رانندگی خرچنگی با سیستم خودرو هیوندای e-Corner + فیلم

0

رانندگی خرچنگی با سیستم خودرو هیوندای e-Corner

حرکت نود درجه هر چهار چرخ، برای دور زدن درجا و یا پیچیدن بدون کج شدن خودرو

 رانندگی خرچنگی  محصولات جدید هیوندای  اخبار شرکت هیوندای  پیشرفت تکنولوژی  مالک شرکت هیوندای  فیلم و کلیپ  پارک خودرو  پارک خودکار خودرو  خودروهای چهار چرخ متحرک

شرکت هیوندای سالانه بیش از هزار اختراع ثبت می کند، تعداد اختراعات هر شرکت میزان خوبی برای پویایی، نوآوری و سرمایه گذاری در امر تحقیقات و حتی ارزش سهام آن است.

سیستم هیوندای e-Corner ، خودرو را به یک خرچنگ واقعی تبدیل می‌کند

قابلیت کرب واک هیوندای که با نام e-Corner معرفی شده است، می‌تواند شما را از شر پارک دوبل راحت کند و یک خرچنگ واقعی را به راننده تحویل دهد. اما سیستم «ای کرنر هیوندای» چگونه کار می‌کند و به چه دردی می‌خورد؟

اگر نظر ایرانی‌ها را درمورد هیوندای بپرسید، احتمالا دیدگاه آن‌ها به خودروهایی مثل سانتافه و سوناتا محدود خواهد شد. اما این خودروساز کره‌ای در سال‌های گذشته، با سورپرایزهایی مثل هیوندای آیونیک ۵ و آیونیک ۶ به میدان آمده و حتی با خودرو کانسپت موفاسا، دید مشتریان را نسبت به آینده خودروهای آفرودی تغییر داده است. حالا آن‌ها قصد دارند تا رویای دیرینه‌ی صنعت خودرو را به واقعیت تبدیل کنند؛ اما چگونه؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

نکته: حتما ویدیو زیر را تماشا کنید و سپس به سراغ ادامه مطلب بروید.

معرفی سیستم هیوندای e-Corner

دانلود

قابلیت «کرب واک» یا همان «حرکت خرچنگی»، چیز جدیدی نیست و برخی از خودروهای برقی که به سیستم «فرمان پذیری چرخ‌های عقب» مجهز باشند، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. به این صورت که زاویه چرخ‌های عقبی با چرخ‌های جلویی یکی می‌شود و خودرو دقیقا مثل یک خرچنگ، مسیر حرکت خود را عوض می‌کند. زاویه چرخ‌های عقب در این سیستم، معمولا از ۳۰ درجه بیشتر نمی‌شود؛ اما هیوندای، این عدد را به ۹۰ درجه رسانده است، آن هم برای تمام چرخ‌ها!

سیستم حرکت خرچنگی یا کرب واک هیوندای چطور کار می‌کند؟

 رانندگی خرچنگی
 محصولات جدید هیوندای
 اخبار شرکت هیوندای
 پیشرفت تکنولوژی
 مالک شرکت هیوندای
 فیلم و کلیپ
 پارک خودرو
 پارک خودکار خودرو
 خودروهای چهار چرخ متحرک

سیستم هیوندای e-Corner برای اولین بار روی هاچ بک ioniq 5 به نمایش درآمده و گفته می‌شود که در آینده نزدیک، روی همین خودرو و دیگر محصولات تولید انبوه هیوندای نصب خواهد شد. برای استفاده از این قابلیت، تمام قطعات هیدرولیکی سیستم تعلیق حذف شده‌اند و ترمز و فرمان تمام برقی، جای آن‌ها را گرفته‌اند. همچنین موتورهای برقی هم از نوع in wheel هستند که نمونه داخلی آن‌ها را در یکی از محصولات مپنا دیده بودیم.

به کمک سیستم هیوندای e-Corner ، خودروهای می‌توانند تمام چرخ‌های خود را تا 90 درجه، به چپ و راست بچرخانند؛ اما خب به چه دردی می‌خورد؟ در ادامه به چهار مورد از جذاب‌ترین کاربردهای این سیستم اشاره می‌کنیم:

  • قابلیت دور درجا در حالت ایستاده یا همان Zero Turn
  • رانندگی در مسیر مورب یا همان Diagonal Drive
  • سیستم رانندگی خرچنگی یا همان کرب واک (Crab Walk)
  • چرخش حول محور چرخ‌های جلو یا همان Divot Turn

به کمک قابلیت‌های بالا، خودرو شما می‌تواند از پارکینگ‌های تنگ و باریک بیرون بیاید یا حتی پارک دوبل را فقط با یک فرمان بزند! همچنین اگر در کوچه بن بست و تنگ گیر کرده باشید، می‌توانید از قابلیت Zero Turn یا Divot Turn استفاده کنید و خلاص شوید. به گفته شرکت سازنده، سیستم هیوندای e-Corner تا به امروز روی هیچ کدام از خودروهای تولید انبوه در جهان نصب نشده و حتی در نوع خود هم بی همتا است. این سیستم پس از طی کردن تست‌های ایمنی، راهی خودروهای هیوندای و شاید کیا خواهد شد. البته این ایده همیشه در ذهن بشر وجود داشته و چیز عجیبی هم نبوده، اما روش پیاده سازی آن، همواره مورد بحث قرار داشته است. در پایان کار، یک عکس از «سیستم پارک دوبل اتوماتیک» را می‌بینیم.

 رانندگی خرچنگی
 محصولات جدید هیوندای
 اخبار شرکت هیوندای
 پیشرفت تکنولوژی
 مالک شرکت هیوندای
 فیلم و کلیپ
 پارک خودرو
 پارک خودکار خودرو
 خودروهای چهار چرخ متحرک

کانسپت تکنولوژی پارک دوبل در گذشته

منبع:گجت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.