زمان خشک شدن رنگ خودرو چقدر می باشد؟

0

زمان پولیش بعد از نقاشی ،خشک کن رنگ خودرو چیست ،مدت زمان خشک شدن رنگ روغن روی فلز ،پولیش بعد از رنگ خودرو Tرنگ مخصوص ماشین ،مقدار رنگ لازم برای خودرو ،مدت زمان خشک شدن کیلر خودرو ،خش گیری ماشین سفید

مدت زمان خشک شدن رنگها بستگی به کیفیت رنگها و ترکیبات استفاده شده در ان دارد. بطور کلی رنگ اکرولیک حدود ۲ تا ۴ ساعت و رنگ پلاستیک نیز حدود ۲ تا ۴ ساعت بعد از رنگ امیزی خشک میشوند. اما رنگ روغنی حدود ۲۴ ساعت طول میکشد تا کاملا خشک شود.

فرآیند رنگ آمیزی خودرو

مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو شرکت نفت و گاز سرو شرکت های دانش بنیان ایران مایع ضد زنگ زدگی چیست آسیب دیدن رنگ خودرو ترمیم رنگ خودرو راه های محافظت از رنگ خودرو دانش و فناوری

رنگ بدنه اتومبیلها بر اثر گذشت زمان و عوامل محیطی که در آن قرار دارند دچار آسیب می شوند، فرآیند رنگ آمیزی خودرو، زمان خشک شدن رنگ خودرو و آموزش رنگ آمیزی خودرو، موضوعاتی هستند که ما در این مقاله می پردازیم.

رنگ بدنه خودرو چیست؟

امروزه با پیشرفتی که در صنایع خودرو سازی در تمام دنیا بوجود آمده شاهد تولید اتومبیلهایی هستیم که علاوه بر داشتن

تکنولوژیهای پیشرفته، امکانات زیادی که در آنها تعبیه شده است، از لحاظ بصری و ظاهری، بسیار چشم نواز و زیبا هستند.

این زیبایی و جلوه خاص اتومبیلهای امروزی را علاوه بر طراحی منحصر بفردی که هر کدام از آنها دارند، مدیون رنگ بدنه

خود هم می باشند.

در واقع رنگ بدنه هر خودرو یکی از مهمترین عوامل زیبایی ظاهر آن خودرو می باشد.

اما رنگ بدنه هر خودرویی بعد از چند سال استفاده بر اثر عوامل گوناگون محیطی دچار آسیبهایی مانند کدر شدن، خط و خش،

افتاب سسوختگی و یا رنگ پریدگی می شود.

بنابراین در چنین شرایطی اگر به ظاهر و زیبای خودروی خود اهمیت می دهید باید به فکر ترمیم و بازسازی رنگ آن باشید.

درباره رنگ و فرآیند رنگ آمیزی خودرو چه می دانید؟

آسیب دیدن رنگ خودرو آموزش پولیش رنگ خودرو از بین رفتن رنگ خودرو براق کردن رنگ خودرو ترمیم رنگ خودرو بهترین رنگ خودرو دلایل زنگ زدن رنگ خودرو راه های محافظت از رنگ خودرو دلایل آسیب دیدن رنگ خودرو لکه گیری رنگ خودرو مجله مکانیک آموزش نقاشی خودرو

انتخاب رنگ، درهنگام خرید خودرو یکی از مهمترین تصمیم هایی است که برعهده مشتری قرار دارد. رنگ بدنه علاوه بر زیبایی  ظاهری آن، می تواند تاحدی نشانگر سلیقه و شخصیت مالک آن باشد. و حتی بر ارزش خودرو در زمان خرید یا طی سال‌های بعد تاثیرگذار باشد.

نه تنها با مشاهده ماشینهای حاضر در خیابان‌ها، بلکه با مشاهده آمار و ارقام مربوط به بازار کشورهای مختلف می توان دریافت که این روزها، اکثر مشتریان در بازار خودرو رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌ای را ترجیح می‌دهند.

رنگ خودرو از قدیم ابتدایی‌ترین چیزی بود که به نظر بیننده‌ها می‌رسید و رنگ مناسب برای هر خودرویی می‌تواند ظاهر و استایل آن را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

به هر ترتیب انتخاب رنگ ماشین کار سختیه به دلیل اینکه اگر شما از اون رنگ به حد بالایی خوشتون نیاد، و یا به دلایل مختلف رنگ اتومبیل دچار آسیب و صدمه شود، به راحتی نمی توان آن را عوض کرد. فرایند رنگ آمیزی خودرو و تعویض آن کار آسانی نیست.

معرفی انواع رنگ و فرآیند رنگ آمیزی خودرو:

 قیمت رنگ متالیک خودرو  تفاوت رنگ روغنی با رنگ متالیک  رنگ متالیک چیست  معایب و مزایای رنگ متالیک  رنگ صدفی چیست  معایب و مزایای رنگ صدفی  رنگ سلولزی خودرو  انواع رنگ ماشین  بهترین رنگ خودرو  بهترین رنگ ماشین  آموزش تشخیص رنگ خودرو  نگهداری از رنگ بدنه خودرو  رنگ لاک اکریلیک خودرو  رنگ مات خودرو

با توجه به تنوع رنگ خودرو آن را به چهار دسته تقسیم می کنند که شامل:

  • رنگهای مات یا کدر:

این نوع از انواع رنگ اتومبیل ازسایر مدل های دیگر گران تر بوده و برای رنگ اتومبیل های خاص وگران قیمت به کار می رود.

