فونیکس آریزو 8 ؛ لوکس‌ترین سدان چری در ایران + قیمت و مشخصات

0

فونیکس آریزو 8 جدیدترین سدان شرکت چری، بزودی وارد بازار کشورمان می‌شود. باتوجه به سابقه فعالیت شرکت مدیران خودرو، احتمالا این سدان پرچمدار چری، تا پایان سال 1402 به بازار ایران معرفی خواهد شد. اما یک نکته مهم درباره آریزو8 مونتاژی وجود دارد.

 مدیرعامل مدیران خودرو  اخبار مدیران خودرو  محصولات جدید مدیران خودرو  قیمت فونیکس آریزو 8  مشخصات فونیکس آریزو 8  موتور فونیکس آریزو 8  شرایط فروش فونیکس آریزو 8  تازه های خودرو در ایران  بهترین خودرو چینی در ایران  نمایندگی چری در ایران  نمایندگی فونیکس در تهران  fownix arrizo 8

نخستین تصاویری که از تست‌های جاده‌ای آریزو 8 در ایران منتشر شد، حاکی از این بود که این خودرو به موتور 1.6 لیتری توربو مجهز است. اما تصاویر جدیدی که از تست‌های فنی این خودرو منتشر شده، نشان می‌دهد که این خودرو دارای موتور 2.0 لیتری توربوست. با اینکه هنوز مشخص نیست که نسخه مونتاژی در بازار ایران، با چه موتوری عرضه می‌شود اما این احتمال وجود دارد که مدیران خودرو، آریزو 8 را در دو تیپ مختلف، به کشورمان بیاورد. درست همانند کاری که با فونیکس FX انجام داده بود.

فونیکس آریزو ۸ که لوکس‌ترین سدان چری نیز شناخته می‌شود، خودرو مورد استفاده مدیرعامل چینی مدیران خودرو است. فونیکس آریزو ۸ که احتمالا به زودی رونمایی خواهد شد نه تنها به آپشن‌های بسیاری مجهز شده بلکه یک پیشرانه قوی هم نیروی خودرو را تامین می‌کند. مشخصات فنی فونیکس آریزو ۸ را در این مقاله بخوانید.

در شب رونمایی فونیکس تیگو ۷ پرومکس، یک دستگاه فونیکس آریزو ۸ در پارکینگ VIP هتل محل برگزاری حضور داشت که بعدا مشخص شد خودرو مدیرعامل چینی شرکت مدیران خودرو است.

فونیکس آریزو ۸ را باید لوکس‌ترین سدان چری تا امروز دانست که حتی انتخاب مدیر ارشد این شرکت خودروسازی چینی در ایران نیز بوده است.

فونیکس آریزو ۸ که در ایران رقیبی مانند شاین مکس را پیش روی خود دارد با یک پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI که با تیگو ۸ پرومکس یکسان است، عرضه خواهد شد.

پیشرانه آریزو ۸ می‌تواند نیرویی معادل ۲۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متری را به وسیله یک گیربکس دو کلاچه تر به محور جلو منتقل کند که عدد ۳۹۰ نصب شده پشت خودرو اشاره به قدرت بالای گشتاور آریزو ۸ دارد.

شتاب صفر تا صد فونیکس آریزو ۸ با توجه به پیشرانه قوی و وزن خودرو، عدد حیرت‌انگیز ۷.۶ را پیش روی ما قرار می‌دهد که از سدان فونیکس آریزو ۶ GT با زمان ۸.۰۸ ثانیه، سریع‌تر خواهد بود و لقب سریع‌ترین سدان چینی ایران را که پیش از این آریزو ۶ جی تی اختصاصی داشت، از آن خود خواهد کرد.

 مدیرعامل مدیران خودرو  اخبار مدیران خودرو  محصولات جدید مدیران خودرو  قیمت فونیکس آریزو 8  مشخصات فونیکس آریزو 8  موتور فونیکس آریزو 8  شرایط فروش فونیکس آریزو 8  تازه های خودرو در ایران  بهترین خودرو چینی در ایران  نمایندگی چری در ایران  نمایندگی فونیکس در تهران  fownix arrizo 8

امکانات رفاهی آریزو ۸ نیز یکی از کامل‌ترین بخش‌های این خودرو خواهد بود و پکیج گاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را پیش روی مصرف کنندگان ایرانی قرار خواهد داد.

آریزو ۸ به امکانات بسیاری مجهز است که ۱۰ ایربگ از جمله ایربگ زانویی و پرده‌ای، آئینه الکتروکرومیک، آیینه برقی با گرم‌کن و حافظه، فرمان برقی مجهز به گرم‌کن، گرم‌کن صندلی جلو و عقب، سردکن صندلی جلو، مجهز به کول باکس و هات باکس، سیستم رانندگی خودکار ADAS با ۲۶ رادار و سنسور، اگزوز چهارگانه، سنسور پارک جلو، سنسور باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری از برند بوش، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بخشی از امکانات آریزو ۸ به شمار می‌رود.

فونیکس آریزو 8 ؛ لوکس‌ترین سدان چری در ایران + قیمت و مشخصات

مشخصات فنی چری آریزو 8

در بازار چین، نسخه استاندارد چری آریزو 8 به پیشرانه 1.6 لیتری مجهز است. اما از جولای 2023 شرکت چری، این امکان را برای مشتریانش فراهم کرد تا بتوانند موتور 2.0 لیتری را نیز سفارش دهند:

مشخصات فنی آریزو 8

کد موتور SQRF-4J16C SQRF-4J20
نوع موتور 1.6 لیتری توربو 2.0 لیتری توربو
قدرت موتور 197 اسب بخار 254 اسب بخار
گشتاور موتور 290 نیوتن متر 390 نیوتن متر
حداکثر سرعت 205 کیلومتربرساعت 215 کیلومتربرساعت
مصرف ترکیبی 6.5 لیتر 6.8 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

فارغ از نوع موتور، چری برای هر دو موتور، از گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه استفاده کرده است.

فونیکس آریزو 8 ؛ لوکس‌ترین سدان چری در ایران + قیمت و مشخصات

قیمت چری آریزو 8

قیمت چری آریزو 8 در بازار چین، حدود 15 الی 19 هزاردلار است و این تفاوت قیمت، بستگی به این نکته دارد که آیا نسخه استاندارد این محصول را می‌خواهید یا اینکه نسخه آریزو 8 جی تی را خریداری می‌کنید؟!

هرچند سدان پرچمدار چری نسبت به تویوتا کمری (قیمت پایه از 27 هزار دلار) و کیا K5 (قیمت پایه از 24 هزار دلار) بسیار ارزان‌تر است، اما هنوز نمی‌­توان چری آریزو 8 را در این رقابت برنده دانست. گویا چری قصد دارد نسخه پلاگین-هیبرید از آریزو 8 را نیز در آینده نزدیک وارد بازار کند.

قیمت آریزو ۸ در بازارهای جهانی از جمله روسی از ۴۰ هزار دلار آغاز و بسته به تیپ خودرو تا ۴۸ هزار دلار ادامه دارد اما قیمت آریزو ۸ در ایران را باید منتظر بمانیم تا شورای رقابت اعلام کند.

منبع:پرشین خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.