خرابی سیستم تهیه خودرو

0

تصور کنید روزهایی را سپری می‌کنید که در یک روز آفتابی از نسیم تازه و مطبوعی که از ماشین محبوبتان می‌وزد لذت می‌برید. و یک روز ناگهان متوجه می شوید که هوای تهویه مطبوع شما فقط از دریچه های یخ زدایی عبور می کند در حالی که بقیه کار نمی کنند. حتی وقتی موتور را دوباره راه اندازی می کنید، همه هنوز در جهت اشتباه عمل می کنند و باعث سردرگمی زیادی برای شما می شوند.

بنابراین برای کمک به شما در حل این مشکل، Car From Japan اکنون این مشکل را به سریع ترین روش برای شما حل می کند و برخی از موثرترین راه حل ها را برای مدیریت دریچه یخ زدایی شما به اشتراک می گذارد تا سفری تازه و ایمن داشته باشید.

خرابی سیستم تهیه خودرو

ایزوفیکس پراید ایزوفیکس پژو 206 ایزوفیکس چیست ایزوفیکس سمند نصب ایزوفیکس پژو پارس نصب ایزوفیکس دنا نصب ایزوفیکس پژو 207 صندلی کودک چیست نحوه نصب صندلی کودک بهترین صندلی کودک انواع آپشن خودرو

به طور کلی، ما می توانیم مشکلات مربوط به سیستم تهویه خودرو را به سرعت حل کنیم زیرا مسئله پیچیده ای نیست. به دلیل فشار زیاد، وقتی خودرو با سرعت بالا حرکت می کند، هوای اطراف خودرو به داخل یک مجرای جلو و چند کانال کوچک در امتداد توری واقع در بالای کاپوت مکیده می شود. جریان هوای بیرون، هنگام ورود به خودرو، توسط تهویه مطبوع گرم یا خنک می شود، سپس محل را از طریق کانال های هوای پراکنده در داخل کابین پخش می کند. در پایان، این امواج هوا از یک دریچه هوا در عقب عبور می کنند تا از آن خارج شوند و به چرخه تهویه صاف در داخل کابین خودرو پایان می دهند.

امروزه در برخی خودروها سیستم تهویه متفاوتی نیز تعبیه شده است که در آن هوا بدون دمیدن در داخل کابین خودرو به گردش در می آید. دریچه‌ها هوا را در حالی که دوباره گرم یا سرد می‌کنند، بیرون می‌کشند، سپس آن را به داخل ماشین می‌برند. اگر نمی خواهید هوای گرم، مرطوب یا بدبو به داخل خودرو شما نفوذ کند و در عین حال هوای داخل کابین را خنک و خنک نگه دارید، سیستم تنظیم شده در این فرم مفید خواهد بود.

سیستم تهویه ماشین

در فصول با آب و هوای شدید مانند تابستان یا زمستان، از آنجایی که ما اغلب برای گرم یا خنک نگه داشتن بدن هنگام سفر در جاده، کولر را روشن می کنیم، ممکن است سیستم تهویه، به ویژه دریچه های هوا، به طور مداوم کار کند و منجر به سوء استفاده شود. تقریباً مانند همه چیز، پس از مدت‌زمان استفاده و نگهداری مناسب، ممکن است گرفتگی، بد بو، آسیب دیدگی و حتی آسیب به قطعات اتوماتیک اطراف، خواه مرتبط باشند یا نباشند.

نه تنها AC از دریچه های یخ زدایی دمیده می شود، بلکه هر چیزی که در صافی سیستم تهویه زمانی که در جاده هستید تداخل داشته باشد باید مورد توجه قرار گیرد و قبل از اینکه بتواند آسیب های غیرقابل کنترل دیگری ایجاد کند، برای رفع به موقع نیاز به مداخله دارد.

نحوه رفع AC گیر کرده در یخ زدایی

چه کسی دوست دارد در ماشینی بنشیند که بر روی شیشه‌ها پر از تراکم ناشیانه است و بوی بدی بدهد؟ همچنین ممکن است نخواهید کولر گازی مورد علاقه تان در وسط تابستان گرم یا زمستان سرد از کار بیفتد.

یخ زدایی یک عملکرد حیاتی است که می تواند وسیله نقلیه شما را از یخ زدگی و یخ زدگی در زمستان های سرد حفظ کند. علاوه بر این، نه تنها بخشی از سیستم تهویه صرفاً به سختی کار می کند تا کار خود را انجام دهد، بلکه یخ زدا نقش مهمی را ایفا می کند زمانی که می تواند بر روان بودن سیستم کنترل دما و ایمنی و سلامت خودرو و همچنین تأثیر بگذارد. راننده.

