علت صدای تقه سمند سورن از چیست ؟

0

خودرو سورن دارم و مدتی است در زمان ترمزگیری صدای تقه از آن به‌گوش می‌رسد. گاهی نیز در سربالایی‌ها این صدا شنیده می‌شود. و همچنین موقع حرکت کردن به جلو و عقب و برداشتن پا از روی پدال این صدای تقه زن به گوش می رسد، مشکل چیست؟

آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو تعویض فن سمند ایرادات فن سمند آموزش مکانیک خودرو تعمیرات تخصصی سمند EF7

معمولا اگر دسته‌موتور (به‌خصوص دسته‌موتور سمت راست) خراب شده باشد، این ضعف در خودرو نمایان می‌شود.

باتوجه به‌آن‌چه شما گفتید و این‌که تنها در زمان ترمزگیری (شتاب منفی) و حرکت درسربالایی که نیاز به‌گشتاور زیاد است، این صدا تولید می‌شود، می‌توان گفت این موضوع از خرابی دسته‌موتور حکایت می‌کند. معمولا اگر دسته‌موتور (به‌خصوص دسته‌موتور سمت راست) خراب شده باشد، این ضعف در خودرو نمایان می‌شود.

لازم به‌ذکر است یکی از قطعات پراستهلاک در خودرو دسته‌موتور بوده که خرابی آن ارتباط مستقیمی با شیوه رانندگی دارد. همچنین باید گفت دسته‌موتور در خودروهای ایرانی باید هر 6 ماه یک‌بار بررسی شود.

آموزش تعویض دسته موتور پراید انواع دسته موتور اجرت تعویض دسته موتور پایین پراید چندتا دسته موتور داره تعویض دسته موتور بالا پژو پارس تعویض دسته موتور بالا سمند تعویض دسته موتور گرد پژو ۲۰۶ خرابی دسته موتور دسته موتور چیست علائم پارگی دسته موتور قیمت دسته موتور سمند آموزش مکانیک خودرو

زیرا با وجود رانندگی‌های غیراصولی و استفاده از دنده‌ معکوس، دسته‌موتور در کمترین زمان ممکن معیوب شده و نیاز به‌تعویض دارد. بر این اساس باید به‌رانندگی استاندارد توجه بیشتری داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.