اراک اولین شهر در استفاده از اتوبوس برقی شد

0

رییس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: اتوبوس برقی به صورت عملیاتی به ناوگان حمل و نقل اراک به عنوان اولین شهر در کشور اضافه شده و تا هفته آینده ۶ دستگاه دیگر نیز اضافه می‌شود.

«علی‌اصغر غفاری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: برخی از شهرهای کشور از جمله اصفهان و مشهد نسبت به خریداری اتوبوس برقی اقدام داشته‌اند، اما به صورت عملیاتی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و به همین دلیل اراک اولین شهر استفاده کننده از این دستگاه در ناوگان حمل و نقل شهری کشور است.

وی عنوان کرد: اواخر سال گذشته از شرکت‌های تولیدکننده اتوبوس برقی بازدید شد و روند ساخت این دستگاه در شرکت‌های بازدید شده مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در نهایت شرکت ایران خودرو دیزل برای خریداری این اتوبوس‌ها انتخاب شد.

غفاری در خصوص علت انتخاب این شرکت تصریح کرد:بیشتر شرکت‌های تولید کننده اتوبوس برقی در واقع منتاژ کننده دستگاه بودند و اتوبوس از کشوری مانند چین وارد می‌شد، اما شرکت ایران خودرو دیزل مراحل طراحی و ساخت اتوبوس را قبلا انجام و بعد از مطالعه و بررسی نیز تولید کرد که به همین دلیل خریداری از این شرکت انجام شد.

وی گفت: مجوز خریداری ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی صادر شده که تاکنون خرید ۱۰ دستگاه صورت گرفته که چهار دستگاه آن اواخر سال گذشته وارد ناوگان حمل و نقل شهری شد و ۶ دستگاه دیگر نیز در مرحله نصب دستگاه کارت‌خوان و بارکدخوان گوشی همراه قرار دارد.

رییس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: پایانه‌های اتوبوس شهری اراک به مرکز شهر منتهی می‌شوند به همین دلیل در تخصیص این وسایل نقلیه بحث آلودگی هوا مطرح نیست؛ چراکه آلودگی ناشی از خودرو بیشتر معطوف به مرکز شهر است و اولویت تخصیص به محله‌های کمتر برخوردار داده شده است.

غفاری خاطر نشان کرد: هزینه خریداری هر دستگاه اتوبوس برقی از شرکت ایران خودرو دیزل ۱۵۰ میلیارد ریال است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.