آیا دکمه A/C Fan باید خاموش باشد یا روشن؟

0

آیا دوست دارید بر روی خودروی خود کنترل داشته باشید یا همانند دیگران عمل می کنید؟ اگر شما فردی هستید که دوست دارد تهویه هوا را کنترل کند.گزینه کنترل آب و هوا در اتومبیل ممکن است شما را متعجب کند.بیشتر ما در اتومبیلهای داغ خود قرار می گیریم و تمایل به خنک شدن فوری داریم.

بنابراین می خواهیم درجه حرارت را به پایین بچرخانیم و فن را به سمت بالا روشن کنیم . به امید اینکه هرچه سریعتر خنک شویم.اگر ترجیح می دهید تهویه مطبوع خود را کنترل کنید. ممکن است تعجب کنید که عملکرد سیستم کنترل آب و هوایی به چه صورت کار می کند.بنابراین ، چه چیزی بهتر است؟

آیا فن AC باید به صورت خودکار یا به سادگی روشن باشد؟

AC Fan چیست؟

وسایل نقلیه امروز دارای یک فن چند سرعته هستند. که بر اساس سطح مورد نظر راننده هوا را از طریق مجاری و دریچه ها جا به جا می کند. تنظیم سرعت توسط یک مقاومت یا ماژول کنترل کامپیوتر فعال شده و توسط سوئیچ فن دمنده کنترل می شوند.

وقتی فن AC کار نمی کند ، معمولاً ناشی از نوعی نارسایی در موتور دمنده یا مقاومت است.

مقاومت موتور دمنده با گرم شدن فن در هوای گرم , گرم می شود. و با گذشت زمان می توان آن را خاموش کرد و باعث توقف برخی از سرعت های فن شد. فن را می توان روی یک سرعت خاص تنظیم کرد. آن را در بالاترین یا حالت خاموش قرار دهید.

اگر موتور دمنده دلیل مشکل نیست. ممکن است لازم باشد فیلتر هوای کابین خود را تعویض کنید. فیلترهای هوای کابین اطمینان حاصل می کنند که هیچ آلودگی یا ذره ای وارد وسیله نقلیه نمی شوند. با این حال با گذشت زمان این فیلترها می توانند مسدود شده و مانع از جریان هوا شوند. و مانع از توانایی کولر هوای شما به درستی می شوند.

سیستم های کنترل آب و هوا

کنترل های تهویه مطبوع خانگی در مقایسه با تهویه مطبوع شما کمی ساده تر به نظر می رسد. در خانه ، یک سرعت دمنده ثابت وجود دارد که هوای خنک را تا رسیدن به تنظیمات ترموستات ایجاد می کند. با این وجود ، ماشین شما برای تنظیم دما دو روش دارد: با تغییر سرعت دمنده و مخلوط کردن هوای گرم و سرد. خودروهایی که دارای سیستم کنترل خودکار آب و هوا هستند. در واقع می توانند حدس بزنند که دمای کامل و سرعت دمنده را پیدا می کنند.

در اینجا نحوه عملکرد آن آورده شده است:

۱.دکمه خودکار را در نزدیکی کنترل های تهویه مطبوع خود قرار دهید.

۲.دمای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در بسیاری از وسایل نقلیه مدرن ، هم راننده و هم مسافر توانایی تنظیم دمای دلخواه خود را دارند.

۳.پس از تنظیم دما و تنظیم سیستم در حالت خودکار ، تهویه مطبوع خودرو بطور خودکار بین گرمایش و سرمایش تنظیم می شود تا دمای مورد نظر در خودرو حفظ شود.

چرا از عملکرد خودکار استفاده می کنیم؟

علاوه بر ایجاد سریعتر هوای سردتر در هوای گرم شاید بهترین دلیل برای استفاده از کنترل  خودکار صرفه جویی در مصرف باتری وسیله نقلیه شما می باشد.به لطف آلترناتیو که انرژی را از موتور دریافت می کند و شارژ خود را حفظ می کند.

همانطور که می دانید موتور برای برق به سوخت نیاز دارد.هرچه فشار بیشتری بر روی سیستم تهویه مطبوع خود وارد کنید ، به باتری شما احتیاج بیشتری پیدا می کند.

بنابراین موتور برای نگه داشتن شارژ بیشتر کار می کند.به عنوان مثال، هنگامی که سیستم تهویه هوا روی سردترین تنظیم میکنید، از کمپرسور، باتری و موتور استفاده زیادی می کنید.اما اگر از تنظیم خودکار استفاده کنید، درجه حرارت در اسرع وقت به عدد مورد نظر می رسد و آن دما را حفظ می کند.

با انتخاب ویژگی Auto ، سیستم دقیقاً می داند که چگونه می تواند با استفاده از سرعت صحیح دمنده و استفاده بهتر از باتری ، آلترناتور و در نهایت موتور به دمای مطلوب برسد.

کنترل در هنگام رانندگی یک امر ضروری است، اما این بدان معنی نیست که شما باید همه چیز را کنترل کنید.سعی کنید تهویه مطبوع خود را به مدت یک ماه روی اتومات قرار دهید و ببینید که چقدر سریع ماشین شما خنک می شود.و چه میزان اتومبیل شما سوخت کمتری مصرف می کند.فقط ممکن است از نتایج غافلگیر شوید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.