فولی گیربکس اتوماتیک CVT چیست و چه علائم خرابی دارد؟

0

به گزارش مجله خودرو کارستان ،امروزه، خودرو های دنده اتوماتیک بسیار زیادی وارد بازار شده اند. دو تا از رایج ترین خودرو های دنده اتوماتیک موجود در بازار ایران گیربکس سی وی تی و آ ال 4 می باشند. امروزه، گیربکس های سی وی تی بر روی تمامی خودرو های چینی وارداتی کشور قرار دارد. اما نکته ای که باید بدانید، این است که رایج ترین مشکلات گیربکس های سی وی تی، خراب شدن زود به زود فولی های آن می باشد.

فولی گیربکس سی وی تی چیست؟

TCM در گیربکس اتومات چیست آموزش تعریف گیربکس اتومات آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات اجرت تعمیر گیربکس اتومات تویوتا اجزای داخل توربین گیربکس اتومات اجزای گیربکس اتوماتیک آموزش عیب یابی گیربکس اتومات آموزش تعمیر گیربکس انواع گیربکس اتوماتیک مجله مکانیک تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو

یکی از مهم ترین قطعات در گیربکس های سی وی تی فولی ها می باشند. فولی گیربکس سی وی تی وظیفه دارد تا چرخ دنده ها را به وسیله تسمه یا زنجیر به یکدیگر متصل نماید. در بسیاری از مواقع به دلیل فشار بسیار بالا، فولی ها دچار آسیب می شوند و ممکن است دنده های آن ها خورد شود و دیگر نتوانند تسمه یا زنجیر را بر روی خود نگه دارند.
در بسیاری از مواقع در مراکز تعمیرگاهی مجهز از جمله کاراگیربکس، فولی گیربکس سی وی تی توسط استاد کاران به روش بسیار دقیق تعمیر می شود. اما استاد کاران زمانی می توانند برای تعمیر فولی گیربکس سی وی تی اقدام نمایند که آن قابل تعمیر باشد. متاسفانه بسیاری از قطعات خودرو های چینی از جمله ام وی ام، اریزو و تیگو نایاب هستند. این امر موجب شده تا تعمیر فولی گیربکس ام وی ام و دیگر خودرو های چینی کمی مشکل ساز تر بشود.

نقش فولی در گیربکس اتوماتیک سی وی تی

 فولی گیربکس اتوماتیک چیست
 علائم خرابی فولی گیربکس
 آموزش تعمیر گیربکس
 آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک
 ایرادات گیربکس اتوماتیک
 اجرت تعمیر گیربکس اتومات 206
 انواع گیربکس CVT
 تعمیر گیربکس اتوماتیک CVT
 تفاوت گیربکس cvt با AL4
 تفاوت گیربکس cvt با تیب ترونیک
 علت تقه گیربکس cvt
 تعمیر گیربکس cvt
 تعمیرگاه گیربکس CVT

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، گیربکس های سی وی تی دارای فولی های مختلفی می باشد. جالب است بدانید که دو فولی اصلی که فولی ورودی و خروجی نام دارند، وظیفه حرکت اتوموبیل را بر عهده دارند. زمانی که شفت ورودی گیربکس به وسیله موتور حرکت داده می شود، عملکرد فولی آغاز می شود و به چرخش در می آید. البته لازم به ذکر است که اندازه فولی ورودی، متناسب با نوع موتور خودرو و قدرت آن طراحی می شود.
پس از آن، به وسیله تسمه هایی پهن از جنس فولاد، فولی ها به صورت وی شکل به یکدیگر متصل می شوند. متصل شدن فولی ها به یکدیگر، موجب می شود تا دنده های گیربکس نیز به یکدیگر متصل شوند و حرکت نمایند و در نتیجه عملکرد گیربکس آغاز شود. فولی ها و تسمه های فولادی، به طور کامل در روغن داخل گیربکس شناور هستند و این امور موجب می شود تا طول عمر فولی ها افزایش یابد و تسمه های فولادی، در مدت زمان طولانی تری دچار فرسایش و خرابی بشوند.

