نگاهی به نسل جدید 5 خودروی پر طرفدار بازار ایران

0

نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، تویوتا کمری و… اینها نام هایی هستند که با بازار خودروی ایران به نوعی گره خورده و هنوز هم حتی نسل های قدیمی آن ها، طرفداران خاص خود را دارند.

لذا تصمیم گرفتیم نگاهی گذرا به مشخصات این ماشین ها در مدل 2023 و 2024 بیندازیم.

نیسان ماکسیما:

طبق اعلام نیسان، ماکسیمای دوست داشتنی ما ایرانی ها، امسال از خط تولید کنار گذاشته می شود و آخرین مدل آن با قیمت پایه 39345 دلار، در تیپ های مختلف عرضه خواهد شد. قلب تپنده این خودرو یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر خورجینی است که 300 اسب بخار قدرت و 354 نیوتن متر گشتاور دارد و ماکسیما می تواند با کمک آن، طی 5.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

هیوندای ورنا:

هیوندای ورنا

جدیدترین مدل هیوندای ورنا، چند روز پیش به عنوان نسخه کوچکتر هیوندای آوانته، در هند معرفی شد. رینگ 16 اینچی، دو مانیتور 10.25 اینچی، شارژر وایرلس؛ پدال شیفتر دنده، 6 کیسه هوا، سیستم پایش باد تایر، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمزهای دیسکی و ترمز پارک الکترونیکی، از جمله امکانات این خودروی 13 تا 21 هزار دلاری هستند. برای ورنا 2 موتور در نظر گرفته شده که شامل: 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 113 اسب بخار و 1.5 لیتری توربوشارژ با 156 اسب بخار قدرت می باشد.

تویوتا کمری:

تویوتا کمری

شاید تعجب کنید اما چندی پیش مدیر عامل تویوتا اعلام کرد به دلیل عدم استقبال ژاپنی ها از کمری، فروش این سدان محبوب؛ البته در کشور مبدا، به شدت کاهش یافته و به احتمال زیاد، خط تولید آن متوقف می شود! به هر حال، تویوتا روی فروش کمری در بازارهای جهانی همچنان حساب کرده و قرار است نسل جدید آن را روی پلت فرم کاملا جدید به رقابت با هوندا آکورد، هیوندای سوناتا و فورد فیوژن بفرستد. در حال حاضر، تویوتا کمری 2023 با قیمت 27 تا 34 هزار دلار، به فروش می رسد که در مدل پایه از یک موتور 4 سیلندر 176 اسب بخاری، و در مدل های بالاتر، از یک موتور 6 سیلندر خورجینی 301 اسب بخاری قدرت می گیرد.

کیا اسپورتیج:

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج، با قیمت بین 27 تا 44 هزار دلار، در مدل 2023 ؛ مشغول رقابت با مدل هایی همچون فولکس واگن تیگوان، هیوندای توسان و مزدا CX5 است. صفحه نمایش 12.3 اینچی، شارژر وایرلس، گرم کن صندلی های جلو، سانروف پانوراما و نورپردازی داخلی ال.ای.دی، از جمله امکاناتی هستند که تیپ های مختلف اسپورتیج، عرضه می شوند. کیا اسپورتیج، با موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به بازار عرضه می شود که مجموع قدرت آن به کمک الکتروموتورهای 66 و 90 اسب بخاری، به 227 و 261 اسب بخار می رسد.

مزدا 3:

مزدا 3

مدل 2023 مزدا 3 که با قیمت پایه حدود 24 هزار دلار، در دنیا به دست مصرف کننده می رسد؛ رقابت نزدیکی با هوندا سیویک، تویوتا کرولا و فولکس واگن جتا دارد. حال برای اینکه بتواند دست پر به مصاف رقبا برود، شرکت مزدا این خودروی محبوب را با امکاناتی مثل صندلی های گرم شونده جلو؛ تنظیم برقی صندلی با مموری برای راننده (مدل پایه)؛ تهویه هوای دو ناحیه ای، ترمز پارک برقی، ورود و استارت بدون کلید، هشدار نقطه کور جانبی، ایربگ های جانبی، پرده ای و جلو، کروز کنترل هوشمند و… به بازار می فرستد. قلب تپنده مزدا 3 مدل 2023؛ موتور 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتن متر است که می تواند آن را در کمتر از 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. جالب اینجاست که خط تولید مزدا 3 برای اروپا و آمریکا، امسال متوقف خواهد شد.

حمیدرضا انصاری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.