۱۱ نشانه برای شناسایی خرابی گیربکس خودرو

0

مجله خودرو کارستان ؛گیربکس یکی از اصلی ترین قطعات ماشین است که امکان انتقال نیروی گشتاور موتور به چرخ ها را دارد. به این ترتیب سرعت مورد نظر راننده تنظیم شده و خودرو با این سرعت حرکت خواهد نمود. البته مسائل زیادی مانند نگه داری نامناسب از ماشین منجر به آسیب دیدن این سیستم حیاتی خودرو می شود که عملکرد آن را دچار اختلال خواهد کرد. اگر شما هم به تازگی با مشکلات جعبه دنده مواجه شده اید، پیشنهاد می کنیم با ما در ادامه این مقاله همراه شوید تا علائم ایراد گیربکس را شناسایی کنید.

علت بیرون زدن دنده عقب علت جا نرفتن دنده عقب پراید آموزش تعمیر گیربکس آموزش تعمیر گیربکس پراید آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک عیب یابی گیربکس دنده ای مجله مکانیک

گیربکس دستی چیست؟

موتور خودرو با مصرف سوخت، توان تولید نیروی گشتاور مشخصی را در کنار دور موتور تعیین شده دارد. گیربکس وظیفه دارد این نیرو را از موتور دریافت کرده و با تنظیم سرعت دلخواه راننده آن را به چرخ ها منتقل کند. در واقع سیستم جعبه دنده اجازه می دهد خودرو بدون بالا بردن دور موتور با سرعت مشخصی به حرکت درآید. این سیستم دارای دو مدل دستی و اتوماتیک می باشد. در گیربکس های دستی (Manual Transmission) یکسری چرخ دنده با ابعاد و وزن های متفاوت وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند سرعت حرکت مشخصی برای ماشین ایجاد کند. به طور مثال برای حرکت در سرعت های پایین از چرخ دنده های سنگین وزن و با دور محیط بزرگ تر استفاده می شود. اما برای حرکت با سرعت های بالا نیاز به چرخ دنده هایی با وزن سبک و ابعاد کوچک خواهیم داشت. البته گیربکس وظایف دیگری نیز دارد که به صورت زیر می باشند:

  • جلوگیری از سرعت های ناخواسته هنگام حرکت به روی سراشیبی
  • تنظیم جهت حرکت خودرو به سمت جلو یا عقب
  • قابلیت درجا کار کردن ماشین بدون حرکت چرخ ها

علائم خرابی گیربکس دستی

آموزش تعمیر گیربکس آموزش باز کردن گیربکس 405 آموزش باز کردن گیربکس خودرو آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک اجرت تعویض صفحه کلاج گیربکس بهترین تعمیرگاه گیربکس اتومات ایرادات اصلی گیربکس چیست انواع روغن گیربکس اتوماتیک پیچ تخلیه روغن گیربکس بهترین روغن گیربکس اتوماتیک 206 آموزش عیب یابی گیربکس اتومات

در صورت خرابی گیربکس دستی علائمی به وجود می آید که به کمک آن ها می توان وجود نقص در سیستم جعبه دنده را شناسایی نمود. این علائم عبارتند از:

  • نشت واسکازین در اثر زیاد بودن روغن گیربکس یا آسیب مهر و موم های دریچه آن
  • شنیدن صداهای نامتعارف از سوی جعبه دنده
  • افزایش دما در قسمت جعبه دنده خودرو
  • عدم تعویض راحت دنده ها هنگام حرکت
  • پریدن دنده در زمان رانندگی از جای خود بدون دلیل خاصی
  • مشاهده لرزش غیر عادی در دسته دنده

مفیدترین نکات برای روغن گیربکس در یک مقاله!

