بررسی ۴۰۱۱ کارشناسی خودرو موفق با محمد میرموسی

0

بررسی ۴۰۱۱ کارشناسی خودرو موفق با محمد میرموسی

افزایش پی‌درپی و بی رویه قیمت ها در بازار خودرو و کاهش عَرضه‎ی خودروسازان باعث شده تا تقاضا برای خودرو های دست دوم بر عرضه آن ها پیشی بگیرد، همین مساله هم باعث رونق شدید بازار خودرو های دست دوم شده است. افزایش قیمت ها به صورت مداوم و تقاضای بالا برای خودرو های دست دوم انگیزه ای شده تا بعضی افراد با هدف سرمایه‌گذاری و کسب سود اقدام به خرید خودرو دست‌دوم ‌کنند. اما آیا همه‌ی این خودروها کاملا سالم هستند؟

طبق آمار منتشر شده بیش از ۷۵% خودروهای کارکرده دارای انواع و اقسام مشکلات شامل موارد فنی و بدنه هستند! و این یعنی اگر متقاضیان خرید خودرو حواس خود را خوب جمع نکنند، ممکن است بر اثر یک معامله میلیون‌ها تومان ضرر به آن ها وارد شود. در این موارد گاهی فقط بحث ضرر مالی نیست، زیرا بعضی خودروها با آسیب‌دیدگی شاسی و ستون حتی می‌توانند در برخی موارد حادثه ساز شوند. گاهی اوقات نیز ممکن است خودرو از نظر فنی و بدنه کاملا سالم باشد، اما برخی آپشن ها و اامکانات آن مانند ایربگ‌ها درست عمل نکنند که باز هم در بروز حادثه مشکل‌ساز خواهد شد.

در همین رابطه به سراغ آقای محمد میرموسی، کارشناس باتجربه و حرفه ای خودرو آمده‌ایم تا تجربیاتشان در مورد ۴۰۱۱ کارشناسی خودرو سوال کنیم.

  • سلام، جناب آقای میر موسی شما چه مدت است در زمینه کارشناسی خودرو فعالیت می کنید؟

بنده بیش از ۷ سال است که به کارشناسی خودروهای مختلف در شرکت همراه مکانیک مشغول هستم.

  • نظر شما راجع به رونق بی سابقه بازار خودرو های دست دوم در این روزها چیست ؟

محدودیت در واردات خودروهای جدید و همچنین شرایط دشوار خرید خودروهای صفر، باعث شده تا افراد بیشتری به دنبال خرید خودروهای دست‌دوم باشند. طبق آماری که من و همکارانم از ۷ سال کار در همراه مکانیک به دست آورده ایم، از هر ۴ خودرو کیلومتر ۱ خودرو کمتر از مقدار واقعی است و یا مشاهده کرده‌ایم که بیش از ۴۰% خودروها دارای رنگ‌شدگی هستند. این نشان می دهد افراد باید در هنگام خرید خودرو محتاط باشند و بی‌گدار به آب نزنند.

  • در این شرایط خریداران چگونه می توانند از درست بودن انتخاب و خرید خود مطمئن شوند؟

بنا بر تجربه بنده اگر ماشین توسط یک کارشناس متخصص و باتجربه از نظر موارد مختلف کارشناسی شود می توان برای خرید با اطمینان بیشتری اقدام کرد. البته بهتر است از کارشناس‌هایی کمک بگیرید که گزارش کارشناسی خود را به صورت مکتوب و با ضمانت به شما می‌دهند، در این صورت اگر کارشناس در بررسی خود اشتباه کرده بود می توانید از او طلب خسارت کنید.

  • چگونه می توان به این کارشناس ها دسترسی پیدا کرد؟

راهکارهای مختلفی برای کارشناسی خودرو وجود دارد. بعضی افراد خودرو را به یک مکانیک یا نقاش بدنه معتمد و متخصص نشان می‌دهند. بعضی نیز با کارشناس‌هایی که در روزنامه آگهی می‌دهند، تماس می‌گیرند و یا به بازارهایی مثل چیتگر تهران مراجعه می‌کنند. عده زیادی نیز از کارشناس‌های تخصصی شرکتی استفاده می‌کنند که من و همکارانم نیز در این دسته قرار می‌گیریم.

