بیوگرافی محسن قصابیان (صدرا) بازیگر سریال بازپرس +عکس

0

محسن قصابیان mohsen-ghasabian(زادهٔ ۱ مرداد ۱۳۴۸) بازیگر، مجری، نویسنده و کارگردان تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. بازی او در سریال بازپرس (مجموعه تلویزیونی) از محبوب‌ترین آثار اوست.

محسن قصابیان بازیگر فیلم سینمایی منصور که با نقش منصور به اوج شهرت رسید از بازیگران توانایی سینما تئاتر و تلویزیون می باشد که بعد از سریال همه گیری در مجموعه بازپرس در نقش صدرا بازی کرده است.

بیوگرافی محسن قصابیان

 بیوگرافی محسن قصابیان  همسر محسن قصابیان  بیوگرافی بازیگران  اخبار بازیگران  اینستاگرام بازیگران  بازیگران سریال بازپرس  بهترین بازیگران ایرانی

محسن قصابیان قوچانی است. او مرداد سال ۱۳۴۸ در این شهر به دنیا آمد اما فقط ۷ سال داشت که به ناچار همراه خانواده اش زادگاه خود را ترک کرد. آن زمان سیلی ویرانگر در قوچان باعث خرابی های زیادی شده بود و خانواده قصابیان تصمیم گرفتند راهی مشهد شوند.

او تا نوجوانی در مشهد ماند و بعد از اینکه دیپلمش را گرفت راهی تهران شد تا در رشته نمایش در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر درس بخواند. او پیش از این در تئاتر دانش آموزی چند بار روی صحنه رفته بود و دانشگاه نیز فضا را برایش مهیا تر کرد تا علاقه اش را دنبال کند.

قصابیان از آن بازیگرانی که به تحصیلات آکادمیک اهمیت زیادی داده و مدرک فوق لیسانس خودش را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده است.

شروع فعالیت هنری

ایشان در سال ۱۳۷۲ مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری را دریافت کرد. پس از آن تحصیلات عالی خود را در رشته کارگردانی پی گرفت و در سال ۱۳۷۵ با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شد.

 بیوگرافی محسن قصابیان  همسر محسن قصابیان  بیوگرافی بازیگران  اخبار بازیگران  اینستاگرام بازیگران  بازیگران سریال بازپرس  بهترین بازیگران ایرانی

محسن قصابیان در کنار همسر و پسرانش

بازی در نمایش «لیرشاه» به کارگردانی تاجبخش فنائیان، بازی در فیلم سینمایی «تونل» به کارگردانی مجتبی راعی، کارگردانی نمایش «رمز جستجو» نوشته حمید پورعلی محمد، کارگردانی و بازی در نمایش «کبودان و اسفندیار» نوشته «آرمان امید»، بازی در نمایش «شهرزاد» به کارگردانی امیر دژاکام» از جمله آثار او محسوب می شوند.

فیلم و سریال های محسن قصابیان

در ادامه بیوگرافی محسن قصابیان خیلی از ما این هنرمند را با فیلم سینمایی منصور می شناسیم اما او در فیلم ها و سریال های متعدد دیگری نیز حضور داشته است. قصابیان که از روی صحنه تئاتر جلوی دوربین رفت فیلم های تونل، رنگ زیتون کال، افسون گل سرخ و همچنین تله فیلم هامین را کار کرده است.

او هم چنین در تلویزیون نیز فعال بوده و قبل از سریال بازپرس در مجموعه اول که درباره شیوع کرونا بود نقش فرمانده ابراهیم را برعهده داشت. «آخرین بازمانده»، «ثقهالاسلام»، «ماه ریز»، «تفنگ سر پر» و «بچه‌های گروهان بلال» از دیگر سریال هایی است که وی در آنها بازی کرده است.

بیوگرافی محسن قصابیان بازیگر فیلم منصور

منصور ساخته سیاوش سرمدی از فیلم‌هایی است که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و محسن قصابیان هنرمندی که درحوزه‌های مختلف هنری از جمله کارگردانی و اجرا فعالیت داشته نقش اصلی آن یعنی نقش شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش را بر عهده دارد.

محسن قصابیان گفت: وقتی فیلمنامه «منصور» به دستم رسید و آن را مطالعه کردم به دور از هر شعارزدگی می‌توانم بگویم روایت ساده این فیلم از تلاش‌های یک شخصیت در راستای سازندگی برای تغییر برخی موضوعات و مسائل، زمینه حضور و همکاری من با این پروژه را برایم ایجاد کرد همچنین حضور بعضی دوستان که از گذشته با آن‌ها آشنا بودم سبب شد در فیلم «منصور» به ایفای نقش بپردازم.

وی پیرامون حساسیت ساخت فیلم در مورد برخی شخصیت‌های مطرح ابراز کرد: تولید و ایفای نقش در آثار پرتره یا بیوگرافی نیاز به مطالعه و تحقیقات گسترده‌تری نسبت به سایر سبک‌ها و موضوعات نمایشی دارد چراکه نیاز است واکاوی‌های دقیق‌تر و بیشتری را پیرامون شخص خاصی که قرار است در اثر تولیدی به او پرداخته شود انجام دهیم

تا در به تصویر کشیدن ابعاد شخصیتی وی موفق عمل کنیم، برای فیلم «منصور» نیز نویسنده و کارگردان تحقیقات لازم را در جهت گردآوری اطلاعات مورد نیاز پیرامون شخصیت شهید ستاری انجام داده بودند.