عوامل موثر در خرابی گیربکس دستی

وجود برخی رفتارهای نادرست در رانندگی دلیلی بر سریع تر خراب شدن دنده دستی بوده و منجر به بروز نشانه های ایراد در گیربکس می گردد. به طور مثال رانندگی با دنده نامناسب و یا استفاده مداوم از دنده معکوس می تواند طول عمر چرخ دنده ها را به شدت کاهش دهد. در صورتی که هنگام رانندگی مدام پای خود را روی کلاچ نگه می دارید، باید بدانید که به زودی شاهد خراب شدن جعبه دنده ماشینتان خواهید بود. این کار موجب درگیر شدن بلبرینگ های شفت داخل جعبه دنده با صفحه کلاچ شده و فرسایش آن ها را در پی خواهد داشت.

موارد دیگری مانند بی کیفیت بودن روغن گیربکس، ساییده شدن و فرسایش دسته دنده، کشویی دنده و یا دنده برنجی، خراب شدن بلبرینگ ها، فنر و ساچمه نیز در کاهش طول عمر مفید جعبه دنده و خرابی گیربکس موثر هستند.

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش عیب یابی گیربکس اتومات علت زوزه گیربکس زوزه گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتومات در تهران تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس های اتوماتیک همان طور که از نامشان مشخص است دنده را به صورت خودکار تغییر می دهند. این سیستم ها دیگر نیازی به پدال کلاچ نداشته و رانندگی راحت تری به دنبال خواهند آورد. در این سیستم ها خودرو در زمان درجا کار کردن نیاز به خلاص شدن ندارد. به همین دلیل اندکی مصرف سوخت در این زمان بیشتر از گیربکس های دستی است. البته در حرکت با سرعت های بالا میزان مصرف سوخت به شدت کاهش یافته و مقرون به صرفه خواهد بود.

گیربکس اتوماتیک (Automatic Transmission) از اجزای متعددی نظیر کلاچ گیربکس اتوماتیک، چرخ دنده های خودکار، کامپیوتر مرکزی ماشین (ECU) و مبدل گشتاور تشکیل شده است. این سیستم ها خود دارای مدل های مختلفی نظیر گیربکس AMT، دو کلاچه DCT، سیاره ای AT و CVT می باشند. البته ظاهر و مکانیزم عملکرد در تمام این مدل تقریبا مشابه یک دیگر است. به طوری که تمام آن ها نیروی مکانیکی از موتور دریافت کرده و با کمک مبدل گشتاور به جعبه دنده منتقل می کنند. سپس نیرو شروع به چرخاندن محور وردی جعبه دنده می نماید. به این ترتیب ماشین با سرعت مشخصی به حرکت در می آید.

چگونه مشکلات گیربکس یا جعبه دنده خودرو را تشخیص دهیم؟

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

علائم زیادی وجود دارند که می توانند شما را از خرابی گیربکس اتوماتیک مطلع سازند. این علائم عبارتند از:

  • احساس بویی شبیه به سوختگی روغن در اطراف خودرو
  • خارج شدن دسته دنده از جای اصلی
  • وجود لرزش در جعبه دنده
  • حرکت نکردن ماشین و یا درگیر نشدن گیربکس آن برای حرکت
  • وجود صداهایی شبیه به ناله، زوزه و یا کوبش در زمان خلاص نمودن ماشین
  • نشتی روغن از اطراف جعبه دنده و یا کاهش سطح روغن آن
  • روشن شدن چراغ هشدار موتور خودرو روشن است.

عوامل موثر بر خرابی گیربکس اتوماتیک

اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک آدرس تعمیرگاه های تهران تعمیر توربین گیربکس اتومات نحوه عملکرد گیربکس اتومات آموزش مکانیک خودرو اجزای داخل توربین گیربکس اتومات توربین چیست

مهم ترین عواملی که می توانند منجر به خرابی گیربکس اتوماتیک شوند، تغییر حالت های ناگهانی در آن می باشد. برای درک بهتر این مطلب در ادامه چند مثال بیان خواهیم نمود:

  • در زمان خلاص بودن ماشین و گذاشتن پا روی پدال گاز، هرگز دسته دنده را روی D به معنای Drive قرار ندهید.
  • پیش از آن که خودرو به طور کامل متوقف شود، گزینه P به معنای Park را انتخاب نکنید.
  • هنگامی که ماشین در حال حرکت است، حالت جعبه دنده را میان گزینه های P، R، N و D تغییر ندهید.
  • در زمان رانندگی در سرازیری ها از حرکت با دنده خلاص اجتناب کنید.
  • گیربکس اتوماتیک را به صورت دوره ای بررسی نموده و روغن آن را به موقع تعویض کنید.

