معرفی مرسدس بنز E کلاس استیت مدل 2024

0

مرسدس بنز اقدام به معرفی نسخه استیت مرسدس بنز E کلاس 2024 کرد. ای کلاس استیشن واگن از سوپراسکرین، چندین پیشرانه و امکانات دیگر بهره می‌برد.
شاسی بلندها امروزه عملاً در بازار خودرو جهان غالب شده‌اند و خودروسازان با تولید شاسی بلندهایی با کاربری‌های متفاوت، موفق شده‌اند انواع رانندگان را به سمت خود جذب کنند. در چنین شرایطی، برای کلاس‌های دیگری مثل استیشن واگن دشوار می‌شود که سهم پیشین خود از بازار را حفظ کنند ولی در این بین معرفی یک استیشن واگن با طراحی، مشخصات و امکانات جذاب باید جای توجه داشته باشد. درحالی که شنیده‌ها از حذف استیشن‌ها از مجموعه محصولات مرسدس بنز تا سال ۲۰۳۰ حکایت دارند، این خودروساز آلمانی به‌تازگی از مدل ۲۰۲۴ مرسدس بنز E کلاس استیت رونمایی کرده است.

طراحی و ابعاد E کلاس استیت کد S214

همان‌طور که انتظار می‌رود، مرسدس بنز ای کلاس استیت دنباله‌روی طراحی سدان ای کلاس کد W214 است که اخیراً به نمایش گذاشته شد. البته طراحی این استیشن واگن وقتی پای مقایسه با نمونه مشابه‌ای مثل بی ام و سری 5 تورینگ پیش رو در میان باشد، فاصله بیشتری با طراحی مرسوم دارد. بدنه ظرافت بیشتری پیدا کرده و همچنین ضریب درگ از 0.27 به 0.26 رسیده است. در کنار این‌ها رینگ‌های 17 اینچی برای نسخه پایه انتخاب شده، اما حتی امکان سفارش رینگ‌های بزرگ‌تر 21 اینچی وجود دارد.

E کلاس استیت، بزرگ‌ترین استیشن واگن مرسدس بنز، حالا با نسخه جدید S214 جادارتر از قبل شده است. فاصله بین دو محور این استیشن واگن با افزایشی 22 میلی‌متری به 2961 میلی‌متر رسیده و به لطف این افزایش فاصله، فضای پای بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌شود. عرض خودرو هم 28 میلی‌متر به 1880 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است تا سرنشینان فضای بیشتری برای دست‌های خود داشته باشند. طول با افزایش 4 میلی‌متری حالا به 4949 میلی‌متر می‌رسد و ارتفاع با افزایش 1 میلی‌متری حالا 1469 میلی‌متر است.

مرسدس بنز E کلاس استیت مدل 2024 دیگر با آپشن ردیف سوم ارائه نمی‌شود، اما همچنان 615 لیتری فضای بار در حالت عادی و 1830 لیتر فضای بار در صورت تا کردن صندلی‌ها را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. البته نسخه پلاگین هیبرید با فضای 460 لیتری در حالت عادی و فضای 1785 لیتری هنگام تا کردن صندلی‌ها بیشتر مناسب خانواده‌هایی با جمعیت کمتر است. برای دسترسی به قسمت بار هم درب عقب با کنترل برقی به‌صورت استاندارد در نظر گرفته شده است.

امکانات و تجهیزات فضای داخلی ای کلاس استیت

فضای داخلی مرسدس بنز کلاس E جدید با نسخه سدان آن که مدتی پیش معرفی شد، تفاوتی ندارد. در نتیجه، در کابین آن نمایشگر سوپراسکرین اختصاصی مرسدس بنز برای سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX خودنمایی می‌کند. سوپراسکرین در واقع یک نمایشگر یکپارچه عریض متشکل از سه نمایشگر است که از گوشه تا گوشه دیگر داشبورد را احاطه می‌کند. دوربین سلفی، پشتیبانی از تیک تاک، بازی Angry Birds و قابلیت برقراری تماس ویدیویی از طریق برنامه زوم بعضی از ویژگی‌های این نمایشگرند.

