4 دلیل وجود روغن در آب رادیاتور چیست ؟

0

روغن در مخزن خنک کننده : موتورهای امروزی برای حفظ سلامت و رفاه بسیاری از سیستم ها به جریان مناسب سیالات متکی هستند. مهمتر از همه، جریان روغن روغن کاری بسیار مورد نیاز را برای قطعات متحرک موتور فراهم می کند، در حالی که خنک کننده با کنترل دمای داخلی از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. فقدان جریان در هر یک از سیستم ها می تواند باعث آسیب در مدت نسبتاً کوتاه شود.

4 دلیل وجود روغن در آب رادیاتور و دلایل آن

 علت وجود روغن در دریچه گاز  علت کف کردن روغن موتور  علت کف کردن آب رادیاتور  علت حباب زدن رادیاتور پژو 206  علت حباب زدن رادیاتور خودرو  علت حباب زدن رادیاتور دنا  کف کردن رادیاتور سمند  کف کردن رادیاتور پژو 206  علت کم کردن آب رادیاتور  علائم سوختن واشر سر سیلندر

در موارد خاص، مایعات حیاتی یک وسیله نقلیه ممکن است با هم مخلوط شوند و باعث نگرانی قابل توجهی شود. اگر علت اصلی چنین وضعیتی در کوتاه مدت برطرف نشود، سلامت کلی موتور ممکن است آسیب ببیند. بنابراین، هنگام تلاش برای جداسازی منبع آلودگی متقاطع سیال، زمان بسیار مهم است.

یکی از رایج‌ترین نشانه‌های آلودگی متقابل سیال زمانی رخ می‌دهد که روغن در مخزن مایع خنک‌کننده یا مخزن سرریز ضد یخ موتور ظاهر می‌شود. این به عنوان یک نشانه مستقیم است که روغن وارد سیستم خنک کننده موتور شده است و در نتیجه کارایی آن را به خطر می اندازد.

روغن موجود در خنک کننده چگونه است؟

 علت وجود روغن در دریچه گاز  علت کف کردن روغن موتور  علت کف کردن آب رادیاتور  علت حباب زدن رادیاتور پژو 206  علت حباب زدن رادیاتور خودرو  علت حباب زدن رادیاتور دنا  کف کردن رادیاتور سمند  کف کردن رادیاتور پژو 206  علت کم کردن آب رادیاتور  علائم سوختن واشر سر سیلندر

روغن و مایع خنک کننده به راحتی با هم مخلوط نمی شوند. به همین دلیل تغییر محسوسی در حالت مایع خنک کننده و روغنی که با یکدیگر تماس پیدا کرده اند رخ می دهد.

خنک کننده آلوده به روغن اغلب قوام لزج و غلیظی به خود می گیرد و به رنگ خاکستری یا قهوه ای به نظر می رسد. این تنها با آشکارتر شدن آلودگی به طور فزاینده ای آشکار می شود.

در ابتدا، مخزن خنک کننده موتور ممکن است در صورت آلوده شدن به روغن، ظاهری کدر به نظر برسد. با گذشت زمان، ممکن است متوجه یک ساختمان لایه شیری رنگ در خود مخزن شوید که اغلب دید کلی را محدود می کند.

در شدیدترین موارد، این ماده مخلوط ممکن است از زیر درپوش مخزن سرریز نیز شروع به تخلیه کند.

اگر روغن وارد رادیاتور شما شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر روغن به داخل مایع خنک کننده موتور شما راه پیدا کند، ممکن است عواقب زیادی ایجاد شود. مهمتر از همه، ظرفیت موتور برای محافظت از خود در برابر گرمای بیش از حد به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

با گذشت زمان، آلودگی متقابل روغن / خنک کننده منجر به مسدود شدن راه های خنک کننده مختلف می شود و در نتیجه از تبادل گرما مناسب جلوگیری می کند.

علاوه بر این، هر زمان که روغن در سیستم خنک کننده موتور ظاهر می شود، احتمال ورود مایع خنک کننده به سیستم روغن کاری موتور را نباید نادیده گرفت. عواقب این نوع آلودگی می تواند برای یاتاقان موتور و سایر سطوح بحرانی مخرب باشد.

