بررسی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ +عکس

0

اولین نسل نیسان ایکس‌تریل در سال ۲۰۰۰ با کد اتاق T30 به بازارهای جهانی عرضه شد و علاوه بر ژاپن در اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایوان و … نیز مونتاژ میشد. هم اکنون نیسان X-Trail که با نام نیسان روگ نیز شناخته میشود در چهارمین نسل خود به سر میبرد و در سال ۲۰۲۱ معرفی و با مدلهای ۲۰۲۲ به بازارهای جهانی عرضه شد و با فاصله کمی نیز فیس لیفت شد.

نیسان ایکس تریل 2024
حال با باز شدن واردات، نماینده نیسان در ایران فیس لیفت چهارمین نسل نیسان X-Trail را به کشور وارد کرده است و با توجه به سابقه خوب و استقبال مناسب خریداران از نسل سوم X-Trail که هم‌اکنون در بازار ایران نیز موجود است قطعا نسل چهارم نیز در ایران خواهان پر و پاقرصی خواهد داشت. نیسان X-Trail 2023 از نظر ابعاد ۱.۵ سانتی‌متر بلندتر ، ۲ سانتی متر عریض تر و دارای ۱ سانتی متر طول کمتر نسبت به نسل پیشین خود می‌باشد.

نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ هم به صورت پلاگین هایبرید و هم به صورت بنزینی به بازارهای جهانی عرضه شده است اما نسخه وارداتی به ایران از نوع ۲.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی  می‌باشد که با یک گیربکس CVT کوپل شده است. نیسان ایکس تریل باید به مصاف رقبایی نظیر تویوتا راو۴، رنو کولئوس و کیا اسپورتیج برود.

طراحی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳

طراحی نسل جدید نیسان ایکس تریل بسیار جذاب است و از زبان طراحی جدید نیسان پیروی میکند که این زبان طراحی را در خودروهای دیگر این برند نظیر نیسان قشقایی مشاهده میکنیم. در نمای جلویی خودرو شاهد یک جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل هستیم که لوگوی نیسان در وسط آن جای گرفته است و توسط نوارهای کرومی احاطه شده است. چراغهای اصلی روی سپر قرار گرفته اند و چراغهای نزدیک کاپوت به عنوان دی لایت عمل میکنند.

در بخش نمای جانبی بسته به تیپهای مختلف شاهد رینگهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچی هستیم که در نمونه های ۱۷ اینچی فاق لاستیک بسیار زیاد است و اگرچه سواری نرمی ارائه میدهد اما از جذابیت نمای ظاهری کاسته است و البته در هندلینگ خودرو نیز اثر منفی دارد.

نمای عقبی ایکس تریل در بخش چراغها نسبت به نسل قبلی خود بزرگتر شده است و همین چراغهای بزرگ به نظر نگارنده مطلب باعث جذاب تر شدن نمای عقبی خودرو شده است. در نسل جدید بر خلاف نسل قبلی که سپر عقب هم رنگ بدنه بود از سپر مشکی رنگ به همراه دیفیوزر نقره‌ای رنگ استفاده شده است که این کار تا حدی باعث زمخت و قلدر نشان دادن نمای عقبی X-Trail نسل جدید به عنوان یک خودروی شاسی بلند شده است؛ البته که واژه شاسی بلند را بهتر است برای خودروهای شاسی مستقل نظیر تویوتا لندکروزر به کار ببریم.

داخل نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳

بررسی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ +عکس

وقتی به کابین نیسان X-Trail وارد میشویم با یک کابین بزرگ مواجه می‌شویم که نسبت به ابعاد خودرو و هم رده‌های قیمتی بزرگتر به نظر میرسد. متریال به کار رفته در کابین برای یک خودروی کمتر از ۳۰ هزار دلاری در بهترین کیفیت ممکن هستند و داشبورد کمی متمایل به سمت راننده است تا راننده رابط کاربری بهتر و آسان‌تری را حین رانندگی تجربه کند. نیسان X-Trail در تیپهای مختف S 4WD ، S 2WD، تیپ SV و تیپ SL عرضه شده است که تیپهای SV و SL هر دو ۴ چرخ محرک هستند و معلوم نیست نسخه‌ای که به دست مصرف کننده خواهد رسید کدام یک از این تیپها خواهد بود.

از جمله مهم‌ترین امکانات نسخه فول نیسان ایکس‌تریل ۲۰۲۳ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم صوتی Bose
  • نمایشگر لمسی ۹ اینچی
  • سیستم ناوبری ماهواره ای
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه
  • صندلی های جلوی برقی
  • گرمکن صندلی های جلو و عقب
  • تهویه صندلی های جلو
  • سقف پانوراما
  • چراغ های LED
  • سیستم ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • سیستم حفظ خودرو بین خطوط
  • سیستم تشخیص نقاط کور
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • سیستم کمکی پارک
  • سیستم هشدار فشار باد تایر ها

بررسی مشخصات نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳

در بخش فنی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT Xtronic به هر چهارچرخ یا صرفا چرخهای جلو بسته به تیپ منتقل میکند. طول، عرض و ارتفاع ایکس تریل ۲۰۲۳ به ترتیب ۴۶۸۰ میلیمتر، ۱۸۴۰ میلیمتر با باربند و ۲۰۶۵ میلیمتر با در نظر گرفتن آینه ‌های بغل می‌باشد و فاصله محوری آن نیز حدود ۲.۷ متر است و در بخش راحتی کابین افراد قدبلند نیز در این کراس اوور آسایش و راحتی را تجربه خواهند کرد.

نسل جدید گیربکسهای CVT نیسان بسیار پیشرفته است و باید آن ذهنیت قدیمی که گیربکسهای CVT کند هستند را از یاد ببریم چرا که هماهنگی گیربکس و موتور نیسان X Trail 2023 بسیار عالی است و شتابگیری خوبی نیز میتوانیم با این خودرو تجربه کنیم. سیستم تعلیق جلو نیسان ایکس تریل از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک است و همین سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب باعث میشود سرنشینان عقب خودرو سواری نسبتا نرمی را تجربه کنند.

امنيت نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳

نیسان ایکس تریل در نسخه‌ای که دارای 7 ایربگ بود در سال 2023 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه اروپایی یوروانکپ شده است و از همین رو در بخش ایمنی شرایط ایده آلی دارد.

ارزش خريد نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳

هم اکنون نسخه‌های کارکرده نیسان ایکس تریل 2018 در بازار ایران قیمتی در حدود 3.5 الی 4 میلیارد تومان دارد و با توجه به همین موضوع قیمت ایکس تریل 2023 صفرکیلومتر قیمت گزافی خواهد بود!

بررسی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ +عکس

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳

نام لاتین خودرو Nissan X-Trail
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J
کشور سازنده ژاپن
سال طراحی 2021
تعداد سرنشین 5
حجم موتور 2488 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس xTronic CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 181 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 244 نيوتن متر در 3600 دور بر دقيقه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب مولتی لینک
نوع فرمان برقی
طول 4681 میلیمتر
عرض 1840 میلیمتر
ارتفاع 1730 میلیمتر
فاصله محوری 2706 میلیمتر

منبع:زدفورکار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.