آموزش تست فشار کمپرس موتور خودرو و مقادیر استاندارد ایران خودرو و ساپیا
یه نکته لازم هست بدانید که کمپرس بخار موتور از کمپرس سر پیستون که نیاز هست میل لنگ را بچرخاند تفاوت دارد اولی جزو ایراد در موتور و دومی لازم و مهم برای موتور هست ، که در صورت ضعیف شدن رینگ پیستون و سوپاپ باعث بخار موتور و کم کردن روغن ماشین می شود.
کمپرس موتور به خروج بخار روغن از درب موتور خودرو گفته می شود، کمپرس و فرستادن هوای اضافی به کارتر باعث می شود، روغن از سیستم تهویه کارتر عبور کند و وارد محفظه احتراق گردد. که می تواند به مرور باعث به روغن سوزی افتادن موتور گردد.
در این پست قصد داریم به آموزش تست کمپرس موتور خودرو پراید یورو ۴ و نکات مهمی که باید هنگام سنجش کمپرس موتور رعایت شوند بپردازیم.
نکاتی که باید قبل از انجام تست کمپرس موتور خودرو در نظر داشته باشید:
۱. موتور خودرو باید حتما گرم باشد.
۲. باتری خودرو حتما شارژ کامل داشته باشد.
۳. سطح روغن موتور را چک کنید که به اندازه کافی روغن داشته باشد.
۴. کلیه مجاری هوا را باز کنید، بهتر است لوله هواکش را باز کنید.
۵. سوکت رله دوبل را جدا کنید (برای جلوگیری از پاشش و جرقه).
۶. تمام وایرها را جدا کنید و حتما شمعها را باز کنید.