علائم خرابی فولی گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس هایما s5 تعمیرگاه تخصصی هایما انواع گیربکس CVT اجزای گیربکس CVT تعمیر گیربکس cvt تعمیر گیربکس اتوماتیک CVT تعمیرگاه گیربکس اتومات در تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک اجرت تعمیر گیرکس هایما تعمیرات تخصصی تعمیرات تخصصی هایما مشخصات هایما s5 دفترچه راهنمای هایما S5 آموزش برق خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران

یکی از مهم ترین علائم خرابی فولی گیربکس اتوماتیک، صدا های اضافه می باشد. زمانی که خودرو خود را روشن می نمایید و آن را از حالت پارک به درایو تغییر می دهید، ممکن است صدا هایی همچون ساییدگی به گوش شما برسد. در این مواقع، می بایست سریعا خودرو را در حالت پارک قرار دهید و خاموش کنید چرا که ممکن است تسمه های فولادی درون گیربکس دچار خراش شده باشند و با پاره شدن ناگهانی آن ها، ممکن است پوسته گیربکس خودرو شما ترک بخورد. به همین دلیل، می بایست در هنگام احساس چنین صدایی، حتما برای تعمیر زنجیر و فولی گیربکس خودرو خود اقدام نمایید.

یکی دیگر از علائم خرابی و نیاز به تعمیر فولی گیربکس اتوماتیک تیگوو دیگر خودرو های چینی، لرزش خودرو در هنگام حرکت می باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است به این مشکل برخورده باشید که در زمان تغییر دنده از حالت پارک به درایو و برداشتن پا از روی پدال ترمز، خودرو با کمی لرزش به حرکت در آید.

این امر زمانی رخ می دهد که دندانه های فولی دچار ساییدگی یا شکستگی شده باشند و زنجیر نتواند به خوبی بر روی آن ها قرار گیرد و در نتیجه سبب لرزش خودرو می شود. در این زمان، می بایست سریعا برای تعمیر فولی گیربکس اتوماتیک خودرو خود اقدام نمایید.

علت خرابی فولی گیربکس سی وی تی

تعمیرات تخصصی خودرو تعمیرات تخصصی خودروهای چینی تعمیرات تخصصی آموزش تعمیر گیربکس آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش عیب یابی گیربکس اتومات عیب یابی گیربکس ایرادات گیربکس اتوماتیک مهمترین ایرادات گیربکس نشتی روغن گیربکس علائم روغن ریزی گیربکس تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش عیب یابی خودرو

یکی از مهم ترین علت های خرابی فولی گیربکس اتوماتیک، استفاده از روغن نامرغوب می باشد. همانطور که می دانید، روغن داخل گیربکس اتوماتیک، علاوه بر آن که وظیفه تعویض دنده ها را بر عهده دارد، وظیفه روانکاری قطعات نیز بر عهده آن می باشد. بسیاری از افراد به دلیل بالا بودن قیمت روغن مرغوب گیربکس اتوماتیک، از روغن های نامرغوب ارزان قیمت استفاده می نمایند. این امر، موجب می شود تا استحکاک میان فولی ها و تسمه های فولادی چندین برابر شود و در نتیجه دندانه های فولی ساییده بشود و در این مواقع می بایست هزینه های سنگینی را برای خرید فولی گیربکس اتوماتیک بپردازید.

یکی دیگر از علت های خرابی فولی گیربکس سی وی تی، رانندگی نادرست می باشد. بسیاری از افراد، علاقه مند هستند که با سرعت بسیار بالایی با خودرو خود حرکت نمایند و در هنگام حرکت، عمل تیکاف را انجام دهند. این امر موجب می شود که بر روی دندانه های تسمه فولادی درون گیربکس و فولی ها فاصله بیوفتد و در نتیجه منجر به پارگی تسمه و شکستگی دندانه های فولی می گردد و می بایست برای تعمیرفولی گیربکس سی وی تی اقدام نمایید.

هزینه تعمیر فولی گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس هایما s5 تعمیرگاه تخصصی هایما انواع گیربکس CVT اجزای گیربکس CVT تعمیر گیربکس cvt تعمیر گیربکس اتوماتیک CVT تعمیرگاه گیربکس اتومات در تهران تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک اجرت تعمیر گیرکس هایما تعمیرات تخصصی تعمیرات تخصصی هایما مشخصات هایما s5 دفترچه راهنمای هایما S5 آموزش برق خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران

یکی از راه های کاهش هزینه برای تعمیر فولی گیربکس سی وی تی، مراجعه سریع به مراکز تعمیرگاهی معتبر می باشد. زمانی که کوچک ترین صدای اضافی از گیربکس به گوش شما رسید، می بایست سریعا خودرو خود را به تعمیرگاه فولی گیربکس اتوماتیک ببرید تا متخصصان با استفاده از دستگاه های پیشرفته، اقدام تست فولی گیربکس اتوماتیک خودرو شما را انجام دهند. این امر موجب می شود تا پیش از آن که خرابی فولی موجب آسیب رساندن به دیگر اجزا بشود و هزینه تعمیر فولی گیربکس سی وی تی افزایش یابد، شما جلوگیری کرده باشید و مجبور به پرداخت هزینه های سنگین جهت تعمیرات نباشید.

