معرفی سدان برقی Aehra

0

شرکت ایتالیایی Aehra، یک استارتاپ مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی است، که بر خودروهای الکتریکی سطح بالا تمرکز کرده. این شرکت اکنون طراحی خارجی دومین مدلش را رونمایی کرده است.

طراحی سدان برقی Aehra

طراحی این سدان به صورت کانسپت در نمایشگاه خودرو Milano Monza رونمایی شد. سدان Aehra براساس همان پلتفرمی‌ شکل گرفته، که در کانسپت شاسی‌بلند Aehra به کار رفته است و سال گذشته رونمایی شد. در واقع هر دو مدل به دنبال یکدیگر طراحی شده‌اند. علاوه‌براین این سدان با زبان طراحی و صفحات مشابه مدل شاسی‌بلند ساخته شده است.

موارد برجسته در طراحی سدان، شامل نمای جانبی ساده، دستگیره‌های قابل مشاهده، نمای تهاجمی جلو، چراغ‌های جلو صاف و باریک، المان‌های آیرودینامیکی و خنک‌کننده سپر جلو و … دیده می‌شود. علاوه‌برآن، درهای جلو و عقب به سمت بالا باز می‌شوند و از دوربین جانبی به جای آینه استفاده شده است.

فضای داخلی خودرو ارائه نشده است؛ اما انتظار می‌رود که ویژگی‌های مشترکی با کابین مدل شاسی‌بلند داشته باشد. این شاسی‌بلند یک صفحه نمایش بزرگ به اندازه شیشه جلو ماشین دارد.

مشخصات فنی سدان برقی Aehra

اطلاعات زیادی از پیشرانه کانسپت منتشر نشده است؛ اما Aehra می‌گوید که باتری سفارشی آن با کمک Miba Battery Systems توسعه یافته که برد ۸۰۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد.

طبق گزارشی از Autocar که قبلا منتشر شد، این سدان از همان موتور ۸۰۰ اسب‌بخاری و سیستم AWD موجود در مدل شاسی‌بلند بهره‌مند شده که باتری ۱۲۰ کیلوواتی نیز دارد. همچنین طبق اخبار موجود، سدان Aehra از مواد کامپوزیتی فوق پیشرفته، سبک و پایدار ساخته شده است که معمولا در هایپرکارها دیده می‌شود.

برنامه تولید سدان برقی Aehra

شرکت Aehra اعلام کرده که دو محصول سدان و شاسی‌بلندش تا سال ۲۰۲۶ به مشتریان آمریکای شمالی و اروپایی تحویل داده می‌شود. این خودروهای الکتریکی لوکس، پس از تحویل به مشتریان، در چین و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که این سدان قیمتی برابر ۱۷۰ هزار دلار داشته باشد، که رقیبی برای پورشه تایکان محسوب می‌شود.

فیلیپو پرینی، مدیر طراحی Aehra است، که قبلا برای لامبورگینی کار می‌کرد‌. وی در طراحی مدل‌هایی مانند اونتادور، مورسیه‌لاگو، هوراکان، سنتناریو و اوروس، نقش داشته است. وی گفته که نسخه تولیدی این سدان تقریبا شبیه به همین کانسپت خواهد بود./باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.