یک روز با بزرگترین محموله جاده ای کشور

0

محموله غول‌آسای جاده‌ای کشور که یک راکتور احیای آهن اسفنجی است مهرماه امسال، پیش سوار بر یک کفیِ ۱۶۸ چرخ از اراک راهی کرمان است و حدود 6 ماه دیگر به مقصد می‌رسد و به عنوان پهن‏‌ترین و بلندترین محموله تاریخ حمل و نقل فوق سنگین کشور لقب گرفته است.

 بزرگترین بوژی کش دنیا  بوژی کش ایرانی  حمل بار با بوژی کش  مشخصات کامیون بوژی کش  قویترین بوژی کش دنیا  ماشین سازی اراک  مدیرعامل ماشین سازی اراک  گفتگوی ویژه خبری

 سنگین‌ترین و پهن‌ترین محموله جاده‌ای کشور ۲۲ مهرماه امسال، پیش سوار بر یک کفیِ ۱۶۸ چرخ از اراک راهی کرمان شد و حدود ۶ ماه دیگر به مقصد خواهد رسید. این جابه‌جایی‌های غول‌آسا را بوژی‌کشی می‌نامند، رانندگان بوژی کش ایران از ماهرترین‌های جهان هستند.

امروز این محموله غول‌آسا به شهر طرق رود نطنز رسید، تصمیم به تهیه گزارش گرفتم و راهی آنجا شدم، نرسیده به منطقه یحیی‌آباد با ماشین‌های سنگینی روبرو شدم که در کنار جاده ایستاده بودند، از یکی از راننده‌ها سؤال کردم، کار شما چیست؟ در جواب گفت: بوژی کشی از یک ماشین شروع تا به پنج ماشین می‌رسد و در مسیر سربالایی هر پنج بوژی‌کش به‌هم‌پیوسته و محوله را جابجا می‌کنند.

داود محمدی، سرپرست این محموله غول‌آسا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این‌یک راکتور احیای آهن اسفنجی است که کارش ساخت مواد اولیه در ریخته‌گری و ساخت قطعات است، این محموله ۴۲۰ تن وزن دارد و ارتفاع و عرض آن هرکدام ۱۲ متر و طول محموله ۴۰ متر است.

وی افزود: چهارمین بار است که این راکتور در دنیا ساخته می‌شود و سه عدد از آنها در آمریکا، فرانسه و آلمان ساخته‌شده و چهارمین آن در ایران و به دست متخصصان بومی ساخته‌شده است.

محمدی در خصوص نیروهای حمل این محموله غول آسا گفت: مجموعاً بیست نفر از جمله راننده، خدمه و تیم برق‌کار هدایت محموله را بر عهده‌دارند که از شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز، دلیجان و اصفهان هستند و جالب اینجاست که خیلی از این عزیزان فرصت سرکشی به منزل و خانواده خود را ندارند و شب‌ها به‌صورت مجازی از احوال خانواده خود باخبر می‌شوند.

سرپرست محموله غول‌آسای ایران گفت: یکی از مشکلات ما در راه‌ها عدم همراهی مردم است، این محوله سنگین و حرکتش کند است اما انتظار داریم مردم ما را درک کنند تا بتوانیم با اطمینان کامل محموله را جابجا کنیم.

وی گفت: از بدو حرکت تنها یک تصادف برای ما رخ داد که یک ماشین شوتی به‌صورت خلاف در حال سبقت بود و یک خودروی پراید هم به دنبالش آمد و براثر ناآگاهی هر دو راننده به بوژی‌کش برخورد کردند.

محمدی ادامه داد: از کلیه مسؤولان سراسر مسیری که می‌رویم انتظار داریم که با ما همراهی و همکاری لازم را انجام داده که بدون مشکل بتوانیم محموله را به مقصد برسانیم.

سرپرست محموله غول‌آسای ایران درباره خاطرات جالب این سفر گفت: وقتی وارد مناطق مسکونی می‌شویم مردم برای تماشای محموله می‌آیند و خیلی‌ها در هنگام توقف محوله به بالای بوژی رفته و عکس سلفی و تصویر یادگاری می‌گیرند، یادم نمی‌رود تنها جایی که توسط مردم از ما پذیرایی شد در میمه بود که یک آقایی هم برایمان اسپند دود کرد و هم برایمان شیرینی آورد.

وی از بازدید مدیران و مهندسان کارخانه کرمان در طول مسیر خبر داد و اظهار کرد: مسؤولان فولاد بوتیای ایرانیان به ما سرکشی و اطلاعات دقیق را دریافت تا با تهیه جرثقیل برای تخلیه و نصب پیش‌بینی لازم را انجام دهند.

منبع:فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.