یکی دیگر از عواملی که بر روی هزینه تعمیر فولی گیربکس سی وی تی تاثیر گذار است، میزان آسیب رسیدن به اجزای دیگر می باشد. همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، هر چقدر خودرو خود را سریع تر به تعمیرگاه ببرید، موجب می شود تا هزینه تعمیر کاهش یابد. زمانی که فولی دچار آسیب می شود، به قطعات دیگر نیز آسیب می رساند و در نتیجه موجب افزایش هزینه تعمیر گیربگس سی وی تی خودرو شما می گردد.

قیمت فولی گیربکس سی وی تی CVT

اجزای داخل توربین گیربکس اتومات تعمیر توربین گیربکس اتومات تعویض توربین گیربکس اتوماتیک قیمت توربین گیربکس اتوماتیک AL4 آموزش باز کردن گیربکس 405 آموزش تعمیر گیربکس آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش باز کردن گیربکس خودرو آموزشگاه تعمیر گیربکس اتومات آموزش عیب یابی گیربکس اتومات تقه زدن گیربکس اتوماتیک 206 علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک زوزه گیربکس اتوماتیک جا نرفتن دنده گیربکس اتومات علت جا نرفتن دنده چیست اجرت تعمیر گیربکس اتومات 206 آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان

یکی از عوامل مهمی که بر روی قیمت فولی گیربکس اتوماتیک خودرو تاثیر گذار است، نوع فولی می باشد. همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، فولی گیربکس های سی وی تی دارای انواع مختلفی هستند. به عنوان مثال، قیمت فولی شفت ورودی گیربکس نسبت به فولی شفت خروجی گیربکس بالا تر است چرا که اندازه آن کمی بزرگتر می باشد.
یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت فولی گیربکس سی وی تی تاثیر گذار است، درجه کیفی کالا می باشد. متاسفانه در بازار لوازم یدکی، کالا های بی کیفیت با قیمت مناسب عرضه می شوند ولی برای افزایش طول عمر گیربکس خودرو خود، می بایست هزینه بیشتری جهت خرید فولی گیربکس با کیفیت بپردازید.

تعمیر توربین گیربکس ماشین های چینی

اجزای داخل توربین گیربکس اتومات تعمیر توربین گیربکس اتومات تعویض توربین گیربکس اتوماتیک توربین گیربکس پژو 206 قیمت توربین گیربکس اتوماتیک AL4 گشتاور چیست تفاوت میان گشتاور و قدرت موتور توربین چیست علائم خرابی توربین هزینه تعویض توربین آموزش عیب یابی گیربکس اتومات آموزش باز کردن گیربکس خودرو آموزش تعمیر گیربکس آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک اجزای گیربکس اتوماتیک اجزای گیربکس اجزای گیربکس CVT علائم خرابی اویل پمپ اویل پمپ گیربکس اتومات استاتور گیربکس چیست دنده فلایویل چیست باز کردن فلایویل پژو 206

تعمیر فولی گیربکس خودرو های چینی، کار بسیار دشوار و پر دردسر و حساسی می باشد و کمتر کسی وجود دارد که انجام این کار را قبول کند. اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که تعمیرگاه تخصصی کاراگیربکس، با استفاده از ابزارآلات و دستگاه های مدرن و به روز توربین تمامی خودرو های چینی را به بهترین شکل ممکن تعمیر می نماید و برای اطمینان خاطر مشتریان، یک سال گارانتی در نظر می گیرد تا آن ها بتوانند با خیالی آسوده از خودرو خود استفاده نمایند.

تعمیرات انواع فولی و شفت گیربکس های اتوماتیک

در کنار تعمیر فولی گیربکس سی وی تی، قطعات دیگری از جمله شفت گیربکس های اتوماتیک می بایست تعمیر بشوند. به دلیل حساسیت بسیار بالای کار، بسیاری از تعمیرگاه ها از انجام این کار خودداری می نمایند.

سخن پایانی

برای آن که بتوانید تعمیر فولی گیربکس سی وی تی خودرو خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، می بایست کار را بدست متخصصان بسپارید. همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، کمتر کسی وجود دارد که بتواند تعمیر فولی گیربکس را به خوبی انجام دهد.

منبع:کاراگیربکس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.