گیربکس های دستی و اتوماتیک شامل چه مدل هایی هستند؟

سیستم جعبه دنده ماشین خود دارای دو گروه اصلی به نام های گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک می باشد. اما هر یک از این گروه ها نیز دارای مدل های مختلفی هستند که از منظر ساختار عملکردی با یک دیگر تفاوت هایی دارند. در ادامه به معرفی مدل های هر کدام خواهیم پرداخت:

علت بیرون زدن دنده عقب علت جا نرفتن دنده عقب پراید آموزش تعمیر گیربکس آموزش تعمیر گیربکس پراید آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک عیب یابی گیربکس دنده ای مجله مکانیک

انواع گیربکس دستی

به طور کلی سه مدل گیربکس دستی در حال حاضر وجود دارد:

گیربکس دارای بوش تعویض دنده: در این مدل گیربکس ها، چرخ دنده های آزاد درون شفت مربوط به خود قفل شدن و برای تعویض دنده از قطعه ای به نام بوش استفاده می شود.

گیربکس دنده کشویی: در این مدل گیربکس چند شفت مختلف به صورت موازی و در کنار هم نصب می شوند. سپس دنده های کشویی کنار یک دیگر به روی شفت قرار گرفته و با هم درگیر می شوند. سپس عمل تعویض دنده صورت می گیرد.

گیربکس دنده برنجی: در این مدل گیربکس دنده های برنجی به صورت مداوم با هم در ارتباط هستند. به همین دلیل پیش از اتصال آن ها به یک دیگر می توان دنده مورد نظر را برای حرکت انتخاب نمود.

انواع گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک بر اساس نوع ساختار عملکردی خود بر 4 مدل شامل AMT، AT، DCT و CVT تقسیم می شود. در ادامه هر یک از این مدل ها را به تفصیل معرفی خواهیم نمود:

گیربکس اتوماتیک AMT: در این مدل سیستم انتقال خودکار اتوماتیک (AMT) همچون ساختار جعبه دنده دستی است. اما برای سوئیچ کردن و عملکرد کلاچ از روش خودکار کمک می گیرد. در گیربکس های AMT پدال کلاچ و دسته دنده واقعی وجود ندارد. ضمن این که محرک هایی بر روی جعبه دنده به جهت باز و بست نمودن کلاچ و تعویض چرح دنده ها بر روی جعبه دنده نصب می شود. جعبه دنده های AMT را می توان به دو صورت دستی یا اتوماتیک به کار گرفت که در روش دستی آن از دکمه های تعبیه شده به روی فرمان به جای دسته دنده استفاده می شود.

گیربکس اتوماتیک AMT از مزایایی مانند مصرف پایین سوخت، زمان تعویض دنده کوتاه، هزینه های تولید کم و نبود اهرم دنده واقعی و پدال کلاچ بهره می برد.

گیربکس اتوماتیک AT: در گیربکس های مدل AT که به سیاره ای مشهور هستند، تعدادی سنسور به روی موتور و جعبه دنده نصب می شود که به کمک آن ها می توان ماژول انتقال فشار و زمان تعویض دنده را کنترل نمود. در این مدل سرعت انتقال میان دنده های مختلف سریع بوده و گیربکس به طور خودکار بر اساس سرعت ماشین، دنده را تنظیم می کند. از جمله مزایای این سیستم می توان به پاسخ سریع انتقال، راحت تر شدن سوئیچ دنده، گشتاور مناسب و فناوری اثبات شده اشاره نمود.

