انصراف ۴هزار نفر از خرید خودروهای وارداتی

0

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۴ هزار نفر از خرید خودروهای وارداتی انصراف داده‌اند، گفت: از حدود ۳۴ هزار نفر متقاضی خرید خودروهای وارداتی ۴ هزار نفر انصراف داده‌اند.

مهدی ضیغمی در یک برنامه رادیویی درباره آخرین وضعیت عرضه و واردات خودرو گفت: سامانه یکپارچه این هفته مجددا برای عرضه خودروهای وارداتی باز می‌شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه واردات خودرو به صورت خرد و انبوه در حال انجام است، افزود: از ۳۵ شرکتی که مجوز واردات خودرو دریافت کرده‌اند ۱۸ شرکت موفق شدند ثبت سفارش قطعی انجام دهند و بخشی از ارز واردات را دریافت کنند و از این ۱۸ شرکت نیز تاکنون حدود ۱۰ شرکت خودروهایشان وارد شده و بقیه شرکت‌ها نیز در حال انجام کار واردات هستند.

مدیر طرح واردات خودرو بیان داشت: در واقع این شرکت‌ها تا آخر مرداد توانسته بودند مجوز استاندارد و محیط زیست و سایر مجوزها را دریافت کنند.

وی بیان داشت: در هفته جاری و هفته ‌آینده خودروهای وارداتی که قیمت‌هایشان تعیین شود عرضه می‌شود و در هفته‌های آینده نیز خودروهای شرکت‌های معتبری که خودروهایشان از مبدا تولید به سمت ایران راه افتاده باشد و دارای اسناد حمل باشند عرضه خواهد شد.

ضیغمی با تاکید بر اینکه واردات منظم شده و شرکت‌ها براساس توان اقدام به واردات می‌کنند، گفت: ممکن است برخی شرکت‌ها در یک ماه ۳۰۰ تا هزار دستگاه و برخی دیگر چند هزار دستگاه وارد کنند.

وی بیان داشت: از حدود ۳۴ هزار نفری که در نوبت تحویل خودروهای وارداتی قرار داشتند ۴ هزار نفر انصراف داده‌اند و اکنون ۳۰ هزار نفر در نوبت تحویل خودرو قرار دارند.

ضیغمی درباره ارز واردات خودرو گفت: ارز خودروهای وارد شده تاکنون تامین شده و تا پایان سال جاری، براساس مصوبه می‌توان حداقل از یک میلیارد یورو ارز صادرات غیر استفاده کرد برای بیش از آن نیز چنانچه محل سرمایه‌گذرای خارجی یا منابع خارجی وجود داشته باشد می‌توان از آن برای واردات خودرو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سایت سامانه عرضه خودرو این هفته برای کسانی که در اسفند ماه سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند و در نوبت تحویل خودرو قرار داشتند باز می‌شود تا این افراد بتوانند خودروهای خود را انتخاب کنند، گفت: برنامه فعلی ما تحویل خودروهای فروخته شده است و هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که برای عرضه در دور دوم عرضه از طریق سامانه یکپارچه و یا بورس باشد.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.