روغن در خنک کننده در مقابل خنک کننده در روغن

در حالت ایده آل، روغن موتور و مایع خنک کننده هرگز نباید با هم مخلوط شوند. اگرچه این سیالات در مجاورت یکدیگر در چندین نقطه در طول مسیر حرکت خود به گردش در می آیند، اما همیشه باید از طریق ابزارهای ساختاری از یکدیگر مهر و موم شوند.

با این وجود، تحت شرایط خاصی، روغن می تواند در نتیجه یک یا چند مشکل، راه خود را به داخل خنک کننده، و خنک کننده به داخل روغن پیدا کند.

هنگامی که روغن وارد سیستم خنک کننده موتور می شود، مسیرهای خنک کننده مختلف، از جمله آنهایی که در داخل رادیاتور خودرو یافت می شود را متوقف می کند. این می تواند باعث شود که راندمان خنک کننده موتور به زیر نرخ ایده آل برسد.

برعکس، زمانی که مایع خنک‌کننده وارد سیستم روان‌کاری موتور می‌شود، ویسکوزیته روغن به طور موثر کاهش می‌یابد و در نتیجه تعدادی از اجزای حیاتی را در برابر سایش سریع آسیب‌پذیر می‌کند.

علل احتمالی روغن در خنک کننده

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است روغن در مخزن مایع خنک کننده خودرو ظاهر شود. هیچ یک از این شرایط ایده آل نیستند و نیاز به مداخله به موقع برای جلوگیری از آسیب های ناخواسته موتور دارند.

درک علل احتمالی پشت این آلودگی می تواند در هنگام تلاش برای بازگرداندن خودرو به سرویس به روشی سریع مفید باشد. در زیر چندین مورد از بارزترین دلایل ورود روغن به سیستم خنک کننده موتور آورده شده است.

شماره 1 – واشر سر نشتی

علائم سوختن واشر سر سیلندر دلایل سوختن واشر سر سیلندر علائم نیم سوز شدن واشر سر سیلندر عیوب واشر سر سیلندر هزینه تعمیر واشر سر سیلندر علائم سوختن واشر سر سیلندر سمند نحوه تعویض واشر سر سیلندر پیکان انواع واشر سرسیلندر وظیفه واشر چیست دلایل کم کردن آب رادیاتور ماشین دلایل جوش آوردن 206 دلایل جوش اوردن خودرو جوش آوردن خودرو دلیل جوش آوردن ماشین

شایع ترین علت آلودگی روغن در مخزن مایع خنک کننده خودرو، دمیده شدن واشر سر است. واشر سر موتور هر سر سیلندر مربوطه را از خود بلوک موتور آب بندی می کند.

این عمل آب بندی همچنین از مخلوط شدن روغن، خنک کننده و گازهای تراکمی جلوگیری می کند.

شماره 2 – سرسیلندر/بلوک ترک خورده

 علت وجود روغن در دریچه گاز  علت کف کردن روغن موتور  علت کف کردن آب رادیاتور  علت حباب زدن رادیاتور پژو 206  علت حباب زدن رادیاتور خودرو  علت حباب زدن رادیاتور دنا  کف کردن رادیاتور سمند  کف کردن رادیاتور پژو 206  علت کم کردن آب رادیاتور  علائم سوختن واشر سر سیلندر

در موارد نادر، اجزای واقعی مهر و موم شده توسط واشر سر نیز ممکن است ترک خورده یا در معرض خطر دیگری قرار گیرند، در نتیجه اجازه می دهند خنک کننده و روغن آزادانه مخلوط شوند.

خرابی‌های ساختاری از این نوع می‌تواند هم برای بلوک موتور و هم برای سر سیلندر اتفاق بیفتد که اغلب نیاز به تعویض کامل دارد.

شماره 3 – حرارت در معرض خطر

 علت وجود روغن در دریچه گاز  علت کف کردن روغن موتور  علت کف کردن آب رادیاتور  علت حباب زدن رادیاتور پژو 206  علت حباب زدن رادیاتور خودرو  علت حباب زدن رادیاتور دنا  کف کردن رادیاتور سمند  کف کردن رادیاتور پژو 206  علت کم کردن آب رادیاتور  علائم سوختن واشر سر سیلندر

مبدل یا کولر روغنوسایل نقلیه امروزی اغلب دارای تعدادی مبدل حرارتی ساخته شده هستند که قصد دارند روغن روانکار را تا سطوح قابل قبول خنک کنند. برخی از خودروها دارای خنک کننده روغن هستند، در حالی که بسیاری از آنها از خنک کننده روغن گیربکس نیز استفاده می کنند.