که متخصصان این امر با ایجاد پوششهایی مانند کاور آن را بصورت مات و کدر در می آورند.

  • رنگ متالیک:

رنگ متالیک از نظر ساختار چندان تفاوتی با رنگ ساده ندارد. رنگ ساده را با مقدار ناچیز و مشخصی از پودر فلز مخلوط

می کنند تا رنگ متالیک درست شود. البته باید گفت که مقدار اضافه کردن و درصد این پودر فلز در کارخانه های سازنده خودرو

متفاوت است.

  • رنگ صدفی:

همانطور که در رنگهای متالیک از براده های فلزی مثل آلومینیوم برای شفافیت و براقیت رنگ استفاده می شود، در رنگ های

صدفی با استفاده از براده های سرامیکی که به آن در اصطلاح (میکا) می گویند، این رنگ را می سازند.

  • رنگهای خاص و سفارشی:

این رنگ های خاص به وسیله ی متخصصین ساخته شده و نیاز به چندین لایه از رنگ آمیزی برای رنگ کردن می باشد. تا نمای اصلی و خاص را به خود بگیرد. و فرآیند رنگ امیزی و زمان خشک شدن رنگ خودرو متفاوت است. قیمت این رنگ ها بسیار زیاد بوده و هزینه ی ترمیم و بازسازی یک قسمت از آن نیز بسیار گران تر از رنگ آمیزی اولیه و همگانی اتومبیل می باشد. چرا که باید رنگ را دقیقا مانند رنگ اولیه ساخت.

نکته: همه مطالب بالا در فرآیند رنگ آمیزی خودرو، زمان خشک شدن رنگ خودرو و آموزش رنگ آمیزی خودرو وجود دارد.

مراحل و فرآیند رنگ آمیزی خودرو:

 قیمت رنگ متالیک خودرو  تفاوت رنگ روغنی با رنگ متالیک  رنگ متالیک چیست  معایب و مزایای رنگ متالیک  رنگ صدفی چیست  معایب و مزایای رنگ صدفی  رنگ سلولزی خودرو  انواع رنگ ماشین  بهترین رنگ خودرو  بهترین رنگ ماشین  آموزش تشخیص رنگ خودرو  نگهداری از رنگ بدنه خودرو  رنگ لاک اکریلیک خودرو  رنگ مات خودرو

  • اماده سازی بدنه:

بدنه خودرو تحت فشار قوی آب برای پاکسازی قرار می گیرد.

  • زیر لایه:

اولین  پوشش بدنه برای مسطح نمودن زیرسازی، محافظت بدنه و فراهم نمودن بستری برای افزایش چسبندگی رنگ به سطح، روی آن قرار می‌گیرد.

  • لایه اصلی:

در این مرحله، طیف رنگ  از نظر ظاهری قابل تشخیص است و نوع آن از نظر روغنی، متالیک یا صدفی هم مشخص خواهد شد.

  • پوشش نهایی لاکی:

برای شفافیت رنگ بدنه و همچنین ایجاد لایه محافظ روی آن از این ماده بی‌رنگ استفاده می شود. این لایه روی قسمتهای فلزی و تحت سیستم 1K تا دمای 140 درجه سانتیگراد حرارت می بیند تا به فرم نهایی درآید.

درحالیکه روی قطعات پلاستیکی همچون سپرها و آینه های جانبی طبق سیستم 2K و تحت دمای حدوداً 90 درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد.

مرحله پولیش کاری در فرآیند رنگ آمیزی خودرو:

پولیش یک پوشش شیشه‌ای و نورگذر است که بر روی رنگ اصلی اسپری می‌شود. و آخرین لایه‌ یا سطح بیرونی رنگ خودرو را تشکیل می‌دهد.

به همین دلیل پولیش باید تا اندازه زیادی بادوام باشد تا در برابر ساییدگی مقاومت کند و نیز بقدر کافی از لحاظ شیمیایی پایدار و مقاوم  باشد تا بتواند از رنگ خودرو در برابر اشعه‌ی UV حفاظت کند.

زمان خشک شدن رنگ خودرو چقدر می باشد؟

بعد از انجام فرآیند رنگ آمیزی خودرو نوبت به زمان خشک شدن رنگ خودرو می باشد.

اگر به سطح بدنه دست بکشید، معمولا بعد از 24 ساعت حس می‌کنید که رنگ خشک شده است.

با این حال طبق توصیه تولیدکنندگان رنگ، بهتر است یک هفته صبر کنید تا رنگ کامل خشک شود. اجازه دهید تا خودرو در همان محلی که کار نقاشی را روی آن انجام داده‌اید بماند و تا حد امکان از نشستن گرد و غبار روی بدنه رنگ شده جلوگیری کنید. سعی کنید از جابه‌جا کردن وسایل یا هر کاری که باعث بلند شدن گرد وغبار می‌شود پرهیز کنید.

مدت زمان خشک شدن رنگ خودرو بستگی به کیفیت رنگها و ترکیبات استفاده شده در آن را دارد. همینطور مدت زمان لازم برای خشک شدن رنگ ها بسته به نوع رنگ و فصل (دمای فضا ) متفاوت است.

و اینکه در نهایت زمان خشک شدن رنگ خودرو، در فرآیند رنگ آمیزی خودرو برای اینکه کار بی عیب و نقص باشد بسیار مهم و موثر است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.