دکمه چرخش هوا در خودرو چگونه کار می کند؟

0

برندهای خودرو به طور مداوم ویژگی های جدیدی را برای تسهیل کاربران تجربه می کنند. برخی از این ویژگی ها پس از مرحله آزمایشی حذف می شوند و برخی در خودروها استاندارد می شوند. یکی از این ویژگی های استاندارد چرخش هوا است که تقریباً در همه وسایل نقلیه وجود دارد. دکمه چرخش هوا روی داشبورد نزدیک کنترل های AC وجود دارد. با این حال، بسیاری از صاحبان وسایل نقلیه از کاربرد آن آگاه نیستند و اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد.

 دکمه A/C چیست
 کاربرد دکمه A/C
 کلید A/C خودرو چیست
 نحوه روشن کردن A/C
 ایرادات سیستم تهویه مطبوع خودرو
 تنظیم سیستم تهویه خودرو
 سیستم تهویه خودرو چیست
 سیستم تهویه لاماری ایما
 سیستم تهویه مطبوع چیست
 آموزش تنظیم دریچه کولر
 تمیز کردن دریچه کولر
 دکمه های رو داشبورد خودرو
 دکمه های روی داشبورد شاهین

در اینجا هدف و کاربرد دکمه چرخش هوا در خودروها را با جزئیات بیشتری بیان کرده ایم.

دکمه چرخش هوا در اتومبیل چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک دکمه چرخش هوا برای حفظ دمای کابین با استفاده مجدد از هوای موجود در داخل خودرو استفاده می شود. به طور کلی، یک سیستم خنک کننده خودرو هوا را از محیط می مکد و آن را به داخل پمپ می کند تا جریان هوا را حفظ کند. با این حال، هنگامی که دکمه چرخش هوا روشن می شود، جریان هوای خارجی را قطع می کند و از هوای موجود در کابین استفاده می کند.

روشن کردن دکمه‌های گردش هوا، دمای کابین را بدون فشار آوردن به AC کاهش می‌دهد

هدف دکمه چرخش هوای خودرو

دکمه چرخش هوا نقش مهمی در کنترل دمای خودرو به ویژه در آب و هوای امارات دارد. در زیر به برخی از اهداف اصلی اشاره شده است که دکمه چرخش هوا در خودرو انجام می دهد.

خنک کردن کابین به سرعت

از آنجایی که ویژگی چرخش هوا هوای بیرون را جذب نمی کند، می تواند به سرعت کابین خودرو را خنک کند. در حالت چرخش، هوای خنک شده مجدداً توسط AC استفاده می شود که به کاهش و حفظ دمای کابین خودرو بدون توجه به دمای خارجی کمک می کند.

دکمه چرخش هوا به ویژه در روزهای تابستان مفید است. هنگامی که دکمه چرخش هوا روشن می شود، دما را بدون فشار به AC یا سیستم کنترل آب و هوا .

داغ کردن ویندوز

دمای کابین خودرو و محیط خارجی متفاوت است. بنابراین، هنگامی که هوای خارجی در کابین پمپ می شود و خنک می شود، پنجره ها را مه می کند. گفته می شود، یکی از راه های حذف مه از روی شیشه جلو و شیشه خودرو ، روشن کردن دکمه چرخش هوا است. از آنجایی که هوا قبلاً خنک شده است، روی صفحه نمایشگر مه نمی شود و در نتیجه رانندگی بدون دردسری ایجاد می شود.

به غیر از چرخش هوا، در اینجا برخی دیگر از مه گیرهای خودرو که می توانید از آنها برای خلاص شدن از شر مه پنجره ها و شیشه های جلو استفاده کنید.

حفظ دما

مزیت اصلی استفاده از دکمه چرخش هوا، حفظ دما است. به طور کلی، در آب و هوای گرم، جریان متناوب جریان متناوب از خنک کردن هوا خسته می شود و در نتیجه AC خودرو از کار می افتد . در اینجا زمانی است که چرخش هوا وارد تصویر می شود.

برای جلوگیری از تخلیه AC خودرو، چرخش هوا امکان استفاده مجدد از هوای خنک شده را می دهد. بنابراین دمای کابین برای مدت طولانی تری بدون فشار آوردن به قسمت AC خودرو حفظ می شود.

علاوه بر این، اگر همچنان مشکل AC دارید، در اینجا چند تعمیرگاه AC اتومبیل در دبی که می توانید آنها را انتخاب کنید.

کاهش مصرف انرژی

کاهش دمای کابین و حفظ آن می تواند انرژی زیادی را به خصوص در خودروهای برقی مصرف کند. استفاده از دکمه چرخش هوا از استفاده بیش از حد AC که منجر به کاهش مصرف انرژی می شود جلوگیری می کند.

به غیر از استفاده از چرخش هوا، در اینجا برخی دیگر از عادات رانندگی کم مصرف که می توانید از آنها استفاده کنید.

چرخش هوا از هوای خنک شده و فیلتر شده استفاده می کند که مصرف انرژی خودرو را کاهش می دهد

سوالات متداول

دکمه چرخش هوا چه می کند؟

دکمه چرخش هوا جریان هوای خارجی را قطع می کند و هوای موجود در کابین را به گردش در می آورد. از آنجایی که هوای کابین فیلتر و خنک می شود، فشار وارده بر اجزای مختلف خودرو را کاهش می دهد و همچنین کابین را به سرعت خنک می کند.

آیا می توانم از چرخش هوا در درایوهای طولانی استفاده کنم؟

توصیه می شود برای مدت طولانی تری از چرخش هوا به طور مداوم استفاده نکنید. دکمه چرخش هوا را برای چند دقیقه خاموش کنید و اجازه دهید هوای تازه وارد کابین شود.

دکمه چرخش هوا در کجای خودروها وجود دارد؟

دکمه چرخش هوا اغلب روی داشبورد در کنار کنترل AC وجود دارد. برای روشن کردن چرخش هوا، ماشین شما ممکن است یک دستگیره یا دکمه هایی با آرم ماشین و هوای U-Turn داشته باشد.

اینها اهداف اصلی دکمه چرخش هوا در خودروها بودند. چرخش هوا یک ویژگی ساده و در عین حال کارآمد است که می تواند به طور قابل توجهی بر روند خنک کننده خودرو و دمای کابین تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر همچنان در حال رانندگی با یک سیستم گردش هوای غیرعملکردی هستید، وقت آن است که تغییر دهید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.