گیربکس اتوماتیک DCT: شاید نام گیربکس های دو کلاچه یا دو محوره DCT را شنیده باشید، که اولین بار توسط آئودی روی کار آمدند. این جعبه دنده ها دارای دو محور با دنده های مختلف هستند. در یکی چرخ دنده های معمولی و در دیگری چرخ دنده های عجیب و غریب و معکوس قرار می گیرد. هنگام رانندگی با این ماشین ها هر دو محور به صورت مداوم آماده فعالیت هستند. از این رو سرعت تعویض دنده در آن بسیار بالاست. از دیگر مزایای این سیستم می توان به بهبود راحتی تعویض دنده و مصرف سوخت پایین اشاره نمود.

گیربکس اتوماتیک CVT: مدل دیگر گیربکس های اتوماتیک، جعبه دنده CVT است. در این سیستم بر خلاف مدل های دستی، هنگام سوئیچ میان دنده های مختلف، نیروی کششی قطع نمی شود. هسته اصلی این جعبه دنده دارای دو مجموعه دیسک مخروطی است که به روی یک کمربند قرار دارند. برای تعویض دنده در این سیستم از تغییر فاصله میان دو دیسک و شعاع کمربندی آن استفاده می شود. در گیربکس CVT دنده به راحتی سوئیچ شده و شتاب آن بسیار خوب است.

آموزش تعمیر گیربکس آموزش باز کردن گیربکس 405 آموزش باز کردن گیربکس خودرو آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک اجرت تعویض صفحه کلاج گیربکس بهترین تعمیرگاه گیربکس اتومات ایرادات اصلی گیربکس چیست انواع روغن گیربکس اتوماتیک پیچ تخلیه روغن گیربکس بهترین روغن گیربکس اتوماتیک 206 آموزش عیب یابی گیربکس اتومات
۱۱ نشانه برای شناسایی خرابی گیربکس

حال که با اهمیت کار گیربکس در ماشین به عنوان قلب تپنده آن آشنا شدید، قصد داریم نشانه های خراب شدن این سیستم را به شما آموزش دهیم. تا هر زمان با آن ها مواجه شدید پیش از بروز آسیب های جدی برای تعمیر سیستم جعبه دنده اقدام نمایید.

۱- شنیدن صدای دنگ دنگ یا وزوز در زمان حرکت با خودرو

گاهی هنگام حرکت با خودرو شاهد صدایی شبیه به وزوز یا دنگ دنگ هستیم. این صدا حاکی از بروز نقص در سیستم گیربکس ماشین است که باید هر چه سریعتر برای عیب یابی آن اقدام کنید. دلایلی مانند آسیب دیدن چرخ دنده ها، یاتاقان زدن آن ها و یا کاهش سطح روغن گیربکس می تواند این صدا را به وجود آورد.

۲- تاخیر در واکنش گیربکس هنگام تعویض دنده

یکی دیگر از دلایلی که نشان از خرابی گیربکس دارد، وجود تاخیر در زمان تعویض دنده می باشد. اگر گیربکس خودرو هنگام سوئیچ میان دنده ها سرعت مناسبی نداشته و به اصطلاح دیر عمل می کند، به معنای وجود نقص در سیستم آن می باشد. مسائلی مانند نشتی یا آلودگی روغن جعبه دنده، نگه داری غیر اصولی از آن و یا نفوذ آب به درون قطعات آن می تواند بر بروز این اتفاق صحه بگذارد. در صورت رفع نکردن این ایراد، ممکن است قطعات درونی جعبه دنده داغ شده و آسیب ببینند.

۳- استشمام بوی سوختگی از خودرو

در صورتی که از خودرو خود بوی سوختگی به مشامتان می رسد، باید هر چه سریع تر به تعمیرکار مراجعه نموده و علت آن را شناسایی کنید. این مسئله یکی از علائم خرابی گیربکس موتور سیکلت و ماشین است. در واقع داغ شدن بیش از حد روغن سیستم جعبه دنده بویی شبیه به سوختگی ایجاد خواهد کرد. این مشکل معمولا به دلیل نشت روغن یا کاهش سطح آن در جعبه دنده رخ می دهد. زیرا این روغن وظیفه خنک کردن قطعات و چرخ دنده ها را بر عهده دارد و کاهش آن در انجام صحیح وظیفه اش مشکل ایجاد خواهد نمود. این مسئله یکی از علائم خرابی روغن گیربکس اتومات نیز می باشد.

