چگونه بوی نم و کپک خودرو را از بین ببریم؟

0

چیزهای کمی به اندازه یک خودرو   کپک زده ناخوشایند هستند. اما به محض اینکه کپک  را در فضای داخلی دارید، چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟ در حالی که این یک فرآیند بسیار کار فشرده است، مطمئناً چیزی است که اگر وقت خود را صرف کنید، می توانید با آن مقابله کنید.

چگونه کپک را از داخل خودرو پاک کنیم

ما همه چیزهایی را که برای پاک کردن ایمن کپک  از وسیله نقلیه خود نیاز دارید، بدون نیاز به مراجعه به یک فروشگاه حرفه ای و خرج کردن پول زیاد، شکستیم.

بوی سوختن در خودرو

یکی از اولین نشانه هایی که ممکن است متوجه مشکل کپک زدن در خودرو   خود شوید، بوی متمایز آن است. این یک رایحه مشکی بسیار منحصر به فرد است که به سختی از دست دادن. اگر بوی کپک را حس می کنید اما نمی توانید آن را ببینید، به احتمال زیاد به ناحیه مناسب نگاه نمی کنید.

به زیر صندلی‌ها، دریچه‌های داخل خودرو، صندوق عقب و سایر اجزای خودرو نگاه کنید تا زمانی که بوی آن را پیدا کنید.

بر خلاف تصور اکثر مردم، کپک می تواند هر رنگی باشد. در حالی که سیاه، خاکستری و سبز برخی از رایج ترین رنگ ها هستند، مواردی از رنگ های نارنجی، صورتی، زرد، قرمز، سفید و تقریباً هر رنگ دیگری نیز وجود داشته است.

به طور خلاصه، اگر در خودروی شما کپک وجود داشته باشد، مشکل کپک است، و اگر زود کنترل آن را به دست نگیرید، به سرعت در خودروی شما پخش می شود.

 از بین بردن کپک خودرو  رطوبت داخل ماشین  علت بوی نم داخل خودرو  از بین بردن بوی نامطبوع ماشین  بوی بد کابین خودرو  علت بوی دود داخل اتاق پراید

آیا کپک در خودرو خطرناک است؟

خارج کردن کپک از خودرو   شما چیزی بیش از از بین بردن بوی نامطبوع است، می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی زیادی شود که از خفیف تا ناراحتی تا نگرانی های عمده را شامل می شود.

در حالی که کپک در همه جا خطرناک است، این مشکل زمانی که آن را در یک فضای بسته مانند خودرو   قرار دهید، بزرگتر می شود. کپک می‌تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از نگرانی‌های سلامتی شود که شامل مایکوتوکسیکوز، عفونت‌های تنفسی، سینوزیت و سایر واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

اگر مشکل کپک در خودرو   خود دارید، باید در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید.

چه چیزی باعث ایجاد کپک در خودرو می شود؟

کپک نتیجه طبیعی یک محیط مرطوب یا مرطوب است که کنترل نشده است. اگر درب یا صندوق عقب خودروی شما مهر و موم شکسته باشد یا راه دیگری برای ورود رطوبت به خودرو وجود داشته باشد، ممکن است رخ دهد. این می تواند یک پنجره ترک خورده یا شکسته در یک روز بارانی یا چیزی به سادگی یک نوشیدنی ریخته شده باشد.

هنگامی که رطوبت وارد خودرو می شود، فرار آن برای آن دشوار است و خودرو به طور طبیعی محیطی گرم ایجاد می کند که در آن کپک رشد می کند.

در حالی که حذف کپک ضروری است، همچنین بسیار مهم است که علت اصلی کپک را ردیابی و تعمیر کنید. در غیر این صورت، در کمترین زمان به همان جایی که شروع کرده‌اید باز می‌گردید.

روش جایگزین برای از بین بردن کپک

در حالی که تنها یک راه برای از بین بردن کپک از خودرو   شما وجود دارد، چند ماده شیمیایی مختلف وجود دارد که می توانید از آنها برای از بین بردن کپک  استفاده کنید. به این ترتیب، اگر نمی‌توانید بوی سرکه را تحمل کنید، اما نمی‌خواهید رنگ مواد سطحی را با سفیدکننده خراب کنید، کاملاً بد شانس نیستید! ما چند گزینه مختلف را در زیر برجسته کرده ایم.

به خاطر داشته باشید که هر یک از این گزینه ها به طور بالقوه می تواند خودرو   شما را لکه دار کند، بنابراین قبل از استفاده از مقادیر زیاد، یک وصله کوچک را در مکانی غیر قابل مشاهده امتحان کنید.

روغن درخت چای و وا تر

پراکسید هیدروژن (مخلوط 3 درصد)

آب لیمو

جوش شیرین مخلوط با سرکه یا آب

به طور خلاصه، تقریباً هر شرکت بیمه اتومبیل به طور خاص کپک را از بیمه نامه های خود حذف می کند. اما در حالی که آنها هیچ محافظتی از شما نمی کنند، مطمئناً بدشان نمی آید که ارزش خودروی شما را در نظر بگیرند.

این بدان معناست که اگر به هر دلیل دیگری نیاز به استفاده از بیمه خود داشته باشید، آنها در آسیب کپک  نقش دارند و پول کمتری برای وسیله نقلیه خود به شما می دهند.

بنابراین، نه، آنها به شما کمک نمی‌کنند آن را درست کنید، اما مطمئناً از آن علیه شما استفاده می‌کنند اگر آن را درست نکنید!

