رونمایی از نسل جدید پژو 3008 +عکس

0

پژو نسل جدیدی از شاسی‌بلند 3008 رونمایی کرده که گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که کارخانه در چند سال گذشته به بازار عرضه کرده است. این ماشین ابتدا با موتور الکتریکی تولید خواهد شد و در آینده پژو آن را با موتور بنزینی و هیبرید هم خواهد ساخت.

۳۰۰۸ الکتریکی بر روی پلتفرم جدید گروه خودروسازی استلانتیس، مالک پژو، ساخته شده و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت کند. این مسافت بسیار بیشتر از رقبای ماشین در بازار است و خودروساز فرانسوی امیدوار است با این برتری مشتریان زیادی جلب کند. پژو یک مدل با باتری ضعیف‌تر و یک مدل با دو موتور الکتریکی هم از ۳۰۰۸ تولید خواهد کرد.

peugeot-2024-e-3008

ظاهر ۳۰۰۸ جدید اسپرت است و با الهام از دو مدل ۴۰۸ و ۲۰۰۸ طراحی شده که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند. جلوی ماشین با جلوپنجره‌‌ بزرگ، آرم جدید پژو و چراغ‌هایی شکل گرفته که با الهام از جای پنجه شیر طراحی شده‌ است.

اتاق ۳۰۰۸ با داشبوردی کاملا جدید عرضه می‌شود که نمایشگری بزرگ روبروی راننده دارد. فرمان ماشین کوچک است و کمی‌ پایین‌تر از این نمایشگر گذاشته شده تا حسی اسپرت به راننده بدهد و جلوی دیدش را نگیرد. روکش داشبورد پارچه‌ای است و پشتش نواری با لامپ‌های ال‌ئی‌دی قرار دارد که راننده می‌تواند رنگ آن را تغییر دهد.

peugeot-2024-e-3008

پژو ۳۰۰۸ اولین ماشینی است که بر روی پلتفرم جدید الکتریکی گروه استلانتیس ساخته می‌شود. این گروه که شامل ۱۴ خودروساز از جمله فیات، سیتروئن و اپل است می‌خواهد سالانه دو میلیون ماشین با این پلتفرم بسازد.

۳۰۰۸ همچنین یکی از پرسود‌ترین مدل‌های پژو است که در سال‌های گذشته همیشه جزو ماشین‌های پرفروش در اروپا بوده است. موفقیت نسل جدید این مدل برای آینده خودروساز فرانسوی حیاتی است. پژو نسل جدید ۳۰۰۸ را به امکاناتی لوکس مجهز کرده تا بتواند هم آن را گران‌تر بفروشد و هم با محصولات لوکس‌تر بازار هم رقابت کند./ایرانجیب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.