دورخیز دلالان برای برهم زدن آرامش بازار خودرو

0

در روزهای اخیر خبرهایی از افزایش قیمت خودروهای داخلی در برخی رسانه ها در حال انتشار است که با واکاوی این خبرسازی رد پای برخی خودروسازان داخلی و دلالان خودرو به چشم می خورد.

درواقع این اقدام یک راهکار از جانب دلالان خودرو و برخی خودروسازان داخلی بوده تا با تزریق اخبار خاص بازار خودرو را به نفع خودشان ملتهب کنند.

در همین حین برخی شرکت های خودروسازی داخلی از عرضه برخی خودروها به بهانه هایی واهی سر باز میزنند و به دنبال فشار بر شورای رقابت جهت افزایش قیمت کارخانه خودروها هستند.

این در حالی است که عرضه خودرو نسبت به تقاضا بسیار بالاست و تولید خودرو نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱.۷ میلیون خودرو تولید شود.

اما این خبرسازی ها تنها جهت مقابله با سیل ریزش شدید قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی روی داده است و به صورت هدفمند توسط خودروسازان و دلالان حمایت می شود، زیرا با تدابیر اتخاذ شده توسط دولت، بازار خودرو از انحصار دلالان خارج شده و این به ضرر آنان می‌باشد.

لذا اکنون دولت باید با هوشیاری، در مقابل طرح های رسانه ای دلالان ایستادگی کند و نسبت به حفظ آرامش بازارها گام بردارد و اجازه ندهد دستاورد های مهم دولت در مهار تورم کاذب خودرو توسط برخی جریانات خدشه دار شود./خبرفوری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.