  • چه تفاوتی بین کارشناسان مختلف از جمله شخصی و شرکتی وجود دارد؟

مهم‌ترین مزیت کارشناسی شرکتی نسبت به شخصی این است که قابلیت و امکان پیگیری است. بعضی از شرکت‌ها مثل همراه مکانیک نیز به خریداران خودرو ضمانت کارشناسی و جبران خسارت می‌دهند تا هرگونه ریسک خرید خودرو دست‌دوم را به صفر نزدیک کنند. به نظرم اگر از یک کارشناس شخصی استفاده کنیدامکان پیگیری وجود ندارد.

  • در حال حاضر چه شرکت‌هایی خدمت کارشناسی در محل دارند؟

همراه مکانیک برای اولین بار ۷ سال پیش خدمت کارشناسی خودرو در محل را به بازار عرضه کرد و تا امروز توانسته بیش از ۱۵۰هزار کارشناسی خودرو موفق انجام دهد. شرکت‌های اتکس، کارنامه، کارشناس پایتخت، ایمن ران، کارشناس خودرو و ماشین بانک نیز از دیگر شرکت‌های فعال در بازار کارشناسی هستند.

  • چرا اینقدر روی تجربه کارشناس خودرو تاکید دارید؟

واقعیت اینجاست که روش‌های کلاهبرداری روز‌به‌روز متوع تر می‌شود و شناسایی بسیاری از موارد برای افراد مختلف شاید سخت باشد. کارشناسی که تعداد بیشتری خودرو را بررسی کرده با کارشناسی که تازه کار است، عملکرد بسیار متفاوتی دارد. مثلا تشخیص کیلومتر واقعی در بعضی خودروها فقط از روی مشخصات فیزیکی مثل پدال، دسته دنده، گودی صندلی و مواردی مثل این قابل تشخیص است که کار هر کسی نیست. تفاوت بعضی آپشن‌های خاص با نوع فابریک آن‌ها نیز از عهده هر کارشناسی برنمی‌آید، زیرا بعضی افراد برای کسب سود بیشتر یک خودرو نیمه فول خریداری می‌کنند و با خریداری آپشن‌ها به صورت جداگانه آن را به جای خودرو فول جا می‌زنند.

تجربه کارشناسی بیشتر در مواجه با چنین مواردی یعنی تشخیص راحت‌تر زمان کمتر. برای همین است که در همراه مکانیک هر کارشناس فقط روی چند نوع خودرو در یک کلاس متمرکز می‌شود تا بتواند دقیق‌تر کارشناسی کند. اینطور نیست کسی که کارشناس تخصصی ال ۹۰ است را برای کارشناسی یک سوناتا بفرستند.

  • ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید جناب میرموسی. اگر زمانی توانستم با این قیمت‌های گران ماشین بخرم، چطور می‌توانم از شما خواهش کنم برای کارشناسی بیایید؟

نظر لطف شماست، من به شما قول می‌دهم که هر کدام از همکاران ما برای کارشناسی ماشینتان بیایند کارشان را خوب انجام می‌دهند. تمام همکاران ما با لباس فرم مخصوص شرکت و کارت شناسایی مراجعه می‌کنند و در پایان نیز گزارش کارشناسی کامل را با سربرگ شرکت به شما تقدیم می‌کنند.

برای درخواست کارشناسی می‌توانید به شماره تلفن ۰۲۱۴۵۶۱۲۰۰۰ زنگ بزنید و یا وارد صفحه کارشناسی خودرو | همراه مکانیک شده و درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما ۳۰ دقیقه بعد از تماس شما در محل حاضر شوند. راستی اگر دوست داشتید این ویدئو را هم در مصاحبه‎‌تان پخش کنید تا خوانندگان بیشتر با کارشناسی خودرو آشنا شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.