رونمایی از نسل جدید نیسان قشقایی ۲۰۲۱ +تصاویر

0

با توجه به فروش بیش از سه میلیون دستگاهی نیسان قشقایی تنها در اروپا، به جرات باید گفت که این کراس اوور محصولی بسیار مهم برای این خودروساز ژاپنی محسوب می شود. با توجه به اینکه نیسان در روزهای سختی به سر می برد، این شرکت به عرضه و معرفی نسل سوم قشقایی سعی دارد خط تولید خود را به روزهای خوب بازگرداند. در این راستا، روز گذشته نیسان رسما نسل جدید قشقایی ۲۰۲۱ را با تغییرات عمده ظاهری، کابین و حتی فنی رونمایی کرد.

طراحی ظاهری نیسان قشقایی ۲۰۲۱

نیسان قشقایی جدید که در برخی از بازارهای جهانی با نام روگ اسپرت هم شناخته می شود، دارای طراحی تهاجمی تر به نسبت نسل پیشین بوده و دارای همان سبک چراغ های جلوی با دیزاین بومرنگ مانندی بوده که بیشتر محصولات جدید این شرکت نیز مشاهده شده است. خطوط و زوایای تیز بدنه نسبت به نسخه پیشین بیشتر شده و طول کلی بدنه نیز ۳۵ میلی متر نسبت به نسل پیشین رشد داشته است. قشقایی جدید همچنین ۳۲ میلی متر عرض و ۲۵ میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. در کنار افزایش ابعاد کلی، فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۲۰ میلی متر نسبت به نسخه پیشین بیشتر شده است.

روغن مناسب نیسان قشقایی مشخصات نیسان قشقایی مشخصات نیسان قشقایی جدید قیمت نیسان قشقایی Nissan Qashqai مجله خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو سایت تخصصی خودرو محصولات جدید نیسان

در کنار این افزایش ابعاد، نیسان به صورت آپشنال رینگ های ۲۰ اینچی با دیزاین جدید را برای قشقایی نصب می کند. همچنین چراغ های LED ماتریکس هم به صورت آپشنال برای قشقایی جدید نصب می شوند که شدت پرتاب نور را با توجه به شرایط جاده و ترافیک پیش رو به صورت خودکار تنظیم می کند. برای بدنه این خودرو ۱۱ رنگ مختلف قابل سفارش بوده که در کنار آن پنج ترکیب دو رنگ نیز برای شخصی سازی و افزایش جذابیت ظاهری قشقایی جدید قابل سفارش هستند.

 

طراحی کابین نیسان قشقایی ۲۰۲۱

افزایش فاصله بین دو محور موجب افزایش فضای پا سرنشینان ردیف دوم به میزان ۲۸ میلی متر شده است. همچنین اکنون فاصله بیشتری میان راننده و سرنشین جلو وجود دارد و فضای سرن تمام سرنشینان نیز ۱۵ میلی متری افزایش داشته است. نیسان قشقایی جدید نسبت به نسخه پیشین خود کاربردی تر هم شده و ۵۰ لیتر فضای بار بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد. این مقدار فضای بار بیشتر به لطف پایین آوردن ارتفاع کفی صندوق و باز طراحی تعلیق عقب حاصل شده است.

روغن مناسب نیسان قشقایی مشخصات نیسان قشقایی مشخصات نیسان قشقایی جدید قیمت نیسان قشقایی Nissan Qashqai مجله خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو سایت تخصصی خودرو محصولات جدید نیسان

علاوه بر افزایش فضای کابین، کیفیت مواد اولیه در تولید کابین نیز به مراتب بهتر از قبل بوده و شاهد استفاده از مواد اولیه نرم بیشتر، شیفتر دنده زیبا و ماساژور برای صندلی های جلو هستیم. همچنین تکنولوژی به کار رفته درون کابین هم ارتقا چشمگیری داشته و یک نمایشگر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده و یک نمایشگر ۹ اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی در میان داشبورد نصب شده که از اندروید اتو و اپل کار پلی پشتیبانی می کند.