پیدا کردن علت و راه حل برای دریچه های یخ زدایی سرسخت گیر کرده از قبل می تواند بلیطی برای بردن ماشین خود به گاراژ برای تمام مراحل تعمیر و تمیز کردن ذخیره کند. اگرچه ممکن است هزینه تمیز کردن و تعمیر خودروی دارای مشکل در سیستم تهویه خیلی گران نباشد، اما باز هم زمان و تلاش زیادی را هدر می دهد که ارزش آن را ندارد.

با این گفته، به دلایل و راه حل های زیر برای این AC نسبتاً دردناک خودرو که در مشکل یخ زدایی گیر کرده است، نگاه دقیق تری بیندازید.

1. محرک درب حالت بد

اولین دلیلی که AC فقط از طریق دریچه های یخ زدایی منفجر می شود، معیوب بودن محرک درب است. عملکرد محرک درب حالت کنترل دریچه ها است تا اطمینان حاصل شود که هوا طبق تنظیمات سفارشی به درستی دمیده می شود.

امروزه بسیاری از سیستم های محرک درب مدرن به تدریج بر اساس اتوماسیون توسعه یافته اند. همانطور که متوجه شدید، حتی سیستم‌های مدرنی که انواع مختلفی از فناوری‌های با کارایی بالا را ادغام می‌کنند، به مرور زمان فرسوده می‌شوند و خراب می‌شوند، چه رسد به سیستم‌های دستی. محرک همچنین همیشه در مرحله آسیب پذیری قرار دارد زیرا اغلب در معرض هوا از منابع مختلف هوای خام قرار می گیرد.

این دستگاه مجهز به چرخ دنده های پلاستیکی است که در حین کار به راحتی شکسته شده و از هم جدا می شود. نه تنها این، محرک درب به دلیل بارگذاری بیش از حد، سیم کشی نادرست یا گیج کننده، کیفیت پایین هوای ورودی و حتی نصب نامناسب می تواند با مشکلات زیادی روبرو شود و به اشتباه کار کند.

یکی از قابل توجه ترین علائمی که مشکل محرک حالت را نشان می دهد این است که وقتی کولر گازی را روشن می کنید، شیار دریچه در جلو صدای کلیک ایجاد می کند و این زمانی است که هوا فقط از دریچه های یخ زدایی عبور می کند، مشکل ایجاد می شود. و

شماره بعدی

نکته قابل توجه این است که شما باید راهی برای مقابله با این مشکل پیدا کنید. هنگامی که درب حالت به سختی کار می کند، باید بلافاصله آن را از برق بکشید و با انگشتان خود به داخل بچرخانید.

اگر چرخش شما نرم به نظر می رسد و به نظر می رسد هیچ مشکلی در اجرا وجود ندارد، می توانید با آن آزاد شوید. به یاد داشته باشید که محرک درب حالت خودرو خود را هر از چند گاهی تمیز کنید تا مطمئن شوید که اگر متأسفانه با آن مواجه شدید، در طول فصلی با آب و هوای شدید به خوبی و به طور موثر کار می کند.

2. ورودی هوا مسدود شده است

در حالت عادی هوا به دو صورت اصلی وارد خودرو می شود، اولی دریچه های بالای داشبورد و دومی مجرای گردش هوا در خودرو. اگر هر دو خط دمش هوای بالا مسدود شده باشند یا توسط موانع مسدود شوند، خودرو با مشکل AC گیر کرده در هنگام یخ زدایی مواجه می شود، جایی که هوا در یک دریچه متمرکز می شود در حالی که قادر به فرار نیست.

گرفتگی ورودی‌های هوا بیشتر به دلیل افتادن موانع به دریچه‌های هوا در هنگام سفر در جاده است، مانند آجیل درختی، برگ‌های افتاده، چوب‌های تیز بلند یا شاخه‌های لانه پرندگان. همه این عوامل مستقیم ذکر شده در بالا باعث مسدود شدن دریچه‌هایی می‌شوند که باید فوراً با آن‌ها برخورد کنید تا از عواقب طولانی‌مدت سخت‌گیرانه جلوگیری کنید. سیستم هوای کثیف در هر بار سفر بر کیفیت و دمای هوا تأثیر می گذارد. و مهم نیست که آن مقصد چقدر تازه به نظر می رسد، هوای آلوده ماشین همچنان تجربه نه چندان خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

برای حل این مشکل، باید فیلترهای هوا را بدون صرف زمان زیادی برای تجزیه و تحلیل اینکه چرا هوا فقط از دریچه های یخ زدایی می گذرد تمیز و احتمالاً تعویض کنید.

