دلایل خروج حباب از منبع رادیاتور آب خودرو چیست ؟
نکات فنی خودرو
1- چگونگی هواگیری رادیاتور 206:
فهرست مطالب
به منظور هواگیری رادیاتور 206 و سیستم گردش آب این خودرو باید ابتدا دریچهی محفظهی آب یا همان خروجی قمقمهی این خودرو را گشود و پیچ پلاستیکی و پیچ هواگیری بخاری را باز کرد. سپس باید درون قمقمه، آب یا مایع مختص به رادیاتور ریخت و این عمل را تا زمانی انجام داد که جریان آب خارج شده از مجرای پیچ هواگیری بخاری ثابت و یکنواخت شود. همچنین این آب باید عاری از هر نوع حباب یا غیر یکنواخت بودن جریان باشد. در صورت مساعد بودن شرایط باید پیچ پلاستیکی هواگیری بخاری به شکل کاملا دقیقی بسته شود.
البته کار در اینجا به پایان نمیرسد. در ادامه باید قمقمه را تا حد بیشینهی آن از آب یا مایع مختص به رادیاتور پر کرد و دریچهی آن را بست. سپس باید موتور خودرو را روشن کرد و شرایط را ثابت نگه داشت تا دمای آب یا مایع موجود در قمقمه به 28 درجهی سانتیگراد برسد و ترموستات باز گردد. در این حالت آب به شکل یکنواخت درون سیستم خنک کنندهی خودرو و در مجراهای رادیاتور آن جریان مییابد. به منظور سریعتر شدن جریان آب و گردش یافتن هر چه بیشتر آن در سیستم خنک کنندهی خودرو بهتر است چندین بار پدال گاز را با دور موتور بالا (به عنوان مثال 6000 دور در دقیقه) فشرد. این کار موجب فعالتر شدن پمپ آب یا همان واتر پمپ میشود و گردش آب درون مجراهای رادیاتور افزایش مییابد.
پس از انجام مراحل یاد شده و فعال و غیر فعال شدن فن خودرو با دور آرام، باید پیچ هواگیری بخاری را اندکی باز نمود. البته باید دقت کرد که این کار بدون گشودن دریچهی محفظهی آب یا همان قمقمه انجام شود. همچنین باید دقت داشت که در این مرحله آب جریان یافته درون رادیاتور کاملا داغ است. بنابراین نباید بدون به دست داشتن دستکش یا سایر پوششهای محافظ اقدام به باز کردن پیچ مذکور نمود.
پس از انجام این کار اگر هوایی در سیستم گردش آب خودرو وجود داشته باشد با فشار از آن خارج میگردد. تا زمانی که جریان خروج و پاشیده شدن آب ثابت و یکنواخت گردد فرایند خروج هوا ادامه مییابد. پس از آن میتوان پیچ هواگیری را بست و از مسدود بودن دریچههای باز مانده اطمینان حاصل کرد. پس از انجام این کار باید خودرو را خاموش کرد تا موتور آن سرد شود. در این مرحله باید آب درون محفظه یا همان قمقمه را سنجید تا در صورت وجود هوا مراحل فوق دوباره تکرار شود. در اغلب اوقات و در صورت عدم وجود مشکل یا نشتی در سیستم خنک کنندهی خودرو بیش از یک یا دو بار نیازی به انجام این کار نخواهد بود.
در این میان میتوان برای هواگیری رادیاتور 206 از پیچ هواگیری سیلندر خودرو هم استفاده کرد. اما این پیچ فلزی در مکان نسبتا نامناسبی قرار گرفته و در صورت باز کردن آن ممکن است آب داغ به صورت شما یا به سیلندر خودرو آسیب برساند. بنابراین بهتر است این کار را توسط باز کردن پیچ هواگیری بخاری به انجام رساند.
محل قرار گرفتن پیچ های هواگیری در ویدیوی بالا مشخص شده است.
