عوامل خرابی بوش سیلندر خودرو چیست ؟

0

بوش سیلندر قطعه ای استوانه ای شکل توخالی می باشد که در داخل هر یک از حفره های موجود در بدنه سیلندر قرار می گیرد پیستون در داخل آن حرکت رفت برگشتی انجام می دهد. در تحقیق حاضر تحلیل ماکروساختار اندازه گیری ابعاد، تجزیه ترکیب شیمیایی ماده بوش سیلندر، خواص مکانیکی (تست های سختی)، بررسی خوردگی، بررسی ریزساختار با استفاده از میکروسکوپ نوری الکترونی روبشی بررسی علت خرابی بوش سیلندر موتورهای دیزل مورد بحث بررسی قرار گرفت.

مقایسه خوردگی در بوش پوشش دار بدون پوشش مورد بررسی قرار می گیرد نتایج نشان داد که نوع پوشش دار نسبت به نوع بدون پوشش دارای مقاومت به خوردگی بالایی دارد.

 انواع بوش سیلندر  اورینگ بوش سیلندر  بوش سیلندر پژو 405  بوش سیلندر چیست  تعویض بوش سیلندر  قیمت بوش سیلندر  انواع سیلندر  اجزای سرسیلندر چیست  بلوک سیلندر چیست  سرسیلندر چیست  سیلندر چیست  آموزش تعمیر موتور خودرو  آلیاژ سیلندر  سیلندر تر چیست

انواع بوش سیلندر کدام اند؟

بوش سیلندر قطعه‌ای است که در تمامی موتورها دیده می شود اما در بعضی از آن‌ها این قطعه به بدنه سیلندر متصل است و مستقیما خنک‌کاری نمی‌شود ولی در بعضی دیگر بوش یک قطعه مجزا است که میان آن و بدنه سیلندر توسط آب، خنک‌کاری می‌شود. در بعضی موتورها بوش با آب در تماس نیست و به آن بوش خشک گفته می شود. در مقابل در بعضی از موتور ها بوش مستقیما با آب در تماس است و خنک می شود که به آن بوش تر گفته می شود

بوش سیلندر چه کاربردی دارد؟

 انواع بوش سیلندر  اورینگ بوش سیلندر  بوش سیلندر پژو 405  بوش سیلندر چیست  تعویض بوش سیلندر  قیمت بوش سیلندر  انواع سیلندر  اجزای سرسیلندر چیست  بلوک سیلندر چیست  سرسیلندر چیست  سیلندر چیست  آموزش تعمیر موتور خودرو  آلیاژ سیلندر  سیلندر تر چیست

تا اینجا بوش سیلندر را شناختید و حتی وظیفه آن را متوجه شدید اما چرا باید درون سیلندر از بوش استفاده کرد؟ فرض کنید به دلایل مختلف، بدنه داخلی سیلندر در اثر سایش به پیستون  و یاتاقان آسیب ببیند. در این حالت اگر بدنه سیلندر یک تکه باشد، برای حل مشکل خراشیدگی باید بدنه داخلی سیلندر را تراشکاری کرد که هم بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر است و هم در کنار آن باعث بزرگتر شدن قطر سیلندر می شود. اما وقتی موتور از بوش مجزا بهره ببرد، به‌سادگی در هنگام بروز چنین مشکلاتی می‌شود بوش را از موتور جدا و تعویض کرد.

بوش پیستون چیست انواع پیستون آلیاژ پیستون از چیست رینگ پیستون چیست علت ذوب شدن پیستون علائم خرابی رینگ و پیستون نقش پیستون در موتور چیست بوش سیلندر چیست اجزای موتور خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

علت خرابی بوش

این سه قطعه دائما با یکدیگر در اصطکاک هستند و معمولا بر اثر کارکرد بالای موتور فرسوده می شوند. از دیگر علتهای خرابی این سه قطعه عبارتند از:

1-وارد آوردن فشار بیش از حد به موتور

2-استفاده از روغن موتور نادرست و یا نامرغوب

3-کیفیت پایین قطعات موتور

4- شکستن رینگ پیستون

5- شکستن پیستون ، گژنپین و شاتون

در برخی موارد نادر، نشت زیاد بنزین در سر پیستون، باعث خشکی رینگ شده و در نهایت در محفظه بوش خوردگی ایجاد می شود.
استفاده از رینگ نامرغوب می تواند به محفظه بوش آسیب برساند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.