بازیگران سریال اپیدمی

بازیگر نقش شهید «ستاری» اظهار کرد: سپس من طبق این تحقیقات و بررسی‌های میدانی، آن‌ها را مطالعه و تماشا کردم و در نهایت با بهره‌گیری از تجربیات و ابزار‌هایی که در در راستای نقش آفرینی و خلق شخصیت‌ها موثر و مورد نیاز است توانستم در جهت باورپذیر شدن نقش در وهله اول برای خود و به تبع آن برای مخاطب پیش بروم و کاراکتری با این شکل و شمایل و ساختار شخصیتی، که هم اکنون در فیلم «منصور» می‌بینید را ایجاد کنم.

بازیگر نقش صدرا در سریال بازپرس

 بیوگرافی محسن قصابیان  همسر محسن قصابیان  بیوگرافی بازیگران  اخبار بازیگران  اینستاگرام بازیگران  بازیگران سریال بازپرس  بهترین بازیگران ایرانی

«بازپرس» را حسین تراب‌نژاد بعد از تحقیق و پژوهش دوساله و بررسی چند پرونده واقعی نوشته و احمد معظمی آن را کارگردانی کرده است. همچنین محمدرضا شفیعی نیز تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده دارد.

محسن قصابیان، فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، فریبا کوثری، اندیشه فولادوند، سیدجواد هاشمی، سوگول طهماسبی، فریبا متخصص، ایوب آقاخانی، شهروز دل‌افکار، کاظم هژیرآزاد، پورانداخت مهیمن، رسول نجفیان، مجید پتکی، یاسمن معاوی، هادی دیباجی، سیدمهرداد رضایی، محسن بهرامی، شهید تسلیمی، حمیدرضا هدایتی، آذین احرامی، ستاره‌سادات قطبی، سیامک راشدی، رضا مولایی، مرتضی تهرانی و… برخی بازیگران این سریال هستند.

محسن قصابیان با نام صدرا بازپرسی است که در جریان یک سوءاستفاده اقتصادی بزرگ قرار گرفته و با دنبال کردن سرنخ‌های این پرونده به یک آقازاده و یک تهیه‌کننده رانت خوار می‌رسد و….

از دیگر عوامل سریال بازپرس می‌توان به «محسن فلاح» مدیر تصویربرداری، «علی عدالت‌دوست» مدیر صدابرداری، «سعید کنگاورنظری» مدیر تولید، «ملیکا سهرابی‌زاده» طراح صحنه، «سمیرا شجاعی» طراح لباس، «مرتضی کهزادی» طراح گریم، «حمیدرضا علیپور» دستیار کارگردان، «سیامک راشدی» مدیر برنامه‌ریزی و بازیگردان و «مهین شهبازی» منشی صحنه نام برد.

«بازپرس» در گروه فیلم و سریال شبکه یک و مرکز رسانه‌ای قوه‌قضائیه تولید شده و مجری طرح آن موسسه فرهنگی‌هنری وصف صبا است.

 بیوگرافی محسن قصابیان  همسر محسن قصابیان  بیوگرافی بازیگران  اخبار بازیگران  اینستاگرام بازیگران  بازیگران سریال بازپرس  بهترین بازیگران ایرانی

محسن قصابیان و سوگل طهماسبی در سریال بازپرس

بیوگرافی محسن قصابیان بازیگر نقش صدرا در سریال بازپرس

بازپرس صدرا در جریان یک سوءاستفاده اقتصادی بزرگ قرار گرفته و با دنبال‌کردن سرنخ‌های این پرونده به یک آقازاده و یک تهیه‌ کننده رانت‌خوار می‌رسد و…. این خلاصه‌ای از مجموعه تلویزیونی بازپرس است که تیزر آن از دو شب پیش روانه آنتن شده و توانسته نگاه بسیاری از مخاطبان را جلب کند.

پیش‌تولید سریال بازپرس از سال گذشته در تهران شروع شده و به دلیل روایت موضوعی حساس در سکوت خبری تولید خود را از مهر گذشته آغاز کرده است.

بازپرس را حسین تراب‌نژاد بعد از تحقیق و پژوهش دوساله و بررسی چند پرونده واقعی نوشته و احمد معظمی آن را کارگردانی کرده است.

احمد معظمی، کارگردانی که این سال‌ها با دو اثر مورد توجهش یعنی «خانه امن» و «سرجوخه» بیشتر به عنوان کارگردانی با ساخت سریال‌های امنیتی در تلویزیون شناخته می‌شود، این روزها با شنیدن نامش در مقام کارگردان سریال بازپرس، وجه تازه‌ای از خود را نشان داده است. البته او هرگز خود را محدود نکرده است و در کارنامه هنری‌اش آثار گوناگونی در ژانرهای متفاوت دیده می‌شود.

نقش متفاوت صدرا در بازپرس

بسیاری از مخاطبان محسن قصابیان را به واسطه نقشی که در فیلم منصور داشت به خاطر داشته باشند. اما وقتی صحبت از مجموعه‌های تلویزیونی هم می‌شود، باز با همان جدیت و صلابت بازی می‌کند. قصابیان حالا در مجموعه بازپرس نقش اصلی را بازی می‌کند.

شخصیتی به نام صدرا که یک بازپرس مسئولیت‌ پذیر است و پرونده‌ های حساس را به او می‌سپارند. محسن قصابیان در گفت‌وگو با جام‌جم معتقد است که تلاش کرده تا نقشی متفاوت از دیگر کار‌ها ارائه کند که رنگ و بوی خاص خود را داشته باشد.

این هنرمند ادامه می‌دهد: شخصیت صدرا و مسیری که طی می‌کرد به جذابیت کار برای من اضافه کرد. بافت خانوادگی و همسر و فرزندان و محیط کارش، چیز‌هایی بود که برای من جذابیت داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.