معرفی شاسی بلند آفرود دانگ فنگ منگشی + عکس

0

برند منگشی براساس پلتفرم MORA شکل گرفته که برای ساخت خودروهای برقی بیراهه‌­نورد طراحی شده است.

شرکت دانگ فنگ در جریان یک رویداد ویژه، زیربرند جدید خود به نام منگشی را معرفی کرده است. منگشی که در زبان چینی به معنای «مبارز و جنگجو» است، از سال‌ها پیش به ساخت خودروهای نظامی مشغول بوده اما پس از معرفی پیکاپ Warrior M50 در سال 2021، دانگ ­فنگ تصمیم گرفته که این برند را به عنوان سازنده خودروهای NEV بیراهه‌­نورد، مورد استفاده قرار دهد. طبق تعریف متداول در چین، انواع برقی، هیبرید و پلاگین-هیبرید در رده خودروهای NEV طبقه‌­بندی می­‌شوند.


براساس اعلام دانگ فنگ، محصولات برند منگشی براساس پلتفرم MORA شکل گرفته که برای ساخت خودروهای برقی بیراهه‌­نورد طراحی شده است. امکان تغییرات سریع در طراحی، قابلیت بکارگیری فناوری فرمان سیمی، شعاع گردش 5.1 متری، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، فناوری حرکت چرخنگی و همچنین قابلیت استفاده برای تولید خودروهای ون و پیکاپ، به عنوان مزایای این پلتفرم معرفی شده است.

سامانه هوشمند بیراهه‌­نوردی M ATS با امکان تغییر ارتفاع سیستم تعلیق تا 105 میلی‌متر، فراهم ساختن 9 حالت رانندگی، کنترل شاسی VMC برای فرمان‌پذیری چرخ‌های جلو و عقب و بسیاری موارد دیگر هم برای محصولات این برند درنظر گرفته شده است.

خودروهای دانگ فنگ منگشی (Warrior) به سه قفل دیفرانسیل الکترونیکی مجهز شده است، که یکی در مرکز و دیگران روی محورهای جلو و عقب نصب می­‌شود.

دانگ فنگ از سامانه Mega Power به عنوان نیروی محرکه این خودروها یاد کرده است، که شامل چهار موتور برقی با قدرت بیش از هزار اسب‌­بخار خواهد بود. بدین ترتیب، محصولات منگشی می‌­توانند ظرف 4.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسند.

در کنار معرفی برند منگشی، دو کانسپت به اسامی M-Terrain و M-Terrain S هم معرفی شده است.

فرم بدنه شاسی‌­بلند M-Terrain تحت تاثیر خطوط مستقیم و فرم‌های زاویه­دار شکل گرفته و به واسطه ابعاد بزرگ سپرها، جلوپنجره و رینگ‌ها، کاربری آن به عنوان یک خودروی بیراهه‌­نورد را به نمایش می‌­گذارد. فرم صلیبی چراغ‌های عقب، نردبان سقفی و زاپاس روی در صندوق، از دیگر ویژگی‌های ظاهری M-Terrain است.

M-Terrain S در نگاه اول به عنوان یک شاسی‌­بلند کوپه به نظر می‌­رسد، اما از سوی سازنده به عنوان یک پیکاپ معرفی شده است. هرچند این خودرو به دو ردیف صندلی مجهز شده، اما حقیقت این است که صندلی‌های عقب و حتی فضای بار M-Terrain S، بی ­استفاده به نظر می‌­رسد.

براساس خبرهای قبلی، منگشی قصد دارد محصولات خود را در دو نسخه کاملاً برقی (EV) و EREV عرضه خواهد کرد. در نسخه برقی، باتری 140 کیلووات ساعت و موتور به قدرت 1070 اسب‌­بخار نصب شده که شعاع حرکتی 500 کیلومتر و شتاب صفر تا صد کمتر از 5 ثانیه را فراهم می‌­کند. اما نسخه EREV که از موتور درون‌­سوز برای افزایش شعاع حرکتی استفاده می‌­کند، 816 اسب­‌بخار قدرت، باتری 65.88 کیلووات ساعت و شعاع حرکتی 800 کیلومتر را تامین می­کند.محصولات خانواده M-Terrain از برند منگشی (Warrior) در سال 2023 وارد بازار چین خواهد شد. دانگ فنگ انتظار دارد که ماهیانه 4 هزار دستگاه از این خودروها را به فروش برساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.