شما می توانید هوای تمیز را به طور کامل پمپ کنید تا آلاینده هایی که باعث مشکلات سلامتی می شوند را فیلتر کنید. نه تنها این، هر راه حل خانگی که می توانید برای تمیز کردن ورودی های هوا فکر کنید برای صرفه جویی در هزینه به جای مراجعه به تعمیرگاه، تا زمانی که به سیستم آسیب نرساند یا خراب نشود، به شدت توصیه می شود.

سعی کنید حداقل هفته ای یک بار با محلول های تمیز کننده تخصصی سوپرمارکت ها هوای ورودی را تمیز کنید. اگرچه آنها فقط اقدامات کوچک و ساده هستند، اما در دراز مدت موثر خواهند بود.

3. دمنده موتور شکسته

ac فقط از دریچه های یخ زدایی می دمد

موتور دمنده یکی از حیاتی ترین بخش های فرآیند تهویه خودرو است. (عکس: بچه های تعمیر خودرو)

وظیفه این قسمت دمیدن هوا از طریق دریچه است. همچنین می تواند مقدار هوای دمیده شده را هنگام ترکیب با مقاومت موتور دمنده بررسی کند. با چنین عملکردهای غیرقابل جایگزینی، یک موتور دمنده آسیب دیده باعث ایجاد مشکلات جدی برای ماشین شما می شود. خودرویی که با موتور فن آسیب دیده کار می کند نمی تواند هوا را از طریق دریچه ها خارج کند و در نتیجه جریان هوا برای تنظیم و تعادل هوای داخل کابین وجود ندارد.

رایج ترین مشکلات موتور دمنده خوردگی و پارگی است. از آنجایی که سیستم تهویه مطبوع از کار می افتد، به لطف زمزمه بلند هنگام راه اندازی سیستم تهویه مطبوع، به راحتی می توانید مشکل را تشخیص دهید، یا یک لرزش غیر معمول خواهید شنید. اگر مجبور هستید برای مدت طولانی سفر کنید و ماشین شما بیشتر از حد معمول کار می کند، ممکن است بوی سوزش ناشی از دریچه های هوا به دلیل اضافه بار و گرمای بیش از حد استشمام شود.

و به تدریج، با شروع از یک قطعه به ظاهر کوچک، هر یک از اجزای موتور شما در صورتی که اغلب با مشکلات محدودیت هوا مواجه می شوند، آسیب می بینند، که محسوس ترین علل زنگ زدگی و گرمای بیش از حد است.

بهترین راه برای مراقبت از موتور دمنده آسیب دیده، شناسایی علل و مقابله با مشکلات است. اگر می خواهید هیچ مخالفی از خودرو به دلیل محدودیت هوا دچار گرمای بیش از حد نشود، به خوبی از کانال ها مراقبت کنید. همچنین باید مراقب مشکلات زنگ زدگی باشید و ورود آلودگی به موتور دمنده خود را محدود کنید. در صورت مشاهده بو یا صداهای عجیب و غریب، هر گونه نشتی در موتور دمنده را سریعاً برطرف کنید و فیلتر هوا را به طور دوره ای تعویض کنید.

4. مقاومت دمنده معیوب

هنگامی که کولر/بخاری را روشن می کنید و فن هوای خودرو را طوری تنظیم می کنید که با سرعت های متعدد مطابق با نیاز شما کار کند، مقاومت دمنده هوای خنک یا گرم را از طریق دریچه ها عبور می دهد. وقتی AC خودرو روی دریچه های یخ زدایی گیر کرده است، مقاومت باد شما ممکن است معیوب باشد و نیاز به تعمیر متوسط ​​داشته باشد.

اضافه بار حرارتی یا گرمای بیش از حد علت اصلی این مشکل است. بنابراین، برای اینکه مقاومت دمنده میزان جریان هوا را کنترل کند و هوای کابین را تقویت کند، آن را در یک تعمیرگاه حرفه ای تعویض کنید.

5. محرک درب مخلوط آسیب دیده

عملکرد یک محرک درب ترکیبی تنظیم و کنترل دمای خودرو با اجازه دادن یا جلوگیری از عبور هوا از هسته بخاری است. این قسمت از چرخ دنده های پلاستیکی تشکیل شده است که کاملاً شکننده و ناپایدار هستند. ساخته شدن از مواد غیر صلب فرصت های بیشتری را برای محرک درب ترکیبی ایجاد می کند تا منحصراً در معرض شرایط آسیب دیده و شکسته قرار گیرد. نه تنها این، بلکه این قطعه نیز در شرایطی که موتور الکتریکی در حالت اگزوز است که ناشی از عملیات زیاد و طولانی مدت است، مستعد کار نامنظم یا حتی از کار افتادن است.