نشت داخلی در هر یک از این اجزا می تواند باعث مخلوط شدن روغن با مایع خنک کننده خودرو شود.

شماره 4 – روغن به طور تصادفی در مخزن خنک کننده پر شده است

اگرچه ممکن است این سناریو تا حدی دور از ذهن به نظر برسد، اما مایعات توسط افراد خوش‌نیت خیلی بیشتر از چیزی که تصور می‌شود به ظرف اشتباهی هدایت می‌شوند. با این حال، اقدامات اصلاحی باید انجام شود.

اگر در مخزن خنک کننده خود روغن پیدا کردید چه باید کرد؟

ابتدا باید علت اصلی آلودگی روغن موتور برطرف شود. این البته مستلزم تشخیص موضوع مورد بحث است.

این کار اغلب با استفاده از تستر فشار سیستم خنک کننده در حین بررسی نشتی انجام می شود. اگر فشارها در طول چنین آزمایشی کاهش یابد، اما هیچ نشتی خارجی یافت نشد، احتمال خرابی مربوط به واشر کاملاً محتمل است.

پس از تعیین محل نشتی متخلف، باید تعمیرات مناسب انجام شود و سیستم خنک کننده باید از روغن باقیمانده شسته شود. بسیاری از فلاش های سیستم خنک کننده تجاری موجود برای این منظور ارائه می شوند، اگرچه برخی از مصرف کنندگان به جای آن از جایگزین هایی مانند صابون ظرفشویی استفاده می کنند.

علاوه بر این، در صورت امکان، توصیه می شود قبل از تمیز کردن با دست، مخزن مایع خنک کننده خودرو را بردارید.

هزینه برای تعمیرهزینه های مربوط به تعمیر سیستم خنک کننده آلوده به روغن می تواند تا حد قابل توجهی متفاوت باشد. این از اختلاف گسترده در قطعات و کار بین رایج ترین تعمیرات مورد نیاز برای رسیدگی به چنین مسائلی ناشی می شود.

اگر در مخزن خنک کننده روغن وجود داشته باشد می توانید رانندگی کنید؟

مخزن خنک کننده دارای روغن است

ظاهر روغن در مخزن سرریز مایع خنک کننده موتور را نباید به سادگی گرفت. ادامه کار با یک وسیله نقلیه در این حالت می تواند منجر به تعدادی از مشکلات عملیاتی شود که مهمترین آنها شامل گرمای بیش از حد است.

گاهی اوقات، تهدید گرمای بیش از حد، و آسیبی که می‌تواند در اثر گرمای بیش از حد ایجاد شود، می‌تواند بسیار نگران‌کننده‌تر از خود آلودگی نفتی باشد.

هنگامی که یک موتور بیش از حد گرم می شود، مستعد تعدادی از مشکلات مکانیکی جدی می شود. از میان این مسائل، تعداد کمی به اندازه چشم‌انداز واشر سر دمیده، ترک‌خوردگی سر سیلندر یا بلوک موتور به‌شدت برجسته یا نگران‌کننده هستند. خرابی از این نوع می تواند به راحتی موتور را از کار بیاندازد و اغلب نیاز به تعمیرات اساسی پرهزینه دارد.

اگر روغن وارد خنک کننده شما شود چه اتفاقی می افتد؟

در هر صورت، علت اصلی آلودگی متقاطع روغن/ خنک کننده باید در اسرع وقت تشخیص داده شود و برطرف شود. انجام این کار از بروز آسیب های اضافی جلوگیری می کند، که بسیاری از آن ها می تواند بسیار پرهزینه باشد.

اگر خودتان برای انجام چنین تعمیراتی احساس راحتی نمی کنید، باید در اولین فرصت موجود با یک مرکز خدمات مورد اعتماد وقت بگیرید.

منبع:acampart.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.