۴- مشاهده نشت مایع قرمز رنگ از زیر ماشین

وجود هر گونه مایعی در زیر ماشین نشانه ای بروز مشکل در خودرو است. برای شناسایی این امر می توانید هنگامی که خودرو را برای چند ساعتی پارک نموده اید، چند تکه مقوا زیر آن قرار دهید. اگر بر روی این مقواها مایعی مشاهده کردید، به معنای وجود نشتی در سیستم است. حال اگر مایع دیده شده، قرمز رنگ باشد، یعنی روغن گیربکس (واسکازین) نشتی دارد. البته برخی از روغن های جعبه دنده رنگ دیگری دارند. به هر صورت با نشان دادن این لکه ها به تعمیرکار می توان محل اصلی نشت را شناسایی نمود. دلایلی مانند خراب شدن واشرها یا مهر و موم محفظه گیربکس، آسیب دیدن چرخ دنده ها یا کاسه نمد و همچنین کاهش سطح روغن، عامل نشت روغن از زیر ماشین می باشد. در نتیجه امکان وجود خرابی گیربکس وجود دارد.

۵- سخت جا خوردن دنده ماشین

این نشانه خرابی گیربکس در ماشین هایی با دنده دستی و اتوماتیک کمی تفاوت دارد. اگر خودرو شما دارای گیربکس دستی است، ممکن است هنگام تعویض دنده شاهد سخت جا خوردن آن یا صدای اضافی باشید. این اتفاق به معنای فرسایش کلاچ بوده و نیاز به تعویض دارد. البته فرسوده شدن سنکرون ها در مجموعه سنکرونایزر جعبه دنده نیز عامل این اتفاق خواهد بود.

اگر خودرو گیربکس اتوماتیک دارید، مشاهده تغییر شدید و ناگهانی دنده به دنده دیگر، نشانه خرابی گیر بکس خواهد بود. مواردی مانند نشتی روغن، خراب شدن تغییر دهنده دنده، کابل یا دریچه آن، فرسودگی یا شکستن قطعه های داخلی و در نهایت کاهش سطح روغن یا آلوده شدن آن می تواند بر بروز این مشکل منجر شود.

۶- شنیدن سر و صدا از ماشین در حالت خلاص

گاهی هنگام خلاص بودن ماشین، صداهای عجیبی از آن به گوش می رسد. این صدا به معنای وجود خرابی گیربکس در اثر کاهش سطح روغن آن یا آسیب دیدن چرخ دنده ها و قطعات داخلی سیستم می باشد. اگر از خودرو خود صدا و لرزش اضافی هنگام خلاص بودن احساس می کنید، باید به سراغ تعمیرکار بروید.

۷- روشن شدن چراغ های چک موتور

روشن شدن چراغ های هشدار ماشین به معنای وجود مشکل مهمی در سیستم آن است. به خصوص اگر چراغ چک موتور روشن شود. هنگام مشاهده این مسئله اولین چیزی که باید بررسی شود، گیربکس ماشین است. در واقع آسیب دیدن سنسورهای سرعت یا سلونوییدهای گیربکس و حتی لرزش در آن می تواند باعث داغی بیش از حد سیستم چرخ دنده شود. در نتیجه چراغ چک موتور روشن خواهد شد. اگر ماشین دنده اتومات دارید، شاید بتوان به کمک کدهای کامپیوتر علت بروز مشکل را شناسایی نمود.

