5 علائم خرابی سنسور فشار ریل بنزین

1

سنسور فشار ریل بنزین (که معمولاً به عنوان سنسور فشار بنزین شناخته می شود) در بسیاری از موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده می شود. این سنسور معمولاً در نزدیکی وسط ریل بنزین قرار دارد و به واحد کنترل موتور (ECU) که رایانه مرکزی یک وسیله نقلیه است متصل است.

5 علائم خرابی سنسور فشار ریل بنزین

بنابراین وقتی سنسور فشار ریل بنزین خراب شود چه اتفاقی می‌افتد و چگونه می‌دانید؟ به خواندن ادامه دهید تا ببینید سنسور فشار بنزین چه می کند و علائم رایجی که باید با سنسور فشار بنزین معیوب جستجو کنید.

سنسور فشار بنزین چه کاری انجام می دهد؟

 سنسور فشار ریل سوخت چیست  سنسور فشار ریل گاز  انواع سنسور  ریل سوخت چیست  خرابی سنسور فشار ریل سوخت

سنسور فشار بنزین چیست؟

هدف این سنسور ردیابی فشار بنزین داخل ریل بنزین است. همانطور که سنسور این اطلاعات را تشخیص می دهد، داده ها به واحد کنترل موتور منتقل می شود.

از آنجا، رایانه داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و تغییرات لازم را در زمان تزریق بنزین و مقدار بنزین تزریق می کند. این امکان عملکرد بهینه موتور را برای شرایط رانندگی فعلی فراهم می کند.

واحد کنترل موتور مقدار صحیح بنزین مورد نیاز موتور را مشخص می کند. اگر بنزین بیش از حد لازم به محفظه احتراق تزریق شود، مصرف بنزین شما بدتر می شود.

نه تنها این، بلکه طول عمر قطعات مرتبط با انتشار کاهش می یابد و انتشار کربن اضافی به جو خارج می شود.

از آنجایی که امروزه اکثر وسایل نقلیه در جاده ها تا حد امکان سازگار با محیط زیست هستند، این امر باعث می شود که سنسور فشار ریل بنزین جزء حیاتی باشد که باید همیشه کارآمد بماند.

5 علامت اصلی سنسور فشار بد بنزین

 سنسور فشار ریل سوخت چیست  سنسور فشار ریل گاز  انواع سنسور  ریل سوخت چیست  خرابی سنسور فشار ریل سوخت

اگر سنسور فشار ریل بنزین مشکلی داشته باشد، واحد کنترل موتور نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد. در اینجا 5 رایج ترین نشانه بد بودن سنسور فشار بنزین را مشاهده می کنید.

شماره 1 – چراغ موتور را بررسی کنید

وقتی سنسور فشار ریل بنزین شما خراب شود، ممکن است چراغ هشدار «Check Engine» روی داشبورد شما روشن شود. این چراغ زمانی فعال می شود که واحد کنترل موتور مشکلی را در داخل وسیله نقلیه تشخیص دهد که به نوعی بر موتور تأثیر می گذارد.

این همیشه به این معنی نیست که خود موتور بد است، بلکه چیز دیگری در خودرو است که به آن اجازه نمی دهد کار خود را به درستی انجام دهد. احتمالاً در ابتدا نمی دانید که این سنسور فشار ریل بنزین است، اما استفاده از ابزار اسکن تشخیصی اغلب می تواند مشکل را تأیید کند.

P0190، P0191، P0192، P0193 و P0194 رایج ترین کدهای DTC هستند که نشان دهنده مشکل در سنسور ریل بنزین هستند.

شماره 2 – مشکل راه اندازی موتور

اگر سنسور فشار ریل بنزین بدی دارید، ECU مقدار مناسبی بنزین را به موتور نمی‌فرستد. این کار راه اندازی وسیله نقلیه شما را دشوار می کند.

هنگامی که این مشکل برای اولین بار رخ می دهد، احتمالاً قبل از روشن شدن موتور باید چند بار تلاش کنید که با میل لنگ شروع کنید. اما همانطور که مشکل به تدریج بدتر می شود، شروع به تلاش های بیشتر و بیشتری نیاز دارد. اغلب، ممکن است شروع شود و بلافاصله خاموش شود. در نهایت، موتور به هیچ وجه روشن نمی شود.

شماره 3 – شتاب ضعیف

وقتی روی پدال گاز پا می گذارید و خودرو آنطور که باید شتاب نمی گیرد، ممکن است سنسور فشار بنزین بدی داشته باشید.

واحد کنترل موتور قادر نیست سیگنال را به درستی به سیستم بنزین منتقل کند زیرا اطلاعات نادرستی از سنسور دریافت می کند. این بدان معناست که نمی داند چگونه نیازهای بنزینی که روی موتور قرار می گیرد را برآورده کند.

شماره 4 – توقف

ممکن است خاموشی موتور رخ دهد زیرا سنسور فشار ریل بنزین بد به بدتر می شود. شما در حال رانندگی خواهید بود و ناگهان موتور شما متوقف می شود. همچنین ممکن است در هنگام بیکاری متوقف شود.

این امر رانندگی را بسیار دشوار (و خطرناک) می کند و باید انگیزه شما را برای انجام کاری در این زمینه ایجاد کند. فورا وسیله نقلیه خود را به نزدیکترین فروشگاه خودرو ببرید و اگر مشخص شد که علت آن بوده است، سنسور خود را تعویض کنید.

شماره 5 – مسافت پیموده شده بنزین بد

وقتی سنسور فشار بنزین شما آنطور که باید کار نمی کند، کاهش قابل توجهی در مصرف بنزین و مسافت پیموده شده مشاهده خواهید کرد.

یا واحد کنترل موتور شما بنزین بیش از حد یا بنزین کافی را از طریق ریل بنزین و به داخل محفظه احتراق ارسال می کند. شما به سرعت متوجه سفرهای بیشتر به پمپ بنزین و پول بیشتری از جیب خود خواهید شد.

آن دسته از وسایل نقلیه بزرگتر معمولاً بیشترین کاهش مصرف بنزین را مشاهده می کنند. به عنوان مثال، مصرف بنزین یک موتور Duramax به طور محسوسی نسبت به چیزی مانند هوندا سیویک تحت تاثیر قرار می گیرد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ثقفی می گوید

    سلام خیلی کاربردی بود ممنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.