مشخصات فنی و امکانات دنا پلاس اتوماتیک فول آپشن جدید +عکس

0

دنا پلاس اتوماتیک فول آپشن تا پایان پاییز روانه بازار ایران می‌شود

دنا پلاس اتوماتیک فول آپشن تا پایان پاییز روانه بازار ایران می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات دنا پلاس توربو آپشنال آشنا می‌شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد تا پایان پاییز سال ۱۴۰۲ دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال را به‌شکل انبوه تولید و به بازار عرضه کند. نسخه آپشنال دنا پلاس توربو اتوماتیک اکنون از امکانات و استانداردهای جدیدی نسبت به مدل‌های قبلی خود بهره می‌برد. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات فنی و امکانات دنا پلاس اتوماتیک فول آپشن آشنا می‌شویم.

مشخصات فنی و امکانات دنا پلاس اتوماتیک فول آپشن جدید +عکس

مشخصات فنی دنا پلاس اتوماتیک فول آپشن

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال از یک پیشرانه 1645 سی‌سی 16 سوپاپ EF7_TC بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

این خودرو ظرف مدت ۱۰.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷.۳۵ لیتر را به‌همراه دارد. ضمن این‌که حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

امکانات ایمنی دنا پلاس توربو آپشنال

دنا پلاس اتوماتیک فول آپشن از امکانات ایمنی متعددی چون سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کمک حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم کمکی ترمز (HBA)، ترمز عقب دیسکی، ترمز جلو دیسکی خنک شونده و سیستم ترمز ضد قفل ABS وEBD، سیستم پایش فشار و دمای لاستیک‌ها و اخطار کاهش باد و افزایش دمای لاستیک ها (TPMS)، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب و 4 کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد.

ایران خودرو استاندارد محافظت از عابر پیاده را نیز برای دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال در نظر گرفته است؛ در واقع طراحان با ایجاد تغییراتی در بخش سپر جلو خودرو و طراحی قطعات الحاقی جدید در پشت سپر جلو باعث شدند تا آسیب‌ها به عابران پیاده در زمان تصادفات کاهش پیدا کند.

از سایر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به آینه الکتروکرومیک، برف‌پاک‌کن ژله‌ای، سامانه قطع سوخت خودکار، صندلی عقب دارای ایزوفیکس، فرمان قابل تنظیم زاویه‌ای در دو جهت و ایموبیلایزر اشاره کرد.

امکانات رفاهی دنا پلاس اتومات فول آپشن

این خودرو از امکانات رفاهی متعددی چون میرورلینک، مالتی مدیا، نمایشگر دمای محیط و کانال تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم هوشمند نور و باران، سیستم روشن و خاموش و ورود بدون کلید (KEYLESS)، سانروف برقی، کروز کنترل و رینگ 16 اینچی آلومینیومی بهره می‌برد.

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال به سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) نیز مجهز شده که تعویض دنده مطلوب را به راننده در وضعیت تیپ ترونیک پیشنهاد می‌کند که باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و کاهش استهلاک پیشرانه خواهد شد.

از سایر تجهیزات دنا پلاس اتوماتیک فول آپشن می‌توان به روکش پارچه‌ای، دسته دنده طرح جدید با گردگیر و دوخت قرمز، کف‌پوش موکتی با نوار قرمزرنگ و آرم توربو، تودوزی مخمل، نوار کرومی دور شیشه درها، دستگیره‌های درها به رنگ کروم، قطعات تزیینی طرح چوب، تریم مشکی، سیستم روشنایی ترک خودرو، چراغ نقشه‌خوانی، چراغ روشنایی فضای پایین پا در زمان سوار و پیاده شدن، چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ روز)، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل و چراغ مه‌شکن جلو و عقب اشاره کرد.

منبع:گجت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.