۸- درست کار نکردن پدال کلاچ

گاهی هنگام استفاده از پدال کلاچ شاهد پایین رفتن بیش از حد یا ماندن غیر طبیعی آن خواهیم بود. این مشکل می تواند نشانه ای از خرابی گیربکس باشد. به طور کلی تنظیم نبودن سیستم کلاچ ماشین و مانند سیم یا صفحه آن دلیل بروز این اتفاق است. البته ممکن است پایین بودن کلاچ در اثر نشتی مایع هیدرولیک یا خرابی در اتصالات سیستم هیدرولیک نیز رخ دهد. بالا بودن آن هم در اثر فرسایش دیسک و صفحه کلاچ ایجاد می شود.

۹- وجود لرزش شدید در ماشین و دور موتور بالا

مشاهده لرزش های شدید در خودرو و در پی آن بالا رفتن دور موتور نشانه دیگری از خرابی گیربکس است. ساییدگی اجزای داخلی سیستم جعبه دنده، فرسوده شدن آن ها و یا کاهش سطح روغن سیستم می تواند موجب درگیر شدن اجزای داخلی گیربکس شده و اصطکاک زیادی به وجود آورد. در نتیجه دور موتور ماشین بالا رفته و لرزش هایی در گیربکس و موتور رخ می دهد. در صورت مشاهده این مشکل در اسرع وقت باید به تعمیرکار مراجعه نمود. زیرا غفلت از آن هزینه های سنگینی برایتان به دنبال می آورد.

۱۰- حرکت نکردن خودرو در زمان انتخاب دنده

در صورتی که ماشین را روی دنده یک (در گیربکس های دستی) و یا دنده درایو (در گیربکس های اتوماتیک) قرار داده اید، اما حرکت نمی کند. نشانی از وجود خرابی در گیربکس می باشد. این مشکل معمولا در اثر نشت روغن، عدم تعویض به موقع آن یا شکستن دریچه روغن رخ می دهد. زیرا در این مواقع سطح روغن سیستم جعبه دنده کاهش یافته و نمی تواند به درستی عمل کند.

۱۱- نداشتن قدرت کافی برای حرکت خودرو

برخی از افراد از نبود قدرت کافی در ماشینشان شکایت دارند. آن ها معتقدند موتور خودرو به درستی کار می کند، اما ماشین توان حرکت کافی ندارد. این مشکل می تواند در اثر خرابی گیربکس رخ دهد. در واقع کاهش سطح روغن واسکازین منجر به داغ شدن بیش از حد سیستم جعبه دنده شده و قطعات داخلی آن را از کار می اندازد. در نتیجه خودرو قدرت کافی برای حرکت نخواهد داشد.

نحوه تشخیص صدای گیربکس از دیفرانسیل ماشین

اغلب مالکان خودرو در تشخیص صدای زوزه گیربکس از دیفرانسیل ماشین دچار مشکل و تردید می شوند. حال روشی به شما آموزش می دهیم تا بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید:

  • ابتدا به یک اتوبان یا یک جاده صاف و خشک که مسیر طولانی ای داشته باشد بروید.
  • تمام پنجره های ماشین را بالا داده و از خاموش بودن بخاری و کولر مطمئن گردید.
  • حال سرعت خود را به بالای ۸۰ کیلومتر در ساعت رسانده و دنده را تعویض کنید. در این زمان باید صدایی شبیه به زوزه به گوشتان برسد.
  • حال کلاچ را بگیرید، اگر هنوز هم صدای زوزه را می شنوید، یعنی این صدا از دیفرانسیل ماشین است. اما در صورتی که هنگام گرفتن پدال کلاچ یا خلاص کردن ماشین، صدای زوزه قطع شد، یعنی این صدا از گیربکس می آید.

دلایل مختلفی برای شنیدن صدای زوزه از سوی سیستم جعبه دنده ماشین وجود دارد. اما تمام این دلایل حاکی از مشکل در گیربکس هستند. به طور کلی ساییده شدن دنده ها و شفت شایع ترین علت زوزه کشیدن گیربکس تیبا و دیگر مدل های ماشین است. البته مواردی مانند کاهش سطح روغن واسکازین یا تیز شدن چرخ دنده ها به علت عملکرد بالا هم می توانند صدایی شبیه به زوزه در سیستم گیربکس خودرو ایجاد کنند.