نحوه تمیز کردن صندلی چرم ماشین و بهترین روش نگهداری از آن

از بین بردن رطوبت و نم در خودرو

شیشه‌های خودروی خود را زیر باران باز گذاشته‌اید و کل صندلی خودرو و کف آن خیس شده و بوی رطوبت گرفته؛ وحشت نکنید. این مشکل برای خیلی‌ها اتفاق می‌افتد و شما با چند راهکار می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

چند مرحله وجود دارد که می‌توانید احتمال آسیب به خودرو و یا بوی بد رطوبت را از بین ببرید.

آب داخل خودروی شما می‌تواند باعث مشکلات زیادی از جمله کپک، بوی بد، مشکلات الکتریکی و حتی زنگ زدگی شود.

هر چه سریع‌تر بتوانید رطوبت را از بین ببرید، احتمال آسیب دائمی کمتر است.

۱) تعدادی حوله بردارید

تعدادی حوله بردارید تا تمام آب‌هایی که روی صندلی و کف زمین قرار دارد را خارج کنید.

پس از این مرحله دیگر نباید آب راکدی وجود داشته باشد.

برای سطوح ظریف از حوله‌های میکروفیبر استفاده کنید تا خراشی ایجاد نشود.

حوله‌های معمولی برای کف و صندلی‌ها مناسب هستند.

۲) تهویه مطبوع را در حالت Full Blast اجرا کنید

کولر

چند بار بعدی که ماشین را روشن کردید، کولر گازی را در حالت ماکسیسمم روشن کنید. فشار دادن دکمه A/C باعث خشک شدن هوای داخل کابین می‌شود.

این کار به تبخیر رطوبت اضافی خودرو با سرعت بیشتر کمک می‌کند و بوی رطوبت را از بین خواهد برد.

۳) مقداری ژل سیلیکا بخرید

سیلیکاژل یک ماده خشک کننده است و رطوبت را جذب می‌کند. در واقع سیلیکاژل توانایی جذب رطوبت تا ۴۰ درصد وزنش را دارد. مقداری سیلیکاژل بخرید و آن را در حالی که شیشه‌های خودرو بالاست؛ درون خودرو قرار دهید.

سیلیکاژل رطوبتی را که با حوله نمی‌توانید خارج کنید را جذب می‌کند. این کار به ویژه برای رطوبتی که به فرش و لایه‌های روی زمین سرایت کرده است مفید است. این ژل را از حیوانات خانگی و کودکان دور نگه دارید.

۴) ماشین را در داخل حیاط سرپوشیده و با پنجره پایین پارک کنید

اگر می‌توانید خودرو را در یک گاراژ سرپوشیده پارک کنید، شیشه‌ها را پایین نگه دارید تا رطوبت باقی‌مانده تبخیر شود. اگر نمی‌توانید ماشین را در گاراژ پارک کنید، بهترین کار این است که دعا کنید یک روز گرم و آفتابی باشد و شما خودرو را در بیرون بگذارید.

اگر ماشین بیرون پارک شده؛ شب پنجره‌ها را باز نگذارید. شبنم در طول شب باعث می‌شود رطوبت درون خودرو بیشتر شود.

۵) مراقب کپک باشید

کپک برای سلامتی مضر هستند و بوی بدی دارد. اگر داخل ماشین آب جمع شده و متوجه بوی غیرعادی شدید، ممکن است کپک باشد.

وقتی کپک رشد کرد، قبل از پخش شدن باید آن را از بین ببرید. سرکه سفید و آب داغ یک روش خانگی رایج برای مبارزه با کپک است.

۶) مراقب مشکلات الکتریکی باشید

مشکلات الکتریکی

گاهی اوقات آب به فضای داخلی راه پیدا کرده و وارد کانکتورها یا ماژول‌های الکتریکی می‌شود.

ورود آب به این بخش‌ها می‌تواند باعث خوردگی یا کوتاه شدن کنتاکت سیم‌ها یا ماژول‌ها شود.

اگر متوجه مشکلات الکتریکی جدید در خودروی خود شدید، بهتر است کانکتورهای این قطعات الکتریکی را تمیز یا تعویض کنید.

دفترچه راهنمای خودروی شما دارای راهنمای نمودارهای سیم کشی است که برای این نوع تشخیص بسیار کاربردی است. نمودارهای سیم کشی به شما کمک می‌کند تا بخش‌های معیوب را پیدا کنید.

۷) مراقب زنگ زدگی باشید

زنگ زدگی مشکلی نیست که بلافاصله متوجه آن شوید، اما به مرور زمان بدتر خواهد شد. اگر آب زیادی در کابین خودرو وارد شده بود، ارزش آن را دارد که فرش‌ها خودرو را جمع کرده و به کف آن نگاه کنید. اگر هیچ چیز مشکوکی نباشد، می‌توانید کف را بهتر و کاربردی‌تر خشک کنید.

بیشتر خودروها مانند سایر قسمت‌های بدنه‌شان، روی بخش پایینی خود نیز رنگ دارند، بنابراین اگر خیلی سریع ماشین را خشک کنید، نباید نگران زنگ زدگی باشید. خودروهای قدیمی ممکن است مشکلات بیشتری در رابطه با زنگ زدگی داشته باشند.

نتیجه گیری

ورود آب به خودرو در حین بارندگی شدید و سیل، پایان دنیا نیست. در بسیاری از موارد، اگر به سرعت به مشکل رسیدگی شود، آسیبی به خودروی شما وارد نخواهد شد. اگر بعد از خروج آب در ماشین متوجه مشکلاتی شدید، می‌توان با راهکارهای فوق آن‌ها را تا میزان زیادی حل کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.