معرفی تویوتا اسپرت کراس اوور مفهومی EV با همکاری BYD و FAW

0

سازنده خودرو تایید می کند که خودروی مفهومی خودروی تویوتا اسپرت کراس اوور که در فروم Kenshiki تویوتا در بروکسل، بلژیک به نمایش درآمد، وارد بازار اروپا خواهد شد. که نسخه تولیدی کراس اوور فست بک در سال 2025 در اروپا عرضه خواهد شد.

کراس‌اور تویوتا کروان، با استقبال خوبی در بازار آمریکا موجه نشد. اما احتمالا اگر این خودرو کمی اسپرت‌تر و مشابه خودرویی که سال ۲۰۲۵ به اروپا عرضه می‌شود باشد، عملکرد و فروش بهتری خواهد داشت.

اولین بار در آوریل امسال در اتو شانگهای به عنوان کانسپت bZ اسپورت کراس اوور نمایش داده شد، کانسپت کراس اوور اسپرت توسعه مشترک بین تویوتا و BYD و FAW از طریق سرمایه گذاری مشترکی به نام BYD Toyota EV Technology (BTET) است.

جزئیات فنی در مورد کانسپت کراس اوور اسپرت وجود ندارد، اگرچه فضای داخلی کانسپت کراس اوور اسپورت bZ که بر اساس آن ساخته شده است، می‌تواند در اینجا نیز اعمال شود، با داشبورد مینیمالیستی آن خودرو که دارای یک جفت صفحه نمایش شناور برای ابزار دقیق راننده است. سرگرمی اطلاعاتی، همراه با فرمان.

تفاوت کانسپت کراس اوور اسپورت با اولین تکرار bZ در حذف سنسور لیدار روی سقف، همراه با تریم گلگیر جلو است. شکل براق آن توسط چین‌ها در پانل‌های بدنه و قوس چرخ‌ها کمک می‌کند، در حالی که چراغ‌های عقب آن بازتابی از طراحی چراغ‌های جلو هستند، که خود ظاهری در شاسی‌بلند Crown Sport .

مدل دیگری که تلاش مشترک بین تویوتا، BYD و FAW است bZ3 است ، یک خودروی برقی فست بک که دارای باتری لیتیوم آهن فسفات BYD Blade است که تا 600 کیلومتر را در چرخه تست خودروهای سبک چین (CLTC) ارائه می دهد. این مدل دارای یک موتور الکتریکی منبع BYD در محور جلوی خود است که قدرت 184 یا 245 اسب بخار را ارائه می دهد.

کانسپت Sport Crossover اولین بار در نمایشگاه شانگهای و در ماه آوریل رونمایی شد. این خودرو با رنگ بدنه نارنجی متالیک در این نمایشگاه حضور داشت و نامش bZ Sport Crossover بود. گفته شده بود که این خودرو در چین و به همراه شاسی بلند bZ FlexSpace جدید در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود.

این محصول در رویداد تویوتا EV که هفته پیش در بلژیک برگزار شد، بار دیگر حاضر شد. اسپرت کراس‌اور در این رویداد بدون پیشوند bZ و با رنگ نقره‌ای_خاکستری معرفی شد. ویژگی‌های آن همانند نسخه ارائه شده در نمایشگاه شانگهای بود؛ مانند خطوط بدنه، نشان نورانی، طراحی عقب سبک داک‌تیل (دم اردکی) و … . طراحی این خودرو واقعا جسورانه و مدرن است. این محصول برای رقابت با فولکس‌واگن ID.7 و هیوندای آیونیک ۶ آماده است.

پروژه اسپرت کراس‌اور، با همکاری تویوتا و شرکت چینی BYD ایجاد شده است. تویوتا اشاره کرده که این خودرو فضای صندوق عقب بزرگی دارد و برای سرنشینان عقب فضای پای راحت و زیادی درنظر گرفته شده است. تویوتا فکر می‌کند که این کوپه به عنوان نماد طراحی است، برای شش خودرو برقی‌ای که برای عرضه تا سال ۲۰۲۶ درنظر گرفته. همچنین می‌تواند رانندگان خودروهای احتراقی را نیز برای روی آوردن به برقی‌ها ترغیب کند.

Generated by pixel @ 2023-12-04T07:12:46.096570

تویوتا اخبار مربوط به پروژه اسپرت کراس‌اور را همزمان با رونمایی و معرفی کانسپت Urban SUV ارائه داد، اما مشخصات فنی و دقیق این دو کانسپت را منتشر نکرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.