تعمیر زوزه گیربکس

در نظر داشته باشید وجود مشکل در سیستم جعبه دنده و شنیدن صدای زوزه در فاصله بسیار کوتاهی به شدت افزایش یافته و صداهای ناهنجاری تولید خواهد نمود. اگر هر چه سریع تر برای تعمیر گیربکس ماشین مراجعه نکنید، احتمال بروز آسیب های جدی و هزینه های سنگین وجود دارد.

مکمل زوزه گیربکس

برای حل مشکل زوزه گیربکس یک راه حل غیر مکانیکی و ساده هم وجود دارد. در واقع اگر صدای زوزه از سیستم جعبه دنده ماشین شما به علت تیز شدن سطح چرخ دنده ها باشد، می توانید از مکمل زوزه گیربکس استفاده کنید. این مکمل از ترکیبات نانو تهیه شده و به روی سطح قطعات و چرخ دنده های تیز قرار می گیرد. در نتیجه موجب روان شدن حرکت قطعات و کاهش صدای آن ها می شود.

زوزه گیر جی تی ۴۰۹ آبرو یکی از پرکاربردترین و پرفروشترین محصولات مکمل در جهان است، زوزه گیربکس! مسئله ای که هیچ روش حل مکانیکی ندارد!

صدای خرخر گیربکس

یکی از مشکلاتی که مالکان خودرو ۲۰۶ با آن مواجه هستند، شنیدن صدای خرخر از سمت جعبه دنده ماشین می باشد. این ایراد می تواند در اثر استفاده از بلبرینگ های بی کیفیت و یا کاهش سطح روغن واسکازین و در نتیجه آن خشک شدن بلبرینگ ها رخ دهد. در صورتی که شما هم شاهد صدای خرخر گیربکس ۲۰۶ هستید، بهتر ابتدا از میزان مناسب روغن واسکازین اطمینان یافته و سپس در پی تعویض بلبرینگ هایتان باشید.

خودروهای دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو چیست مزایای خودروهای دیفرانسیل جلو مشخصات دیفرانسیل جلو معایب خودروهای دیفرانسیل جلو انواع دیفرانسیل خودرو پژو دیفرانسیل عقب دیفرانسیل چیست تفاوت گیربکس با دیفرانسیل تعمیر دیفرانسیل پژو 405 خودروهای دیفرانسیل عقب تشخیص نوع دیفرانسیل در خودرو علت زوزه دیفرانسیل عیب یابی دیفرانسیل قیمت دیفرانسیل پراید قیمت دیفرانسیل پیکان قیمت دیفرانسیل نیسان وانت قیمت دیفرانسیل آریسان

علائم خرابی بلبرینگ گیربکس چیست؟

راه های مختلفی برای شناسایی خرابی بلبرینگ گیربکس وجود دارد. در واقع وجو صداهای ناهنجار در ماشین در حال حرکت می تواند نشانه از خراب شدن این بلبرینگ ها باشد. همچنین کار نکردن نرم جعبه دنده، مشکل در حرکت اولیه، لرزش ماشین در زمان توقف و یا نشتی روغن از آن علائم دیگری بر وجود خرابی این قطعه است.

برای حل این مشکل تنها باید به سراغ تعمیرگاه رفته و از آن ها بخواهید گیربکس و سیستم جعبه دنده ماشنتان را چک کرده و نقص های آن را برطرف سازند.
سرویس دوره ای گیربکس ماشین امری ضروری است!

گیربکس ماشین به عنوان قلب تپنده آن از اهمیت بالایی برخوردار است که وجود کوچکترین مشکل در آن منجر به بروز آسیب های شدید شده و از عملکرد درست خودرو جلوگیری می کند. ضمن این که معمولا تعمیر این قطعه از خودرو زمان بر بوده و هزینه های زیادی در پی خواهد داشت. به همین دلیل باید در بازه های زمانی مشخص نسبت به بررسی و چکاپ آن بپردازید. اینجاست که اهمیت بررسی و سرویس های دوره ای خودرو خود را به نمایش می گذارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.