اشکودا کوشاک بزودی در بازار ایران +عکس و مشخصات

0

اخیرا تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد برخی از محصولات برند مطرح اروپایی اشکودا وارد ایران شده تا برای اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند. شرکت پارس ساتر هوشمند نماینده واردات خودروهای اشکودا به ایران شده و قصد دارد تا به‌زودی محصولاتی مختلف از جمله اشکودا کوشاک را روانه بازار ایران کند.

اشکودا کوشاک یک خودروی کراس اوور است که طبق اطلاعات موجود ابتدا تنها برای بازار هند توسعه یافته بود. شرکت اشکودا برای گسترده‌تر کردن سبد محصولات خود این خودروی کراس اوور را که نسبت به نسخه اروپایی‌اش یعنی اشکودا کامیک کمی بزرگتر است را مختص بازار هند تولید کرد و اکنون شاهد آن هستیم که در بازارهای دیگری نیز این خودروی کراس اوور در حال عرضه است. حال پس از صدور مجوز واردات خودرو توسط وزارت صمت، پارس ساتر هوشمند نماینده واردات محصولات اشکودا به ایران شده و قصد دارد تا در کنار برخی دیگر از محصولات اشکودا، کوشاک را نیز در ایران عرضه کند.

اشکودا یک خودروساز بزرگ اروپایی است که محصولات متنوعی را تاکنون به تولید رسانده و جزو پرطرفدارترین برندهای اروپایی حال حاضر بازار محسوب می‌شود. محصولات این کشور بیشتر در اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا عرضه شده و به سبب کیفیت مناسب در کنار قیمت معقول توانسته‌اند طرفداران بسیاری پیدا کنند. اشکودا اکنون مانند سئات، دیگر خودروساز اروپایی زیر سلطه فولکس واگن بوده و محصولاتش پلتفرمی مشترک با خودروهای فولکس واگن را دارند.

طراحی ظاهری کوشاک مانند دیگر محصولات اشکودا از یک خط طراحی بهره برده و طراحان اشکودا سعی داشته تا این خودروی کراس اوور را در اوج سادگی، جذاب و گیرا جلوه دهند. در قسمت جلو شاهد یک طراحی جسورانه و البته شبیه به باقی محصولات اشکودا هستیم که در آن جلو پنجره عریض با خطوط تند و تیز متصل به چراغ‌های جلو طراحی شده است. زیر چراغ‌های اصلی نیز مه‌شکن های خودرو تعبیه شده و سپر هم ظاهری اسپرت را به خود گرفته است.

در نمای عقب کوشاک شاهد چراغ‌هایی چندوجهی هستیم که به صورت دو تکه طراحی شده و تا نیمه‌های درب صندوق کشیده شده است. طراحی این قسمت نسبت به نمای جلو ساده‌تر بوده اما هارمونی خوبی با ظاهر کلی خودرو دارد. سپر عقب نیز طراحی ساده‌ای داشته و برروی آن تنها چراغ‌های مه‌شکن قرار گرفته و در قسمت انتهایی آن نیز یک دیفیوزر کرومی ساده تعبیه شده است.

در بخش کابین اشکودا کوشاک شاهد داشبورد و ادواتی هستیم که همچنان در اوج سادگی اما زیبا طراحی شده‌اند. داشبورد میانی ابتدا میزبان یک صفحه نمایش بزرگ لمسی بوده که بر خلاف بسیاری از خودروهای روز دنیا جدا از کلاستر خودرو طراحی شده است. زیر صفحه نمایش نیز دریچه‌های تهویه و پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته‌اند.

یکی از نکات مثبت کابین و داشبورد اشکودا کوشاک کیفیت متریال و تریم داخلی آن بوده که برخلاف بسیاری از رقبای هم رده‌اش در ایران با کیفیت است. همچنین فضای کابین با توجه به کلاس این خودرو در هر دو ردیف جلو و عقب جادار و قابل قبول ارزیابی شده و البته فضای صندوق نیز کاملا پاسخگوی نیاز خانواده‌هاست.

اشکودا کوشاک در بخش مشخصات فنی در چند نسخه تولید شده که احتمال دارد تا میان دو نسخه از آن یکی انتخاب شود. یکی از این نسخه‌ها مجهز به یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوشارژ بوده که توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور را داراست. همچنین جعبه دنده این نسخه نیز از نوع ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک است که نیرو را تنها به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند.

نسخه قوی‌تر نیز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز شده که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این نسخه نیز قدرت پیشرانه را از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. حال باید دید از میان این دو نسخه کدام یک را پارس ساتر برای بازار ایران انتخاب کرده است.

اشکودا کوشاک از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز در فول‌ترین حالت ممکن به امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی با سیستم اطلاعات و سرگرمی(Infotainment) و ناوبری GPS، سیستم صوتی Škoda با ۶ بلندگو و توییتر و آمپلی‌فایر و قابلیت اتصال USB و پخش فایل‌های صوتی و تصویری MP3، MP4، WMA، AAC و FLAC، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک صفحه کنترل لمسی، صندلی‌های چرمی با گرمکن و سیستم تهویه، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری بین صفحات آنالوگ پانل راننده، سانروف شیشه‌ای کشویی با سیستم برقی، آینه عقب با سیستم تیره شوندگی خودکار، سنسور نور چراغ‌های جلو، سنسور باران برف پاک کن، فرمان دو پره با طرح شناور و دکمه‌های کنترلی چندکاره، اهرم‌های تعویض دنده پشت غربیلک فرمان (در نسخه اتوماتیک)، سیستم SmartLink برای اتصال گوشی همراه، اتصال اینترنت WiFi، اتصال بلوتوث و هندزفری، شارژ بی سیم موبایل، خدمات آنلاین گوشی Škoda Connect و نرم افزار کاربردی MyŠkoda، گزارش سلامت خودرو (VHR)، دسترسی از راه دور به خودرو (RVA)، شش ایربگ، کروزکنترل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC)، سیستم ترمز ABS با تکنولوژی Multi-Collision، کنترل خودرو در سربالایی(HHC)، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب(RVC)، سیستم نمایش فشار لاستیک‌ها(TPMS)، کمربندهای سه نقطه ای و صندلی کودک ISOFIX مجهز شده اما باید دید که نسخه عرضه شده به ایران کدامیک از این سیستم‌ها را خواهد داشت.

منبع:پرشین خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.