معرفی شورولت کلرادو ZR2 بایسون 2024

0

نزدیک به یک سال پس از معرفی نسخه­‌های مختلف از شورولت کلرادو، اکنون نوبت به خشن­‌ترین عضو یعنی ZR2 بایسون (ZR2 Bison) رسیده است، تا با مدل 2024 معرفی شود.

زوایای شکست و خروج این خودرو نیز به ترتیب 26.9 و 26 درجه اعلام شده است، که بهتر از نسخه استاندارد ZR2 به نظر می­‌رسد.
با اضافه شدن مجموعه قطعات بایسون، لوازم جانبی AEV، سیستم تعلیق تقویت شده با کمک‌­فنرهای مولتی‌ماتیک در محور جلو و قفل دیفرانسیل جلو و عقب به مجموعه توانمند ZR2، یک وانت بسیار قدرتمند پدید آمده است.

مجموعه لوازم AEV شامل وینچ روی سپر جلو، سپر عقب و هلالی گلگیرهای متفاوت، رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای 35 اینچ و تایر زاپاس در محفظه بار، خواهد بود. پنج صفحه فولادی در زیر بدنه نصب شده است تا از رادیاتور، فرمان، انتقال قدرت، محفظه سوخت و دیفرانسیل حفاظت کند.

علاوه بر لوگوی AEV روی بدنه، این نشان را می‌­توان روی پشت­ سری صندلی‌ها و کفپوش‌های چهارفصل نیز مشاهده کرد. برخی امکانات رفاهی همچون سانروف نیز برای این مدل قابل سفارش خواهد بود.

شورولت کلرادو ZR2 بایسون به پیشرانه 4 سیلندر 2.7 لیتری توربوشارژ با 310 اسب­‌بخار قدرت و 583 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده، که از تمام اعضای خانواده کلرادو بیشتر است. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و جعبه انتقال دو سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

شورولت کلرادو ZR2 بایسون در ارتفاع 31 سانتی‌متری از سطح زمین ایستاده یعنی تقریبا 4 سانتی‌متر بلندتر از تریم ZR2، هرچند که زاویه حمله با 0.4 کاهش به 38.2 درجه رسیده است. زوایای شکست و خروج این خودرو نیز به ترتیب 26.9 و 26 درجه اعلام شده است، که بهتر از ZR2 به نظر می­‌رسد.

به لطف تجهیزات اضفه، وزن خالص شورولت کلرادو ZR2 بایسون به 2390 کیلوگرم رسیده، که نسبت به کلرادو ZR2 استاندارد 143 کیلوگرم سنگین‌تر است. همچنین وزن مجاز بار و یدک­‌کشی نسبت به ZR2 کاهش یافته و برای بایسون به 476 کیلوگرم و 2.5 تن رسیده است، درحالی‌که این ارقام در نسخه استاندارد به ترتیب 580 کیلوگرم و 2.72 تن اعلام شده است.

قیمت شورولت کلرادو ZR2 بایسون هنوز اعلام نشده است، ولی می­‌توان انتظار داشت که این عدد از رقم پایه 48,295 دلار برای تریم ZR2، به مراتب بالاتر باشد. این خودرو از اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد.

ترجمه:باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.