میخوایم خیلی مختصر و چکیده بگیم چه عواملی باعث خروج هوا یا حباب از منبع انبساط و رادیاتور میشه:
دنلود علت خروج هوا از منبع آب
مورد اول:
سوختن واشر سرسیلندر که کمپرس سیلندر از محل سوختگی وارد مدار آب میشه و مشکلاتی مثل ایجاد حباب هوا و پس زدن آب در رادیاتور و منبع انبساط؛خروج آب از اگزوز؛استارت بد؛بد کار کردن موتور مخصوصا اول روشن شدن یا روشن نشدن کلی خودرو؛وجود آب در سیلندر و زنگ زدگی سرشمع رو داریم
دومین مورد:
ترک برداشتن بلوک سیلندر یا سرسیلندر که ممکنه از تنه یا کف اتفاق بیوفته که در این صورت غالبا منجرب به این میشه که سرسیلندر یا سیلندر تعویض بشه و ارزش تعمیر و صرف هزبنه رو ندار.
سومین مورد هم میتونیم به خودروهای دارای سیستم گاز اشاره کنیم که به دلیل خرابی واشر و اورینگ های این قطعه یا ترک و خوردگی مجموعه باعث ترکیب گاز با آب میشه.
مورد چهارم هم عدم هواگیری درست یا هوا کشیدن سیستم هستش.
2-نکات فنی خودرو
عزیزان معمولا خودروهائی که در اختیار دارید انژکتوری هستند و دارای کامپیوتر و بعضا به خاطر ایراد جزئی چراغ چک خودرو روشن می شود و مجبورید پیش مکانیک ببرید و با وصل یکدستگاه چکاب کامپیوتر از طریق برنامه موجود نوع وسیله را انتخاب و برنامه کامپیوتر ماشین شما را ریسیت میکند و به برنامه پیش فرض کامپیوتر باز میگردد و چراغ چک خودرو شما خاموش میشود و این کار شاید پنج دقیقه هم نمیشود ولی حداقل ۲۰ هزار تومان یا بیشتر دستمزد میگیرند و با روشی که میخوام توضیح بدم خودتان به راحتی میتونید این کار را انجام بدید و از هزینه های واهی کاسته بشه…
1-شیشه ماشین را ترجیحا سمت راننده را پایین بیاورید
(به دلیل اینکه خودرو درحال ریسیت احتمال اینکه کلیه دربها قفل شود هست وقتی شیشه پایین باشه میتونید دسترسی به داخل خودروداشته باشید)
2-خودرو را خاموش و سوئیچ را بازکنید…
3-با یک آچار بست منفی یا مثبت باطری را برداشته و بعد از ده ثانیه مجدد سر جای خود گذاشته و پیچ باطری را محکم ببندید…
4-پس از دو یا سه دقیقه صبر کنید کاملا برنامه کامپیوتر ماشین شما ریسیت میگردد…
بدون اینکه سوئیچ را ببندید ماشین را روشن کنید و در این موقع میبینید چراغ چک ماشین شما خاموش میشود و این عمل در بد کار کردن موتور خودرو، و همچنین روی گاز نرفتن خودروهای دوگانه سوز و….توصیه میشود ودقیقا شما کاری را که انجام دادید مثل آن است که دستگاه چکاب به کامپیوتر خودرو خودتان وصل کردید.
تجربه چندین ساله هست که توسط یک مهندس کامپیوتر ماشین توصیه گردیده است.
3-مواظب باشید کاتالیزور ماشینتون رو خالی نکنند
خاک کاتالیزور از فلز های ارزنده ای مثل پلاتنیوم، پلاتین، و ایردیوم و… می باشد و برای صنایع مختلفی کاربرد دارد، به همین دلیل با بازیافت خاک کاتالیزور اگزوز، ضایعات آن قابل استفاده مجدد هستند و به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنایع مختلف بکار میروند، گفتنی است درصد بازیابی خاک کاتالیست ماشین میتواند بین ۸۵ الی ۹۵ درصد باشد و از طرفی بسته به کیفیت قطعه میزان فلزات گرانبهای استفاده شده در آن متغییر است، لذا باید گفت ارزش خاک کاتالیزور و همچنین قیمت ضایعات کاتالیزور خودرو بصورت مستقیم به کیفیت و میزان فلزات گران بهای استفاده شده در آن بستگی دارد.
4-نکته کاربردی برای تشخیص بلبرینگ خراب چرخ جلو
دانلود تشخیص خرابی بلبرینگ
5-نکته بسیار مهم در وکالتنامه تعویض پلاک
کارستان