نام خاک شیره(خاک مخصوص دوشاب یا خاک سفید)را به آنها می افزایند تا تمام املاح موجود در آب انگور بخوبی ته نشین شوند و یک شب تا صبح به آن دست نمی زنند.(بعبارت دیگر نسبت انگور و خاک شیره به این صورت است که شما یک هشتم از میزان انگورهایتان به خاک شیره نیاز دارید.)

صبح روز بعد آب انگور شفاف و زلال را در حجم های بسیار کم داخل قابلمه هایی بزرگ ریخته و سپس این قابلمه ها را بر روی حرارت قرار می دهند و پس از ساعت ها هم زدن، شیره انگور آماده می شود.

رنگ این شیره به رنگ عسلی می باشد ،برای تبدیل رنگ شیره عسلی به سفید بایستی شیره را به مدت سه روز و چند بار بهم بزنید که در طی این سه روز رنگ شیره به رنگ سفید یا رنگ کره در می آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.