از جمله فناوری‌های استاندارد دیگری که همراه با این استیشن واگن هستند، باید کلید دیجیتال برای کاربران اپل و اندروید و سیستم پارک خودکار را ذکر کرد. البته برای استفاده از سیستم پارک خودکار، راننده حتماً باید داخل خودرو حضور داشته باشد؛ مگر اینکه از آپشن پارک از راه دور از طریق گوشی همراه یا پارک خودکار با قابلیت حفظ حرکات استفاده کند.

مشخصات فنی مرسدس بنز E کلاس استیت مدل 2024

مرسدس بنز ای کلاس استیت مدل جدید ابتدا در نسخه‌های E220d و E200 و مدتی بعد در نسخه E300e پلاگین هیبرید در اروپا به عرضه می‌رسد. E200 مجهز به یک پیشرانه بنزین‌سوز 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با فناوری هیبرید خفیف 48 ولتی است که قابلیت تولید قدرت 204 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر را دارد. موتور الکتریکی این نسخه 23 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور اضافی تولید می‌کند. این نسخه با چنین پیشرانه‌ای می‌تواند ظرف 7.8 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و ضمناً حداکثر سرعت آن به 231 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نسخه E220d با بهره‌گیری از یک پیشرانه دیزل 2 لیتری به‌همراه همان سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی، 197 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر را به راننده تحویل می‌دهد. شتاب‌گیری این نسخه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 7.9 ثانیه زمان می‌برد و حداکثر سرعت آن 230 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته بنا به گفته مرسدس بنز، یک نسخه با پیشرانه دیزل 6 سیلندر قدرتمندتر در آینده برای ای کلاس استیت مدل 2024 روانه بازار می‌شود. همچنین همه نسخه‌ها برای انتقال قدرت خود به یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته به‌روزرسانی شده متکی‌اند.

نهایتاً E300e پلاگین هیبرید از یک پیشرانه بنزین‌سوز 2 لیتری به‌علاوه یک موتور الکتریکی برای تولید قدرت بیشتر بهره می‌برد. موتور بنزین‌سوز مذکور توان تولید قدرت 204 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر را دارد و موتور الکتریکی در کنار آن، 129 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور خروجی می‌دهد. مجموع خروجی این پیشرانه پلاگین هیبرید 312 اسب بخار خواهد بود که امکان شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف 6.5 ثانیه را برای خودرو فراهم می‌کند. در همین حال، حداکثر سرعت این نسخه 227 کیلومتر بر ساعت است که کمتر از دو نسخه دیگر بر شمرده می‌شود.

مرسدس بنز E کلاس استیت 2024 نسخه E300e پلاگین هیبرید انرژی موتور الکتریکی خود را از یک باتری 25.4 کیلووات ساعتی تامین می‌کند. با استفاده از این باتری، این نسخه قادر است با یک بار شارژ در حالت الکتریکی مسافت بیش از 100 کیلومتر را طی کند. این شعاع حرکتی می‌تواند نیاز بسیاری از رانندگان را برای رفت و آمدهای خود برآورده کند. در آخر، این استیشن واگن مرسدس بنز با سیستم تعلیق بادی استاندارد برای ناحیه عقب به‌علاوه آپشن سیستم تعلیق Airmatic دو محوره، راحتی سواری خودرو را تضمین می‌کند.
مرسدس بنز علاوه بر پیشرانه دیزل 6 سیلندر، از عرضه یک پیشرانه دیزل پلاگین هیبرید و چند نسخه AMG برای E کلاس استیت مدل 2024 در آینده خبر داده است. حتی تصاویر لو رفته نشان می‌دهند که یک نسخه All-Terrain از این استیشن واگن مرسدس بنز با توانایی‌های آفرود هم در دستور کار قرار دارد. در هر صورت، نسخه معمولی ای کلاس استیت در پاییز آینده در اروپا به‌صورت رسمی به فروش گذاشته خواهد شد.

منبع:گجت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.