روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری جدید رئیس جمهور کیست ؟

0

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی (زادهٔ ۱۳۶۰ میبد، یزد) مدیر اجرایی و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور می‌باشد. وی پیش از این رئیس جهاد دانشگاهی بود. او همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با درجه «استاد» است. دوره های آموزشی ایشان به صورت فیلم در مکتبخونه وجود دارد و تسلط بسیار بالایی در تدریس دروس روش اجزاء محدود، مکانیک مواد (که به اشتباه به آن مقاومت مصالح اطلاق می شود)، تحلیل سازه ، دینامیک و ارتعاشات مکانیکی و …. دارند. ایشان تمام کلاس هایشان را با یاد و نام سید و سالار شهیدان به زبان عربی شروع می کنند و مطالعاتی در فلسفه و عرفان دارند.

 روح الله دهقانی فیروزآبادی کیست
 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کیست
 کابینه سید ابراهیم رئیسی
 بیوگرافی سیاستمداران
 نخبه های ایرانی
 بیوگرافی نخبه های ایرانی
 دانشگاه شریف تهران
 سوابق روح الله دهقانی فیروزآبادی

زندگی و تحصیلات و سوابق

دهقانی فارغ‌التحصیل دانشکده مهندسی هوافضا است که در این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرده و بعد به عضویت هیئت علمی این دانشگاه درآمده و در کارنامه‌اش عناوینی مانند «استاد نمونه آموزشی» و «استاد نمونه پژوهشی» هم به چشم می‌خورد.

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی ، تحصیلات دوره کارشناسی (1382) ، کارشناسی ارشد (1384) و دکترا (1387) خود را در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رساند و درحال حاضر ، دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی این دانشگاه است.

وی با بیش از 100 عنوان مقاله در مجلات معتبر علمی؛ استاد نمونه آموزشی و استاد نمونه پژوهشی دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شریف است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی و همکاری در معاونت پژوهشی به عنوان مشاور رئیس دانشگاه ، از دیگر سوابق اجرایی دکتر دهقانی فیروزآبادی است.

وی همچنین تأسیس و مدیریت پردیس نوآوری و مرکز تحقیقات شهید مقدم و همچنین مدیریت مرکز رشد آن را در حوزه علم و فناوری در کارنامه خود دارد.

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی ، اردیبهشت سال 1398 با حکم دکتر محمدمهدی طهرانچی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معاون تحقیقات ، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد و تاکنون عهده دار این سمت بوده است.

در متن نامه انتصاب دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی به عنوان معاون علمی و فناوری جدید رییس جمهور چنین آمده است:

جناب آقای دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی نظر به مراتب شایستگی، تجارب و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم با حفظ سمت فعلی، به عنوان سرپرست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به “عدالت محوری”، “روحیه انقلابی”، “مردمداری”، “پاکدستی” ، “فساد ستیزی”، “قانونمنداری”، مفاد عهدنامه دولت مردمی” با برنامه ریزی و حرکت جهادی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری در پیشبرد اهداف دولت مردمی و ایران قوی مجدانه کوشا باشید.

توفیق و سربلندی آن جناب را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انجام ماموریت‌ها و وظایف محوله از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

سید ابراهیم رئیسی

پیش از این سورنا ستاری (از ۱۳ مهر ۱۳۹۲) به مدت ۹ سال معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.