اکستریم VX ؛قویترین و مجهزترین کراس اوور جدید بازار ایران

0

اکستریم VX لوکس ترین عضو خانواده برند جدید اکستریم مدیران خودرو است. طول این کراس اوور 5 متر است و در زمره بزرگترین کراس اوورهای چینی است که در ایران عرضه شده. اکستریم VX قوی ترین و مجهز ترین کراس اوور جدید بازار ایران است.

نمای خارجی اکستریم VX

طراحی بخش جلوی این خودرو به طرز چشمگیری تغییر کرده و الگوهای جدیدی در ظاهر آن به کار گرفته شده است. این تغییرات شامل تغییر در طرح جلو پنجره خودرو می‌شود؛ جایگزینی نوارهای افقی در نسخه قبلی با نوارهای عمودی در نسخه جدید، از جمله تغییراتی است که اعمال شده است. همچنین، طراحی سپر و کاست‌های چراغ‌های جلو، با تطابق به سبک طراحی تیگو ۸ پرو، نیز تغییر کرده است.

مشخصات فنی  اکستریم VX

 دفترچه راهنمای تیگو ۸ پرو  کاتالوگ تیگو 8 پرو  آپشن های تیگو 8 پرو  اتوپارک تیگو 8 پرو  تیگو ۸ پرو پلاس  جعبه فیوز تیگو ۸ پرو  روغن موتور مناسب تیگو ۸ پرو  گیربکس تیگو 8 پرو  مشخصات تیگو 8 پرو  مشخصات چری تیگو 8  انواع مانیتور ماشین  ملنیتور تیگو 8 پرو

مشخصات فنی اکستریم VX و تیگو 8 پرومکس به طور کلی مشابه هستند. این خودرو با یک موتور دوگانه توربوشارژر با چهار سیلندر عمل می‌کند که توان حداکثر 257 اسب بخار و 400 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. این موتور نسبت به نمونه‌ای که روی تیگو 8 پرومکس نصب شده، کارآیی بیشتری دارد.

قبلاً از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه برای اکستریم VX استفاده می‌شد، اما از ابتدای سال 2023، چری تصمیم گرفته است که اکستریم وی ایکس را تنها با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به بازار عرضه کند.

داخل اکستریم VX

حجم تغییرات داخلی اکستریم VX در مقایسه با تغییرات خارجی آن بیشتر بوده است، چرا که خودروساز چینی کابین کاملا جدیدی را با الهام از محصولات مرسدس بنز و میباخ برای اکسید VX طراحی کرده است. صفحه نمایش‌های رنگارنگ سرتاسر کابین این خودرو را در بر گرفته‌اند تا احساس برخورد با خودرویی کاملا مدرن را در مشتری القا کنند. بخش اصلی داشبورد اکستریم VX را یک نمایشگر بزرگ تشکیل داده است که اطلاعاتی را به هر دو سرنشین خودرو ارائه می‌دهد.

این نمایشگر از سمت راننده آغاز می‌شود، در بخش میانی عریض و طویل می‌شود و سپس تا سمت دیگر خودرو ادامه می‌یابد. نمایشگر بخش راننده اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نمایش می‌دهد. نمایشگر بخش مرکزی اطلاعات سیستم سرگرمی و سیستم تهویه را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر سرنشین جانبی نیز به او اختیار کنترل برخی ویژگی‌ها همچون موزیک را اعطا می‌کند.

استفاده از نمایشگرهای بزرگ،‌ باعث شده است تا فضای زیادی برای دریچه‌های سیستم تهویه در دسترس طراحان نباشد. به همین دلیل دریچه‌های مرکزی سیستم تهویه به صورت باریک و بلند در بالای نمایشگر قرار گرفته‌اند. در دو قسمت داشبورد نیز دو دریچه مثلث شکل دیگر تعبیه شده است. فرمان دوشاخه با جایگاه مخصوص دست، المان جدید طراحی خودروهای اکسید است که در اکستریم VX‌ نیز مشاهده می‌شود.

تریم کابین نیز چرمی است که ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای تیره و مشکی را با یکدیگر مخلوط می‌کند. همانند بسیاری از خودروهای جدید چینی، دکمه‌های فیزیکی تا حد امکان از کابین حذف شده‌اند و به جای آن‌ تنظیمات لمسی قرار گرفته است. یک پنل بزرگ نیز در میانه کابین قرار دارد که به صورت کشویی باز می‌شود و بخشی از امکانات درون آن قرار گرفته‌اند. سیستم صوتی خودرو نیز تعداد زیادی بلندگو دارد که می‌توان آن‌ها را در نقاط مختلف کابین مشاهده کرد.

در بخش عقب، از الگوهای طراحی مشابه خودروهای تویوتا و لکسوس استفاده شده است. چراغ‌های باریک به همراه درب پنجم عمودی، ظاهری همانند خودروهای تویوتا را در ذهن بیننده القا می‌کنند که قطعا برای مخاطبان ایرانی جذاب خواهد بود. خروجی‌های اگزوز دوگانه نیز در بخش عقب خودرو قابل مشاهده هستند. محل قرارگیری مه‌شکن در خودروهای جدید چری به نواحی جانبی سپرها منتقل شده است که این مورد را در اکستریم VX نیز می‌توان مشاهده کرد.

این خودرو مجهز ترین و لوکس ترین خودرو جدید بازار ایران است. از جمله مهمترین امکانات قابل توجه این کراس اوور لوکس می توان به سیستم کمک راننده سطح 2.5 ADAS با 26 تکنولوژی ، تهیوه مطبوع اتوماتیک دوگانه با قابلیت تنظیم جداگانه ردیف دوم، مجموعه کامل کیسه های هوا جلو، جانبی، پرده ای و زانویی، رینگ های 20 اینچی، 7حالت رانندگی ، هدآپ دیسپلی، دستیار پارک و … اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.