روغن مناسب نیسان قشقایی مشخصات نیسان قشقایی مشخصات نیسان قشقایی جدید قیمت نیسان قشقایی Nissan Qashqai مجله خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو سایت تخصصی خودرو محصولات جدید نیسان

با پرداخت مبلغ اضافی می توان قشقایی جدید را به هد آپل دیسپلی ۱۰.۹ اینچی که بزرگترین سایز در این سگمنت بوده مجهز کرد. همچنین برای راحتی بیشتر سرنشین ها، پورت USB در ردیف جلو و عقب این خودرو تعبیه شده است. در خصوص سیستم های ایمنی نیز نیسان پکیج کمکی راننده ProPilot را با کیسه ایمنی هوا بین صندلی های جلو برای قشقایی جدید تدارک دیده است.

 

مشخصات فنی نیسان قشقایی ۲۰۲۱

نیسان هیچ پیشرانه دیزلی را برای نسل جدید قشقایی عرضه نکرده؛ به جای آن قشقایی جدید به یک پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوشارژ با سیستم هیبریدی ملایم مجهز شده که قادر به تولید ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور است. همچنین نسخه قدرتمندتر همین پیشرانه هم با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور برای قشقایی قابل سفارش است. در هر دو مدل پیشرانه، نیروی تولیدی توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود.

در صورت انتخاب گیربکس اتوماتیک CVT، می توان قشقایی را به صورت جلو محرک یا تمام چرخ محرک سفارش داد. نسخه اتوماتیک قشقایی تنها با پیشرانه قدرتمندر ۱۵۶ اسب بخاری قابل سفارش بوده و بیشینه گشتاور تولیدی در این مدل با ۱۰ نیوتن متر افزایش به ۲۷۰ نیوتن متر رسیده است.

برای افرادی که دنبال نسخه الکتریکی سازی شده با عمق بیشتری هستند، نیسان قشقایی را به صورت e-Power هم عرضه می کند که پیشتر این سیستم را روی نیسان نوت مشاهده کرده بودیم. این سیستم از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ هیبریدی بهره می برد که قادر به تولید ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه بنزینی صرفا نقش ژنراتور برای تامین انرژی الکتریکی موتورهای برقی این خودرو را دارد. درست همانند نیسان لیف الکتریکی، قشقایی e-Power هم امکان رانندگی به صورت تک پداله را دارد. ولی نکته منفی این مدل قشقایی عدم امکان سفارش آن با سیستم تمام چرخ محرک است.

روغن مناسب نیسان قشقایی مشخصات نیسان قشقایی مشخصات نیسان قشقایی جدید قیمت نیسان قشقایی Nissan Qashqai مجله خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو سایت تخصصی خودرو محصولات جدید نیسان

پلتفرم CMF-C قشقایی به مهندسین نیسان این اجازه را داده که ضمن هیبریدی کردن پیشرانه، تا حد ممکن از اضافه وزن قشقایی جدید نسبت به نسخه پیشین بکاهند. به عنوان مثال درب فضای بار ۲.۶ کیلوگرم سبکتر از نمونه پیشین بوده که به لطف استفاده از مواد کامپوزیتی حاصل شده است. تمامی درها، گلگیرهای جلو و کاپوت از آلومینیوم ساخته شده اند که ۲۱ کیلوگرم وزن قشقایی را کاهش داده اند. سایر اقدامات صورت گرفته باید اظهار کرد که بدنه نیسان قشقایی جدید ۶۰ کیلوگرم سبک تر و ۴۱ درصد سخت تر از نسخه پیشین است.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق عقب نسخه پایه نیسان قشقایی، از نوع پیچشی است؛ ولی در صورت سفارش رینگ های ۲۰ اینچی و نسخه تمام چرخ محرک، سیستم تعلیق این خودرو از نوع چند اتصالی می شود. تعلیق مک فرسون برای هر دو اکسل لحاظ شده و سیستم فرمان برقی ارتقا یافته موجب بهبود عملکرد و پایداری قشقایی جدید در مانورها و پیچ های تند شده است.

نیسان قصد دارد که از سال جاری میلادی فروش قشقایی جدید را در اروپا آغاز کند که جزییات بیشتر در خصوص قیمت با نزدیک شدن به زمان عرضه منتشر خواهد شد.

منبع:خودرونویس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.