مشخصات و تجهیزات دنا پلاس EF7 TC MT
اگر به دنبال یک خودرو سریع و پرشتاب باشید، در این رده قیمتی انتخاب چندانی پیش روی شما قرار ندارد. در واقع اکثر محصولات چینی این قسمت از بازار به پیشرانههای تنفس طبیعی ۱.۵ یا ۱.۶ لیتری تجهیز شدهاند که در نهایت فقط برای یک رانندگی عادی و بدون تنش مناسب هستند و در بهترین حالت میتوانند با کشش کافی، کارتان را راه بیندازند.
مشخصات فنی دنا پلاس توربو | |
نام خودرو | دنا پلاس توربو |
کشور سازنده |
ایران
|
سال (طراحی) | ۱۳۹۶ |
مشخصات فنیفهرست مطالب |
|
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۶۵۰ سی سی |
تنفس موتور | توربوشارژ |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۲۱۵ نیوتن متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده | ۵ سرعته دستی |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر در ساعت |
وزن | ۱۲۶۲ کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | ۴۵۵۹ طول – ۱۷۲۰ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع |
فاصله بین دو محور | ۲۶۷۱ میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها |
|
مصرف سوخت داخل شهر | – لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | ۶۰ لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۴ |
میزان تولید CO2 | – گرم در هر کیلومتر |
استاندارد امنیت | |
امکانات و تجهیزات دنا پلاس توربودنا پلاس توربو با امکانات نسبتاً خوبی به بازار عرضه میشود که از جمله آنها میتوان به مواردی نظیر: ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک مجهز به کلیدهای کنترلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک بهمراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، سیستم مالتیمدیا، دوربین دید عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغهای روشنایی در روز، چراغ ولکام و چراغ مشایعت، کروز کنترل، آینههای جانبی برقی تاشونده، سنسورهای پارک عقب و صندلیهای جلو با تنظیمات برقی اشاره نمود. البته در این لیست جای خالی موارد مهمی مثل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی دیده میشود، ضمن اینکه متاسفانه برخی امکانات نظیر سانروف و ایربگهای جانبی که قبلاً در تمامی مدلهای دنا پلاس (حتی تنفس طبیعی) وجود داشتند اکنون فقط روی نسخه گرانتر توربو اتوماتیک بصورت استاندارد قرار میگیرند و برای سایر مدلها بصورت آپشن سفارشی درآمدهاند. |
|
امکانات دنا پلاس توربو | |
ترمز و پایداری | ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی خنک شونده – ترمز عقب دیسکی |
کیسه هوا | ۴ عدد (راننده و سرنشین جلو و جانبی) |
سیستم صوتی | دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل – بلندگوهای جلو و عقب – توییتر |
دیگر تجهیزات | هیدرولیک – روکش چرمی با دوخت قرمز مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل – تنظیم اتوماتیک – کانال تهویه برای سرنشینان عقب – چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ روز (Day Light) – چراغ جلو و عقب جدید – چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – چراغ خطر سوم – چراغ داخل داشبورد – چراغهای سقفی جلو و عقب – چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن – تنظیم زاویه نور چراغهای جلو از داخل – طرح جدید آینههای جانبی – آینه های جانبی برقی – راهنمادار و تاشونده اتوماتیک – آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد – تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی – شیشه های سولار(ضد اشعه مضرUV) – تریم تک رنگ (مشکی) – قطعات دکوراتیو طرح چوب – دستگیره های درب ها به رنگ کروم – نوار کرومی دور شیشه درب ها – تودوزی مخمل – کف پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو – دسته دنده طرح جدید با گردگیر با دوخت قرمز – سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) – سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز – دوربین دید عقب – هشداردهنده موانع عقب – سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس ) – قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی – کمربندهای ایمنی جلو سه نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع – سان روف – کروز کنترل – ستون فرمان تلسکوپی(جمع شونده) – سیستم روشنایی موقت در محیط های تاریک – نمایشگر دمای محیط – آنتن سقفی جدید(Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب – جا عینکی – تغییر استایل جانبی خودرو(دربها به همراه شیشه لچکی عقب – دستگیرهها – گلگیرها و آینههای جانبی) – بازکن قفل در صندوق عقب از داخل – سیستم قطع سوخت خودکار – سیستم کنترل بخار بنزین – کارت طلایی چهار ستاره |
رقبای دنا پلاس توربو در بازارهمانطور که در مقدمه اشاره کردیم، دنا پلاس توربو دندهای (البته با حذف گزینههای دست دوم) پرشتابترین گزینه محدوده قیمتی خودش به حساب میآید و از این رو برای دوست داران شتاب و سرعت یک گزینه جذاب به نظر میرسد. بخصوص در شرایط فعلی که کمبود قطعات یدکی در بازار بیداد میکند، این محصول به لطف حضور طولانی و پرتیراژ در کشور میتواند خیال مصرف کننده را از بابت شرایط خدماتی و بازار دست دوم آسوده نماید. اما با این حال با همین بودجه میتوان به گزینههای دیگر نظیر تندر پلاس هم اندیشید. خودرویی که هرچند از نظر شتاب، راحتی، آپشن و هندلینگ در جایگاه پایینتری از دنا پلاس توربو قرار میگیرد اما بدلیل استهلاک فنی بسیار کمتر و داشتن ۳ ستاره ایمنی از موسسه معتبر Euro-NCAP میتواند جایگزین مطمئن و کم دردسرتری باشد. در این رده برلیانس H330 هم وجود دارد که در ازای تواناییهای حرکتی ضعیفتر مزیتهایی نظیر استهلاک کمتر، طراحی ظاهری بهروزتر و از آنها مهمتر گیربکس اتوماتیک (با قیمت مشابه دنا پلاس توربو دندهای) را به شما ارزانی میدارد. هرچند از نظر قیمت و وفور قطعات یدکی و بازار دست دوم همچنان دنا گزینه برتر میدان به حساب میآید. در نهایت میشود با مقداری افزایش بودجه (قیمت مشابه با دناپلاس توربو اتوماتیک) به سراغ بسترن B30 رفت که مشابه اکثر خودروهای چینی از نظر قیمت قطعات و بازار دست دوم به پای نماینده ایران خودرو نمیرسد و با موتور تنفس طبیعی خود یارای رقابت با پیشرانه قدرتمند توربو دنا را ندارد اما در عوض با توجه به کیفیت بالاتر و استهلاک پایینتر و وجود ۵ ستاره ایمنی CNCAP میتواند رقیب قابل احترامی محسوب شود. |
|
قیمت و نمایندگی |
|
قیمت |
– بروز رسانی در دوشنبه ۱۵ شهریور | |
نمایندگی فروش | ایران خودرو |