رونمایی لوتوس از الترا R سریع‌ترین شاسی‌بلند برقی خالص دوموتوره جهان

0

بخش خودروهای برقی گروه لوتوس مستقر در ووهان چین، اولین شاسی‌بلند این برند لوتوس را با نام التر به پایان رساند. به همین مناسبت، شاسی‌بلند باتری‌دار لوتوس طی مراسمی در پیست بین‌المللی شانگهای که به هفتادو پنجمین سالگرد برند لوتوس اختصاص داشت، به اولین مشتری تحویل داده شد.

در‌حالی‌که تحویل لوتوس جدید به مشتریان در چین در حال انجام است، التر در اواخر سال جاری به خریداران اتحادیه اروپا و بریتانیا تحویل داده خواهد شد. لوتوس اعلام کرد که قصد دارد التر را در ایالات متحده و سایر بازارهای جهانی ظرف پنج سال بفروشد.

التر بخش مهمی از برنامه این شرکت برای تبدیل لوتوس به یک برند خودروی الکتریکی واقعا جهانی است. طبق اعلام لوتوس، این شرکت در کربن‌زدایی خودروهای لوکس پیشگام است و تحویل التر توانایی‌اش را برای رهبری انتقال انرژی و هدایت صنعت خودرو به سمت آینده‌ای پایدار نشان داده است. لوتوس همچنین تاکید کرده تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ بیش از ۵هزار سفارش التر در سراسر جهان دریافت کرده است.

آزمایش در فوریه ۲۰۲۳ در آلمان آغاز شد. لوتوس التر R توانایی تولید ۹۰۵ اسب بخار قدرت را دارد که شتاب ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت را  در ۹۵/ ۲ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۵مایل در ساعت (۲۶۵کیلومتر در ساعت) را امکان‌پذیر می‌کند. التر R سریع‌ترین شاسی‌بلند برقی خالص دوموتوره جهان است که از تسلا مدل X با حداکثر سرعت ۱۶۳مایل در ساعت است، جلوتر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.