هر بار که کولر گازی را روشن می کنید مراقب دمای ماشین خود باشید. اگر درجه حرارت را به تدریج احساس می کنید

همانطور که سیستم را سفارشی کرده اید، سرد و گرم نمی شود یا به طور موثر سرد نمی شود، محرک درب ترکیبی شما به احتمال زیاد دچار مشکلاتی می شود که نیاز به تعمیر فوری دارند. قبل از اینکه محرک به طور کامل آسیب ببیند و با روش‌های تمیز و نگهداری منظم قابل تعمیر نباشد، به راحتی می‌توانید صدای تیک تاک کوچکی را که از داشبورد می‌آید بشنوید.

با توجه به مشکلاتی که در مورد این نوع محرک کاملا جدی در نظر گرفته می شود، تلاش برای رفع موقت آن ایده خوبی نیست. با این حال، شما همیشه می توانید شکسته را با یک کاملاً جدید جایگزین کنید و تنها با چند ابزار جداسازی قطعات اولیه و چند ابزار. اگر به مهارت های مکانیکی خود اطمینان ندارید، یک مرکز تعمیر معتبر پیدا کنید تا مطمئن شوید که سیستم در سریع ترین زمان به راحتی به کار خود باز می گردد.

6. سوختن فیوز در سیستم تهویه

نیش مشاهده هوا که فقط از طریق دریچه های یخ زدایی در ماشین می دمد می تواند توسط فیوز منفجر شده نیز ایجاد شود، این قطعه از کل سیستم تهویه از اضافه ولتاژهای ناگهانی خطرناک (سرجه های برق) محافظت می کند. هنگامی که این پدیده ناخوشایند به دلیل اتصال کوتاه رخ می دهد، برق نمی تواند به موتور دمنده برسد، در نتیجه سیستم تهویه ممکن است از کار بیفتد.

3 نوع فیوز وجود دارد که در صورت مواجه شدن با وضعیت فوق باید به آنها توجه کنید. آنها فیوزهای تهویه، فیوزهای فن و کلاچ مغناطیسی کمپرسور کولر گازی هستند. به طور کلی، فیوزها از سیم پیچ هایی محافظت می کنند که کل مدار الکتریکی را به هم متصل می کنند یا موارد انفجار شدید را در سیستم وسیله نقلیه شما محدود می کنند.

باید به نظارت و بررسی منظم فیوزهای داخل خودرو توجه کنید. اگر حتی بعد از اینکه قبلاً آنها را تعویض کردید همچنان باد می کنند، وسیله نقلیه خود را برای مشاوره و بررسی جامع به نزدیکترین تعمیرگاه ببرید.

7. رله خراب (مشکل برق)

ac در یخ زدایی گیر کرده است

جریان مورد نیاز برای تهویه توسط یک رله کنترل می شود. (عکس: 1A خودکار)

رله باید جریان را به موتور دمنده بدهد تا کار کند. اگر این اتفاق نیفتد، سیستم تهویه محدود می‌شود و باعث می‌شود هوا فقط از دریچه‌های یخ‌زدایی عبور کند.

به دلیل باز و بسته شدن مداوم، رله در برابر سایش و پارگی مقاوم است. و این نیز یکی از دلایلی است که دمنده نمی تواند به درستی کار کند تا اطمینان حاصل شود که سیستم تهویه در خودرو با هیچ مانعی مواجه نمی شود. یکی دیگر از نشانه های معیوب بودن رله این است که اگر هنگام لمس آن احساس گرما یا گرما کردید، نشان دهنده جذب گرمای بیش از حد رله در نتیجه خرابی است.

اگر نمی‌خواهید هر بار که وارد وسیله نقلیه خود می‌شوید، مشکلات آن به کل سیستم تهویه و کیفیت هوا اضافه شود، رله را به صورت دوره‌ای بررسی و تعویض کنید.

بسته بندی

در اینجا برخی از دلایل اصلی و راه‌حل‌هایی برای مشکل دمیدن هوای کولر خودرو از طریق دریچه‌های یخ‌زدایی وجود دارد که مایلیم امروز به شما معرفی کنیم. با مقاله بالا، امیدواریم که اهمیت سیستم های تهویه خودرو و همچنین دریچه های هوا برای کیفیت بهتر هوا و سلامتی را بیشتر درک کنید.

سوار شدن در یک ماشین خفه کننده، مخفیانه و بدبو چیزی است که هیچ کس نمی خواهد. بنابراین به یاد داشته باشید که علت را شناسایی کرده و به طور مناسب با آن برخورد کنید تا از اتلاف وقت ارزشمند برای تلاش های بی نتیجه جلوگیری کنید. از سیستم تهویه خودرو، تهویه مطبوع و تمام اجزایی که به یک سواری عالی کمک می کنند، به خوبی مراقبت کنید. ممکن است تعجب کنید که یک عمل کوچک تعمیر و نگهداری می تواند برای خودرویی که با هزار قطعه ساخته شده است، انجام دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.